Heb een kast vol analoge fotocamera's (die ik, op één na allemaal nog gebruik), een aantal opwindklokken (en draag een Russisch opwind-polshorloge), oude boeken waaronder Edmund Dulac's Fairy Book uit 1916, een oude Britse druk van Black Beauty, en 'The Reforming of Dangerous and Useless Horses' uit 1919

Ik heb ook 3 mechanische typemachines. M'n nieuwste aanwinst is een Remington Standard van 17kg. Gemaakt in 'Ilion, New York, USA' zoals erop vermeld staat.
Hij stond bij de kringloop in de vitrine en je kon een bod doen. Vorige week werd ik gebeld dat mijn bod van 54 euro het hoogste was. Dus ben ik m'n nieuwe aanwinst gaan ophalen.
Hier een paar pre-schoonmaak foto's:

Het serienummer, RK70723
Afgaande op internetfoto's denk ik dat het een Remington Standard nr 10 is, hoewel dat er niet op staat. Dit model werd gemaakt tussen 1908 en 1925.
Hij is vies en het inktlint was beschimmeld. Maar verder is ie eigenlijk in prima staat. Bijzonder om te bedenken dat ie ooit de oversteek naar Europa heeft gemaakt, misschien wel met de boot

Aangezien ik ook brieven schrijf (ik leef gewoon in de verkeerde eeuw
) wil ik ook deze typemachine graag gaan gebruiken. Ik heb 'm voorzichtig afgestoft en de toetsen geboend. En om schoonmaaktips gevraagd op het internationale typemachine forum, maar verrassend genoeg
is men daar nogal langzaam met reageren!Ik denk dat de bovenkant er helemaal af geschroefd kan worden maar ik durf niet zo goed.
Aangezien Bokt van alle markten thuis is vroeg ik me af of er hier iemand is die me op weg kan helpen!