[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siers83

Berichten: 7351
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:45

Nicky91 schreef:
Siersma schreef:
Ik zou het liefst het hele broedhok eruit laten halen, zodat je ook niet meer ongesteld word. Ik wil geen kinderen, vriend ook niet. We zij echt gelukkig zonder kinderen, ons leven is perfect zo. Alleen dat pil gedoe, of condoom gedoe telkens. Ik zou wel met de pil willen stoppen, maar wat dan he! Sterlisatie schijnt ook duur te zijn voor vrouwen, en een knip voor mannen is mn vriend nog niet voor


hoezo is je vriend daar nog niet voor?
Voor mannen is de ingreep veel kleiner/makkelijker dan voor vrouwen.

Hij zegt dat zn mannelijkheid dan is aangetast. Snap t wrl maar we willen geen kinderen dus waarom zou je t niet doen?!

Femke_Tweety

Berichten: 11988
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:48

Tsja, als je je mannelijkheid daar al mee aangetast voelt, is er blijkbaar niet bar veel mannelijkheid ofzo.


Tis niet dat je gecastreerd wordt zoals een hond of een paard hè. Dan kan ik me nog wat voorstellen bij aangetast in mannelijkheid.

Nu slaat het nergens op.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:49

Leuk topic! Niet kinderloos maar ik kan het ook best begrijpen als mensen er voor kiezen om geen kinderen te willen, daar zitten ook enorm veel voordelen aan.
Zal niet mee praten hier, maar vind het wel leuk (en soms ook hilarisch) om mee te lezen :D

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:50

Femke_Tweety schreef:
Tsja, als je je mannelijkheid daar al mee aangetast voelt, is er blijkbaar niet bar veel mannelijkheid ofzo.


Tis niet dat je gecastreerd wordt zoals een hond of een paard hè. Dan kan ik me nog wat voorstellen bij aangetast in mannelijkheid.

Nu slaat het nergens op.


Als dat voor hem wel zo voelt, dan mag hij dat toch wel zo voelen? Lelijk van je om dat zo te bashen.

Femke_Tweety

Berichten: 11988
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:52

Oh jee nieuw topic blijkbaar.

Moet even terug naar beschaafd, fatsoenlijk en volgens sociale norm reageren blijkbaar.
Sarcasme en botte directheid is off the table, zie ik al.


Ik wacht wel weer even een pagina of 20.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:52

Nicky91 schreef:
plutolover schreef:
enige wat ik nu wel mis.. is andere leeftijdgenoten/vrienden die geen kinderen willen of hebben..

de meestevriendinnen hebben zo koter rond lopen. En soms wil ik gewoon wat leuks met ze doen zonder zo geval naast je... Of als je afspreek hebben ze het constant over hun kind..


Ik herken dit wel, ook zijn de gespreksstoffen anders.. :')
Als het niet over kinderen gaat is het toch niet meer als daarvoor


Dit herken ik enorm. Inmiddels nog maar 2 vriendinnen die nog geen kinderen hebben. Maar 1 van de 2 is zwanger dus dat duurt niet zo heel lang meer. Ik voel me hierdoor wel heel vaak alleen :=

Siers83

Berichten: 7351
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:53

Femke_Tweety schreef:
Tsja, als je je mannelijkheid daar al mee aangetast voelt, is er blijkbaar niet bar veel mannelijkheid ofzo.


Tis niet dat je gecastreerd wordt zoals een hond of een paard hè. Dan kan ik me nog wat voorstellen bij aangetast in mannelijkheid.

Nu slaat het nergens op.

Nou ja, dit is hoe mijn vent erover denkt. Hij mag die mening hebben van mij

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:03

Frummels schreef:
Dit herken ik enorm. Inmiddels nog maar 2 vriendinnen die nog geen kinderen hebben. Maar 1 van de 2 is zwanger dus dat duurt niet zo heel lang meer. Ik voel me hierdoor wel heel vaak alleen :=


Heel herkenbaar, ik heb nu 1 hele goede vriend, maar die heeft een hele serieuze relatie dus ik gok dat die uiteindelijk ook aan de kinderen gaat :')

En 1 van mn beste vriendinnen heeft ook een serieuze relatie.. Zij wilt ook kinderen dus :')

Ik voel me daar ook vaak alleen door :')

Of als je bijvoorbeeld zegt dat je t vervelend vind....

Zoals wij naar Duitsland gingen vorige maand(kerstmarkt) met een vriendin haar man en hun 10 jarige dochter en zij uiteindelijk de halve dag heeft lopen mekkeren: Ze was moe, ze had honger, ze moest plassen. En ik op een gegeven moment zei dat ik mij echt kon irriteren aan haar... Maar ik dat niet eerlijk vond voor t kind want die kan er eigenlijk niks aan doen...

