Ik weet niet wat ik wil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pompidou2602

Ik weet niet wat ik wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 22:11

Dag bokkers

Ik hoop dat ik bij jullie wat troost kan vinden. Ik studeer momenteel een richting aan de hogeschool die me niet helemaal ligt. Het probleem is dat ik niet weet wat mij wel ligt. Ik weet dus niet wat ik wil in het leven en wat ik wil worden. Ik kan daarom geen moeite steken in mijn examens. De vorige 5 zijn allemaal mislukt (ik denk echt zwaar gebuisd) en maandag heb ik nog ééntje.

Ik weet niet wat ik moet doen... Ik voel me hier enorm slecht door omdat ik niet kan doen wat ik graag wil ... Het liefst van al begin ik een eigen zaak hondentrimmen of iets in deze aard, maar ik moet van mijn ouders een bachelor-diploma halen...

Ervaringen?

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:45

Ik zou een serieus gesprek met je ouders voeren, om te beginnen dat je deze opleiding niet fijn vind en wil stoppen.

Maar weet je zeker dat je wel hondentrimmer wil worden?
Want als je ouders betalen, vind ik wel dat je een volgende opleiding die je start ook af moet maken.
Ken teveel verwende nesten die maar doorgaan en de ouders liggen krom om kinderen te laten studeren.

Dus misschien eerst maar een jaar of 2 jaar gaan werken en sparen, zodat je straks als je gaat studeren zelf al een spaarpotje hebt voor als dingen tegenzitten. Zo weet je ook de waarde van geld.

Mocht je helemaal op studiefinancering zitten ben je natuurlijk een stuk vrijer daarin.

xChanelx

Re: Ik weet niet wat ik wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 23:06

Rot dat je je zo voelt.
Wat studeer je nu? En hoe zou dit je eventueel kunnen helpen voor je droom aan?
Waarom vinden je ouders het belangrijk dat je een diploma behaalt?

Citaat:
Ik kan daarom geen moeite steken in mijn examens.