Wat zou jij doen als je alle tijd van de wereld had?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Wat zou jij doen als je alle tijd van de wereld had?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 11:29

Ja, daar ga ik weer. Ik denk overal veel te diep over na :o
Nu was het een reclame van TUI die mij aan het denken zette. Wat zou jij doen als je alle tijd van de wereld had? Luidde de vraag. Nou, ik zou de wereld rondreizen! Maar, alle TIJD van de wereld betekent niet al het GELD van de wereld. Dus ik moet geld verdienen voor een goede toekomst en dus gaan studeren. Als ik alle tijd van de wereld had zou ik dus gaan studeren om een goede baan te krijgen en dus eventueel een wereldreis te kunnen maken.
Maar wacht... Is dat niet precies wat ik nu aan het doen ben? En toen herinnerde ik me die eindeloze discussie van een tijdje geleden over hoe gedwongen je als mens bent om te “werken voor de overheid”. Zijn wij dat eigenlijk wel? Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar laat ik het jullie besparen :=

Nu de vraag aan jullie. Wat zou jij doen als je alle tijd van de wereld had?

DJZ
Blogger

Re: Wat zou jij doen als je alle tijd van de wereld had?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:35

Noodgedwongen heb ik nu alle tijd van de wereld. Maar ik doe juist minder (eigenlijk niks := ) Ja iedere dag ff naar paard, kan wat meer tijd met de papegaai doorbrengen, maar verder komt er maar heel weinig uit mijn handen...
Heeft ook te maken dat het financieel moeilijker is, waardoor ik ook weinig kan.. Als het financieel er wat beter voor had gestaan was ik nu bezig geweest met een afdak bouwen in mijn achtertuin, met paard lekker richting de Veluwe gegaan, naar de andere kant van het land gereden om conventies te bezoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:36

Als ik alle tijd van de wereld had, zou ik hetzelfde doen als nu. Werken, paard onderhouden en fotograferen. Soms kom ik nu wel wat tijd te kort maarja, met wat passen en meten en goed plannen komt het over het algemeen wel goed.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:37

Alle afleveringen van de Walking dead achter elkaar kijken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:38

Ik heb alle tijd van de wereld. Ik vul namelijk mijn tijd zelf in. Werk kan ik zelf plannen. Dus ik werk, doe paard, doe hond, doe het huishouden en boodschappen en zo in mijn eigen tijdsindeling. Heerlijk.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:39

Met alle tijd van de wereld zou ik minder haast maken, meer vrije dagen nemen, meer wandelen, meer lekker niksen en voor me uit staren. Ik zou echt niet elke dag gaan werken en vooral ook eens een dag in de zon liggen, uitslapen enz enz. Voor mij betekend alle tijd van de wereld niet doodgaan, want ik wil nu een hoop dingen nog gedaan hebben voor die tijd.
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 21-01-20 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:40

Eline_S_S schreef:
Maar wacht... Is dat niet precies wat ik nu aan het doen ben?

Maar wacht.... we hebben toch alle tijd van de wereld :)? Als je het gevoel hebt dat je zelf niet de tijd in de hand hebt, dan is het handig om misschien eens naar je tijdsindeling te gaan kijken. Eigen je je tijd toe, neem de regie en maak keuzes.

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:49

Maar.. Wat is alle tijd van de wereld hebben? Meer dagen in een week? Meer weken in een maand? Geen verplichtingen meer hebben waardoor je kan en mag doen wat je wilt? Maar hoe gaat dat dan inderdaad financieel, want alle tijd betekend niet alle geld zoals je al zegt -O-

Ik zeg regelmatig; ik heb te weinig dagen in een week, dus meer dagen zijn zeer welkom :j Ik zou dan overigens hetzelfde doen als wat ik nu doe; sociale contacten, werken, paarden en huis verbouwen :D een keer een extra reisje hier of daar zou misschien ook niet verkeerd zijn. En met oog op paarden aan huis willen in de toekomst, zou daar ook extra tijd aan opgaan waarschijnlijk.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:52

Dan zou muin tuin er wat fatsoenlijker bij liggen, mijn huisje wat beter schoongemaakt worden en ik beter kunnen trainen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:56

Als ik niet hoefde te slapen snachts dan zou ik iedere dag iets met mijn paard doen, iedere dag lekker sporten, zingen weer oppakken en gitaar leren spelen :D

Overdag gaat mijn tijd nu op aan dingen die ik qua prioriteit boven het bovenstaande heb geplaatst: mijn gezinnetje, werken, mijn sociale leven, zorgen voor de paarden aan huis en regelmatig (maar niet dagelijks) iets met mijn paard doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:06

Ik word heel erg inefficiënt van teveel tijd, dus waarschijnlijk zal ik dan minder doen dan nu :')

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:20

Uhhh, als je wilt reizen, waarom ga je dan niet werken in het buitenland...