Zij nam mij dat kwalijk, dat ik dat zei... Want het was wel haar kind waar ik dat over zei... :o
Ze heeft dat later pas aan mij verteld dat ze dat kwalijk nam, ze waardeerde het wel dat ik eerlijk was erover..

Daarna wel besloten dat ik dat dus niet meer zo snel zal doen +:)+

Betty62

Berichten: 69
Geregistreerd: 06-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:04

Mijn man en ik bewust kindvrij!
Ben 58 en 40 jaar getrouwd. Nog geen dag spijt van gehad.
Wij hebben daarmee onze voetafdruk op deze aarde heel klein gehouden en die verdwijnt ook als wij er niet meer zijn.

Het hele probleem van overbevolking, milieu problemen, vervuiling, honger, oorlog en andere ellende zou verdwenen zijn als het menselijk ras zou stoppen met het krijgen van kinderen, liefst voor altijd, maar 1 jaar zou al miljoenen extra mensen schelen.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:04

Siersma schreef:
Femke_Tweety schreef:
Tsja, als je je mannelijkheid daar al mee aangetast voelt, is er blijkbaar niet bar veel mannelijkheid ofzo.


Tis niet dat je gecastreerd wordt zoals een hond of een paard hè. Dan kan ik me nog wat voorstellen bij aangetast in mannelijkheid.

Nu slaat het nergens op.

Nou ja, dit is hoe mijn vent erover denkt. Hij mag die mening hebben van mij


Dat snap ik, maar ik ben het ook wel eens met Femke :')

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:07

Ik ben zelf migraine patiënt en ben lid van de migrainegroep op facebook. Het verbaasd me zo vaak dat mensen met hele zware migraine en dat voor het merendeel in de maand, het een goed idee vinden om een kind te krijgen. %)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:14

Nicky91 schreef:
Frummels schreef:
Dit herken ik enorm. Inmiddels nog maar 2 vriendinnen die nog geen kinderen hebben. Maar 1 van de 2 is zwanger dus dat duurt niet zo heel lang meer. Ik voel me hierdoor wel heel vaak alleen :=


Heel herkenbaar, ik heb nu 1 hele goede vriend, maar die heeft een hele serieuze relatie dus ik gok dat die uiteindelijk ook aan de kinderen gaat :')

En 1 van mn beste vriendinnen heeft ook een serieuze relatie.. Zij wilt ook kinderen dus :')

Ik voel me daar ook vaak alleen door :')

Of als je bijvoorbeeld zegt dat je t vervelend vind....

Zoals wij naar Duitsland gingen vorige maand(kerstmarkt) met een vriendin haar man en hun 10 jarige dochter en zij uiteindelijk de halve dag heeft lopen mekkeren: Ze was moe, ze had honger, ze moest plassen. En ik op een gegeven moment zei dat ik mij echt kon irriteren aan haar... Maar ik dat niet eerlijk vond voor t kind want die kan er eigenlijk niks aan doen...

Zij nam mij dat kwalijk, dat ik dat zei... Want het was wel haar kind waar ik dat over zei... :o
Ze heeft dat later pas aan mij verteld dat ze dat kwalijk nam, ze waardeerde het wel dat ik eerlijk was erover..

Daarna wel besloten dat ik dat dus niet meer zo snel zal doen +:)+


Kan ik me heel goed voorstellen van jou en vind het ook wel heel goed van je dat je daar eerlijk over bent geweest. Dat je vriendin dat niet leuk vindt, kan natuurlijk. Maar nu weten jullie in elk geval allebei dat het dus geen goed idee is om met zn allen weg te gaan. Prima dan toch? :)

Wij waren laatst op de verjaardag van een goede vriendin van mij, mijn man is goed bevriend met haar vriend. Zij hebben een dochtertje van 1. Uiteindelijk bleken de buren ook uitgenodigd (van beide zijkanten en beneden) en waren er 7 kinderen op de verjaardag.. Ik wilde echt huilen. Ik vind dat echt zó verschrikkelijk. We zijn ook heel vroeg al weggegaan met als reden dat ik hoofdpijn had (dat was ook echt zo inmiddels :+ ) Later ook bij ze aangegeven dat dit niet helemaal aan ons besteed is, en daar was gelukkig alle begrip voor.

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:18

Ik lees ook weer mee, lang niet gepost hier. Zag dat er een nieuw topic was. Ik ben ondertussen 33, nog steeds geen kinderwens en die gaat ook echt niet meer komen. Vriendlief wil ook geen kinders.Heb m'n verzekering aangepast afgelopen jaar zodat sterilisatie vergoed wordt. Dit jaar maar eens op m'n gemakje kijken bij de huisarts of ze me door willen verwijzen. Dus als iemand tips heeft hoor ik ze graag :D

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:22

Zorg dat je kunt onderbouwen waarom je geen kinderen wil en maak desnoods een plus-min lijstje met jouw redenen. :)

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:30

Ik sluit ook graag aan. Zat in het andere kinderlozen topic dat inmiddels volgens mij is doodgebloed.

