Met welk programma/ cursus advertenties maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie

Met welk programma/ cursus advertenties maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 15:15

Voor mijn werk regel ik vaak de advertenties die wij in de plaatselijke krant plaatsen, maar ook op bijvoorbeeld onze social media kanalen. Inmiddels ben ik erg handig geworden met word en paint maar echt professioneel is het natuurlijk niet.

Nu hebben wij de vrijheid gekregen om eventueel programma's aan te schaffen of cursussen te volgen om hier handiger in te worden. Maar nu de grote vraag.. Hoe? Wat? Waar?

Welk programma kunnen we hier het beste voor gebruiken? Heeft iemand wel eens een cursus gevolgd voor zoiets? En waar begin ik?

Tijdens mijn studie heb ik enigszins kennis gemaakt met Photoshop en Indesign maar met de kennis en ervaring die ik nu heb vind ik het nog te lastig om hier echt mee aan de slag te gaan.

We hoeven overigens geen grafische meesterwerken af te leveren, maar soms een plaatje zonder achtergrond ergens op kunnen plaatsen of een streepje anders zetten dan mogelijk is met Paint zou toch wel prettig zijn :)

_/-\o_

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:18

Ik denk dat je toch al snel uit komt bij Indesign en Photoshop.
Ik heb zelf alleen Photoshop, maar als je wat tijd kan investeren in een paar avonden YouTube filmpjes kijken, dan kan je er al snel mee vooruit

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:22

Kun je niet beter een goede freelance designer/dtp'er inschakelen? Voor de kosten die je maakt voor de aanschaf van een nieuw programma, het volgen van een cursus en de uren die je vervolgens steekt in je eigen ontwerpen maken, kan een goede freelancer heel wat ontwerpen in elkaar draaien. :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:26

Ik weet niet of Gimp iets voor je is? Online en gratis maar biedt veel meer mogelijkheden dan Word of Paint.

Er zijn ook programma's om social media ads etc te ontwerpen. Dan heb je alle vrijheid in design maar hoef je het niet allemaal 'from scratch' te ontwerpen. Bijvoorbeeld Canva, Snappa, Piktochart en Fotor. Misschien heb je daar wat aan?

November108

Re: Met welk programma/ cursus advertenties maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:36

Canva is echt super makkelijk, goede ervaring mee!

Lobke1998

Re: Met welk programma/ cursus advertenties maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:39

Met een combinatie van Canva en Pixlr kom je een heel eind!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:46

Canva is inderdaad een hele fijne om mee te starten!
Als je dat goed in de vingers hebt kun je eventueel doorstromen naar Photoshop.
Voor Photoshop vind je veel tutorials online, maar er zijn ook genoeg cursussen :) . Vaak zijn deze erg duur, tenzij je naar een volksuniversiteit gaat oid.
Zelf heb ik een cursus photoshop gedaan in België met avond onderwijs, half jaar lang 1 avond in de week. Was erg leuk.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 17:23

Bedankt voor de tips!

Ik ben al lekker aan het knutselen met Canva, leuk programma!
Daar kom ik nu eerst een heel eind mee :)