Help! Mijn wifi werkt (nog) niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Incroyable

Help! Mijn wifi werkt (nog) niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 22:44

Hoi bokkers,

Vanmiddag kreeg ik de mail binnen van mijn provider met het bericht dat mijn abonnement actief werd en ik dus mijn doe-het-zelf wifi pakket kon gaan aansluiten. Ik heb netjes het stappenplan gevolgd, maar ik ben vastgelopen. Het DSL lampje zou namelijk op dit moment moeten branden, maar dat doet het niet. De klantenservice is op het moment gesloten, in het ergste geval moet ik die maandag even bellen, maar misschien dat iemand hier raad weet. :)

Op dit gebied ben ik ontzettend een leek en met Google kwam ik er ook niet uit, dus ik ben op zoek naar iemand die me hier even doorheen kan loodsen. :o

Maureen95

Re: Help! Mijn wifi werkt (nog) niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 22:52

Wat voor een aansluitkastje/router heb je?

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 22:56

Maureen95 schreef:
Wat voor een aansluitkastje/router heb je?

Het modem is een Zyxel VMG8324-b10A, is dat wat je bedoelt?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:16

Ik heb even voor je gegoogled maar kan niks vinden. Hopelijk weet een andere bokker het antwoord!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:28

Welke provider? Zijn er flink aantal met wie je wel kan chatten of messengeren, ook op zaetrdagavond.
(Caiway, KPN)

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 23:51

Sjolvir schreef:
Welke provider? Zijn er flink aantal met wie je wel kan chatten of messengeren, ook op zaetrdagavond.
(Caiway, KPN)

De provider is Online.nl, ik heb daarnet een chatbericht gestuurd inderdaad, ik hoop dat ze me kunnen helpen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:52

Heb je een foto van de modem en wat je hebt aangesloten qua kabels? Is het glasvezel of kabel bijv?

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:56

Als je DSL lampje niet brandt, dan ontvangt je modem geen internet (en kan hij het ook niet uitzenden).

Dat kan meerdere redenen hebben.

1. Je DSL/glasvezel kabel is niet goed verbonden. Deze kabel is vaak in je meterkast of een aansluitpunt in de woonkamer.
2. Ook afhankelijk van punt 1, als een vorige bewoner het aansluitpunt heeft laten verplaatsen naar een andere plek in huis (bv. studeerkamer) dan zal het oude aansluitpunt geen internet naar je modem kunnen sturen omdat het omgeleid is naar het nieuwe aansluit punt.
3. Je hebt alles goed verbonden, maar de schakeling in de wijkkast voor de verbinding naar jouw huis toe is nog niet ingeschakeld. Hier kan je zelf niks aan doen, dit doet een monteur van de provider. Dit doet hij/zij over het algemeen op dr dag dat je abonnement actief gaat (vaak ergens tussen 8 uur sochtends en 4 uur smiddags). Controleer wanneer je abonnement in gaat. Is dit pas morgen of een paar dagen? Dan zou ik alles laten staan zoals het nu is en op de dag van je aansluiting je modem een keer opnieuw opstarten, dan zou het moeten werken (en hou er rekening mee dat dit dus al sochtends kan zijn of pas later in de middag).

Is het niet punt 3, en weet je het niet zeker met punt 1 en 2, dan zou ik de klantenservice bellen wanneer je de mogelijkheid hebt :)

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 00:02

Melyoramel schreef:
Als je DSL lampje niet brandt, dan ontvangt je modem geen internet (en kan hij het ook niet uitzenden).

1. Je DSL/glasvezel kabel is niet goed verbonden. Deze kabel is vaak in je meterkast of een aansluitpunt in de woonkamer.
2. Ook afhankelijk van punt 1, als een vorige bewoner het aansluitpunt heeft laten verplaatsen naar een andere plek in huis (bv. studeerkamer) dan zal het oude aansluitpunt geen internet naar je modem kunnen sturen omdat het omgeleid is naar het nieuwe aansluit punt.
3. Je hebt alles goed verbonden, maar de schakeling in de wijkkast voor de verbinding naar jouw huis toe is nog niet ingeschakeld. Hier kan je zelf niks aan doen, dit doet een monteur van de provider. Dit doet hij/zij over het algemeen op dr dag dat je abonnement actief gaat (vaak ergens tussen 8 uur sochtends en 4 uur smiddags). Controleer wanneer je abonnement in gaat. Is dit pas morgen of een paar dagen? Dan zou ik alles laten staan zoals het nu is en op de dag van je aansluiting je modem een keer opnieuw opstarten, dan zou het moeten werken (en hou er rekening mee dat dit dus al sochtends kan zijn of pas later in de middag).

Is het niet punt 3, en weet je het niet zeker met punt 1 en 2, dan zou ik de klantenservice bellen wanneer je de mogelijkheid hebt :)

Heel erg bedankt voor dit uitgebreide antwoord! :) Dan ga ik het nog even laten staan. In eerste instantie was namelijk gepland dat op 3 februari mijn internet opgeleverd zou worden, maar omdat ik vandaag de mail kreeg ben ik aan de slag gegaan. Ik ga het even in de gaten houden, maar in principe moet het maandag dan dus werken! Nogmaals bedankt :)

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 00:06

Incroyable schreef:
Melyoramel schreef:

Heel erg bedankt voor dit uitgebreide antwoord! :) Dan ga ik het nog even laten staan. In eerste instantie was namelijk gepland dat op 3 februari mijn internet opgeleverd zou worden, maar omdat ik vandaag de mail kreeg ben ik aan de slag gegaan. Ik ga het even in de gaten houden, maar in principe moet het maandag dan dus werken! Nogmaals bedankt :)

Geen probleem!

Ik heb op de KPN klantenservice gewerkt (nu al bijna 2 jaar niet meer), dus ik heb ook wel eens telefoontjes gehad met deze vraag :P :) Je moet het maar net weten, wat dat betreft mogen providers in hun mail ook wel duidelijker zijn hierover... Had KPN zelf ook last van. Anders bellen mensen er niet over.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:20

Als de ingangsdatum 3 februari is, is dat je probleem. De schakelaar moet nog even voor je worden omgezet, morgen dus even afwachten.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:46

Ik ben een beetje benieuwd :P werkt je interner al?

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 22:04

Ja, hij doet het! Uiteindelijk heb ik hem vandaag een harde reset gegeven en toen deed hij het. Gelukkig maar :D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:09

Grappig heb net van dezelfde provider een abonnement, en ook 'te vroeg' geïnstalleerd. Mijn broertje deed het en zei dat je gewoon even moet wachten/geduld hebben voor ie het doet. En dat was ook zo :))