Eerst hier flink wat sparen en dan gaan, er zijn landen genoeg waar je kunt werken en dan weer doortrekken.
Werk in de horeca, sociaal werk met kost en inwoning, argraisch werk, weet niet hoe goed je met paarden bent maar zie hier regelmatig topics van mensen die paar maanden naar buitenland gaan.

Maar met een buffertje voordat je gaat en dan onderweg werken, kun je een eind komen.

En de vraag aan mij, als ik alle tijd van de wereld had, zou ik tochten door Europa gaan maken met man, hond en paard.
We moeten nog 10 jaar werken en dan gaan we dat ook daadwerkelijk doen.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 12:29

Rakkie123 schreef:

Eerst hier flink wat sparen en dan gaan, er zijn landen genoeg waar je kunt werken en dan weer doortrekken.
Werk in de horeca, sociaal werk met kost en inwoning, argraisch werk, weet niet hoe goed je met paarden bent maar zie hier regelmatig topics van mensen die paar maanden naar buitenland gaan.

Dit staat ook zeker op mijn to-do lijstje, maar ik heb natuurlijk ook verantwoordelijkheden. Ik studeer nu nog 3 jaar voltijd en wil hierna nog mijn instructeurs diploma halen. Natuurlijk kan ik mijn paarden ook niet zomaar een paar maanden laten staan en mijn huis moet ook gewoon doorbetaald worden :D Tuurlijk zijn er wel mogelijkheden maar er komt veel bij kijken waar ik niet aan toe kom waardoor ik het uit stel. Wie weet aankomende zomer :)

Grappig om te lezen hoe iedereen “alle tijd van de wereld” anders interpreteert. In mijn ogen is alle tijd van de wereld geen verplichtingen hebben/voelen. Gewoon doen waar je zin in hebt en geen druk voelen van andere zaken :)

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:52

verootjoo schreef:
Ik word heel erg inefficiënt van teveel tijd, dus waarschijnlijk zal ik dan minder doen dan nu :')

Precies dit! Ik ben zzp-er en als het rustig is zou je denken dat ik tijd over zou hebben voor van alles en nog wat. Toch voel ik me juist dan gejaagd en dat werkt heel erg remmend waardoor ik te veel tijd doorbreng op bokt of met een spelletje. Als ik het wat drukker heb, heb ik alles zo af en gaat alles veel makkelijker.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:08

Slapen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:11

Rakkie123 schreef:

Maar met een buffertje voordat je gaat en dan onderweg werken, kun je een eind komen.

En de vraag aan mij, als ik alle tijd van de wereld had, zou ik tochten door Europa gaan maken met man, hond en paard.
We moeten nog 10 jaar werken en dan gaan we dat ook daadwerkelijk doen.

Denk er wel aan dat men meestal lichamelijk achteruit gaat op hogere leeftijd,dus voor sommige dingen die je graag wilt doen zoals vermoeiende verre reizen etc. is het beter niet te wachten tot je gepensioneerd bent. dan heb je wel veel meer tijd maar kun je het misschien niet meer.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:22

Nou, met 67 ben je echt niet afgeschreven hoor :D
En anders hebben we gewoon domme pech.

Maar nu door Europa gaan, zit er niet in en heb daar trouwens nu ook geen behoefte aan, we hebben net een sabbatical er op zitten :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:27

Amado7 schreef:
Slapen

:D dit dus. Met twee kleine kinderen kom ik hier precies niet aan toe.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:42

pjer schreef:
verootjoo schreef:

Precies dit! Ik ben zzp-er en als het rustig is zou je denken dat ik tijd over zou hebben voor van alles en nog wat. Toch voel ik me juist dan gejaagd en dat werkt heel erg remmend waardoor ik te veel tijd doorbreng op bokt of met een spelletje. Als ik het wat drukker heb, heb ik alles zo af en gaat alles veel makkelijker.

Ja dat heb ik dus ook :')
Als ik op mijn werk een volle agenda heb kan ik altijd op tijd naar huis, en als hij half leeg is heb ik op het einde van mijn werkdag ineens nog lang niet alles af.
Ik ga het beste op een goede werkdruk. Teveel is ook niet goed, maar als alles gestructureerd is en ik helemaal vol zit kan ik veel meer werk verzetten dan met te weinig werkdruk.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:54

Toen ik zzp er was, had ik altijd een hele lijst van oa marketing dingen die ik ging doen in rustige periodes.
Dus uiteindelijk had ik het altijd veel drukker dan in drukke tijden.

Een ZZP er is toch nooit klaar....
Is mijn ervaring...