Vanavond moest het gebeuren. Ik was goed voorbereid (lees: ik had een YouTube filmpje gekeken) en ik zou, in het kader van strong independent woman (
), onze lekkende keukenkraan vervangen. Korte versie: ik heb een buts in mijn kop en de oude kraan is met veel frustratie terug gezet. De buts staat erg stoer, maar het was de frustratie niet waard
Lange versie: we hebben twee kranen geprobeerd, maar beiden pasten niet. Dit komt omdat de kraan op een onmogelijke plek aangesloten moet worden. Tussen twee keukenkastjes. Dus in de wanden van beide kastjes is een doorgang gezaagd zodat de slangen en leidingen aangesloten kunnen worden. De leidingen koud/warm aansluiten is gelukt, alleen het ‘vast schroeven’ is onmogelijk. De gootsteen zit er namelijk ook nog voor. Je hebt dus een kleine 5-10 cm om dingen vast te draaien en te schroeven. Op de foto de situatie.

Uiteindelijk kwam ik erachter dat ze daar dus ook een speciaal soort vast-schroef-systeem voor hebben. Ik zou echter niet weten hoe wat of waar ik op moet zoeken om opnieuw zo’n soort kraan te vinden.
Wat ik nu precies wil weten? Wie weet waar ik een kraan met dergelijke aansluit mogelijkheid kan vinden?

Toelichting: bij het gat van de kraan (onderkant, in het kastje) zit een soort plaatje waar je de warm/koud leidingen doorheen haalt en de ijzeren pin doorheen steekt. Om die ijzeren pin draai je dan een soort schroef zodat de kraan vast zit.
Heel erg bedankt alvast!
Groetjes,
Loodgieter to be