Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Muiz schreef:Zeker proberen om mee te lopen, dan krijg je echt een beter beeld van wat je dagelijks moet doen.
Is het verplicht om je voor 1 april in te schrijven of kan je ook een tussenjaar nemen? Een kleine twee jaar geleden had ik dezelfde druk om voor een opleiding te kiezen omdat je door je omgeving enorm gepusht wordt. Lang verhaal kort, ik heb onder die druk een verkeerde opleiding gekozen en ben heel erg ongelukkig geweest voor ik ben gestopt en ben gaan doen wat ik zelf graag wil.
Je zult altijd wel tegen dingen aanlopen in een opleiding en het kan heel goed zijn dat je nooit gaat weten wat je 'later wilt worden'. Dus echt, volg je hart en ga doen wat je leuk lijkt en niet wat het beste gaat betalen later.
Muiz schreef:Zeker proberen om mee te lopen, dan krijg je echt een beter beeld van wat je dagelijks moet doen.
Is het verplicht om je voor 1 april in te schrijven of kan je ook een tussenjaar nemen? Een kleine twee jaar geleden had ik dezelfde druk om voor een opleiding te kiezen omdat je door je omgeving enorm gepusht wordt. Lang verhaal kort, ik heb onder die druk een verkeerde opleiding gekozen en ben heel erg ongelukkig geweest voor ik ben gestopt en ben gaan doen wat ik zelf graag wil.
Je zult altijd wel tegen dingen aanlopen in een opleiding en het kan heel goed zijn dat je nooit gaat weten wat je 'later wilt worden'. Dus echt, volg je hart en ga doen wat je leuk lijkt en niet wat het beste gaat betalen later.
har166 schreef:Muiz schreef:Zeker proberen om mee te lopen, dan krijg je echt een beter beeld van wat je dagelijks moet doen.
Als je je voor 1 april inschrijft ben je zeker van een plekje op de opleiding ( m.u.v opleidingen met een numerus fixus) na 1 april is een mbo dan niet verplicht je aan te nemen en kunnen opleidingen vol zitten. Je hebt pas een startkwalificatie met een diploma op niveau 2, dus als TS nog geen 18 is dan is ze nog leerplichtig.
TS ben je ook al met de decaan in gesprek geweest voor een beroepskeuzetest? Als je niet handig bent met computers dan zou ik niet zo gauw iets in die richting kiezen. Maar wil je graag dingen maken of liever met mensen werken?
FennyPower schreef:Het is zo lastig.. de opleiding media vormgeving lijkt mij onwijs leuk puur om te zorgen dat ik jaar 2 door kom.
Alleen is daar geen bll in.
Weet iemand iets van een opleiding in de photoshop , ontwerp?
Of iets waardoor je via een bedrijf opleidingen kan halen?