Nu was het een reclame van TUI die mij aan het denken zette. Wat zou jij doen als je alle tijd van de wereld had? Luidde de vraag. Nou, ik zou de wereld rondreizen! Maar, alle TIJD van de wereld betekent niet al het GELD van de wereld. Dus ik moet geld verdienen voor een goede toekomst en dus gaan studeren. Als ik alle tijd van de wereld had zou ik dus gaan studeren om een goede baan te krijgen en dus eventueel een wereldreis te kunnen maken.
Maar wacht... Is dat niet precies wat ik nu aan het doen ben? En toen herinnerde ik me die eindeloze discussie van een tijdje geleden over hoe gedwongen je als mens bent om te “werken voor de overheid”. Zijn wij dat eigenlijk wel? Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar laat ik het jullie besparen
Nu de vraag aan jullie. Wat zou jij doen als je alle tijd van de wereld had?
? Als je het gevoel hebt dat je zelf niet de tijd in de hand hebt, dan is het handig om misschien eens naar je tijdsindeling te gaan kijken. Eigen je je tijd toe, neem de regie en maak keuzes.
Ik zou dan overigens hetzelfde doen als wat ik nu doe; sociale contacten, werken, paarden en huis verbouwen
een keer een extra reisje hier of daar zou misschien ook niet verkeerd zijn. En met oog op paarden aan huis willen in de toekomst, zou daar ook extra tijd aan opgaan waarschijnlijk.