Waar een blog starten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Waar een blog starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 19:17

Ik zie door alle opties de weg niet meer. De laatste tijd ben ik bezig met de dingen die mij zelf blij en gelukkig maken. Nu vind ik al jaren dat ik veel te weinig schrijf. Dat terwijl ik het echt super leuk vind en er ook veel verhalen in mijn hoofd zitten. Dingen van waar ik letterlijk of soms figuurlijk tegen aan loop tot gewoon kleine verhaaltjes over beestjes, natuur en nou ja van alles.

Daarbij merk ik ook dat ik, door minder te schrijven, steeds slordiger word in de Nederlandse taal. Oftewel dat wil ik niet dus ook om die reden wil ik graag weer meer gaan schrijven. Dus ik wil graag een eigen blog.

Het is dus vooral een soort creatieve uitlaadklep van mijn gedachten, verhalen en dingen die mij bezig houden. Het zou fijn zijn als ik er ook ergens een tabje bij kan zetten waar ik mijn mooiste foto's op kwijt kan zodat ik eigenlijk de twee grote hobby's zo kan combineren.

Uiteraard mag dit wat kosten want ik ben er wel al uit dat ik een gratis iets niet zo zie zitten en er ook veel nadelen [reclame etc.] aan zitten. Echter zoals gezegd het is hobby en ik ben ook Hollander dus ik zoek vooral iets wat budgetvriendelijk is aangezien ik echt niet verwacht veel volgers enzo te gaan krijgen. Het is meer een cadeautje voor mijzelf. Dus wie heeft tips wat fijn werkt?

8nnemiek

Re: Waar een blog starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:05

Leuk :j
Allereerst heb je een webhost nodig. Ik zit zelf bij IXLhosting, daar heb je websites vanaf 2,50 per maand dacht ik, maar er zijn heel veel verschillende hosts.
Zoek er in ieder geval eentje die een installer heeft voor Wordpress. Wordpress is een erg fijne manier om te bloggen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 08:45

Leuk!
Als wat je schrijft echt leuk en interessant is, kun je ook gaan blogger voor een website.
Zelf doe ik dat nu zo'n 3 jaar. Het schrijven zal al een tijdlang in mijn hoofd en het moest eruit, beetje zoals bij jou. Alleen wilde ik over mijn kinderen, en later ook over mijn scheiding schrijven. Vaak grappig, soms verdrietig maar sowieso pakkend en vooral ontroerend.
Ik zag toen toevallig een oproep voorbij komen op Facebook van een online magezine dat ik al een tijdje las, ze zochten nieuwe mamabloggers. Ik heb gereageerd, moest een proefblog inleveren, en mocht erbij. Eerst ben ik alleen blogs gaan schrijven en na een tijdje ook reviews over kleding en kinderspullen. Het is heel leuk om te doen en vooral dat anderen het ook kunnen lezen en erop reageren.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 20:15

Bedankt voor de tips! Zou mijn.host wat zijn? Vind een Nederlands bedrijf wel fijn.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 21:27

Ik ben maar in het diepe gesprongen. Prijzen waren gunstig om het gewoon te proberen. Dus na een avondje prutsen heb ik een eigen site: http://boombeestbuiten.nl/

Bedankt voor het meedenken! De komende tijd ga ik alles even goed uitzoeken, wil ik een logo laten maken en ga ik vooral lekker schrijven.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 22:14

Leuk! Veel succes! Er is volgens mij ook een topic op bokt waar mensen blogs delen.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 22:44

Als je het eerst alleen wilt proberen is de gratis versie van WordPress misschien een idee? Vanuit daar kun je dan volgens mij relatief makkelijk overstappen op een eigen website.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:01

Thats_Me schreef:
Ik ben maar in het diepe gesprongen. Prijzen waren gunstig om het gewoon te proberen. Dus na een avondje prutsen heb ik een eigen site: http://boombeestbuiten.nl/

Bedankt voor het meedenken! De komende tijd ga ik alles even goed uitzoeken, wil ik een logo laten maken en ga ik vooral lekker schrijven.

Link doet het niet, page not found, was wel nieuwsgierig nu :D

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:23

Ik heb mijn bedrijfswebsite (en ook verschillende domeinnamen "voor ooit") plus een pakket voor webhost, mail e.d. bij Neostrada geregistreerd staan. Die zijn niet gek duur, maar wel hardstikke hoog in veiligheid en mega klantvriendelijk en behulpzaam. :j Misschien heb je daar iets aan..

En natuurlijk een goeie naam vinden die bij jou en je blog past en uitzoeken op mijndomein of die nog beschikbaar is.. :D
Dan een mooi logo, eigen onderwerpen, misschien een passende stijlvolle template vinden/aanschaffen.. (Alles door elkaar kan even goed trouwens hoor, maar wel even die naam checken voor je wegdroomt. Dat is mijn beste tip. ;)) Is een onwijs leuk project! Ik hoop dat je het doorzet! *\o/*

Edit:
De link hierboven doet het bij mij wel, na twee keer op enter te hebben gedrukt. :))

Edit II:
Ik zie nu pas je update. Mooi dat je het meteen gewoon gedaan hebt! :D Heel veel succes en plezier!
Laatst bijgewerkt door Canon op 01-02-20 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 23:26

Collega had het er inderdaad ook al over. Wellicht dat ik toch ergens wat verkeerd heb geklikt of dat de domeinregistratie nog werd verwerkt ofzo. WordPress is namelijk echt nieuw voor mij. In het verleden veel met Joomla gewerkt dus het is gewoon even wennen en uitzoeken waar wat staat. Heb even gecheckt en op meerdere apparaten werkt de link. Ik ga mij er rustig eens in verdiepen hoe alles werkt en de site mooi aankleden.

Bedankt voor de tip Storm, ik ga het topic zoeken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 00:02

Ik kan de blog trouwens wel gewoon lezen hoor.