Ik werk met kinderen, collegae zijn dus ook voor het overgrote deel diehard kinder-fan. Jullie zijn dus een ontzettend welkom tegengeluid :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:48

Dreamy schreef:
Ik meld me als twijfelaar! Hier onlangs de relatie verbroken met dit als hoofdreden (hij wilt sowieso kinderen, ik weet écht niet of ik het wil). Ben erg benieuwd of hier meer twijfelaars zijn & wanneer jullie duidelijkheid hadden over jullie keuze :+

Hier wilde ik nog even op reageren. Kort gezegd heb ik lang gedacht dat ik kinderen zou gaan krijgen later (de horror, de man met die ik toen was was ik doodongelukkig mee geworden :oo) . Wat voor mij het verschil heeft gemaakt is dat ik me serieus ging afvragen waarom ik het wél zou willen. Toen bleek dat ik niet veel verder kwam dan "lijkt me wel leuk" en "dat is normaal/ iedereen doet het". Kort gezegd heb ik toen moeten concluderen dat het voor mij gewoon niks is, en er zijn alleen maar meer redenen bij gekomen.

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:49

Dit topic gaat hard :')

Mijn reden is voornamelijk het steeds voorkomende autisme-adhd en borderline etc in mijn gezin en hun kinderen (natuurlijk hebben neefjes die ik zie geen stempel , maar eentje is geweigerd op de basisschool op zijn 4de en een ander heeft veel autistische trekjes). En de wereld is al vol genoeg :D


Ouders accepteren het gelukkig wel

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:50

Zorg dat je zeker overkomt bij de gyn. Als je al een weifelend verhaal hebt, dan gaan ze er niet mee akkoord.

mellanion84
Berichten: 241
Geregistreerd: 14-07-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:52

dat over die migrainne btw.. mijn moeder had migrainne TOT ze kinderen kreeg.. nu pas op 60 jarige leeftijd heeft ze heeeel soms wel een een kleine aanval. Alleen jammer dat ik het stokje over heb genomen, op mijn 12e al de eerste aanval.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:05

Wat een leuk topic :). Ik ben 27 jaar en heb een leuke vriend en 3 honden (geen plaats voor kinderen).
Verder heb ik nooit echt een kinderwens gehad en helemaal in de wereld zoals hij nu is wil ik geen kinderen zetten. Mijn vriend wil wel graag kinderen en mijn moeder wil ook heel graag oma worden, maar de enige reden waarom ik nog twijfel is mijn vriend. Hij heeft een nichtje van 1,5 en ik vind het ook wel heel erg leuk om daar mee bezig te zijn, maar het is niet zo dat mijn eierstokken rammelen.

Waarom wil ik geen kinderen:
- de wereld is fiets up en de toekomst ziet er imo niet goed uit
- ik wil nog heel erg graag reizen (wereldreis)
- daarvoor moet ik eerst mijn studie afmaken en flink sparen wat tijd kost
- als ik toch ooit een kind wil dan wil ik dat voor mijn 35e dus moet ik wel opschieten
- ik ben gehecht aan mijn vrijheid

Ik weet niet of bovenstaande goede redenen zijn, hoe dan ook het kriebelt niet en er rammelt niks..

Leo

Berichten: 50142
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:07

Als het jouw redenen zijn, zijn het altijd goede redenen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:10

Femke_Tweety schreef:
Nicky91 schreef:


Beelddenker :') _/-\o_




Rollator met wieg voorop...


Zolang die koters in een wandelwagen gesnoerd kunnen worden, gaat dat nog wel goed op je 60e. Zo'n stroller geeft ook wel aardig steun nog....




Dat heet een kinderwagen. :7

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:11

Als ik kinderen moest krijgen liet ik me meteen ombouwen tot man.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:15

CharmingS schreef:
Wat een leuk topic :). Ik ben 27 jaar en heb een leuke vriend en 3 honden (geen plaats voor kinderen).
Verder heb ik nooit echt een kinderwens gehad en helemaal in de wereld zoals hij nu is wil ik geen kinderen zetten. Mijn vriend wil wel graag kinderen en mijn moeder wil ook heel graag oma worden, maar de enige reden waarom ik nog twijfel is mijn vriend. Hij heeft een nichtje van 1,5 en ik vind het ook wel heel erg leuk om daar mee bezig te zijn, maar het is niet zo dat mijn eierstokken rammelen.

Waarom wil ik geen kinderen:
- de wereld is fiets up en de toekomst ziet er imo niet goed uit
- ik wil nog heel erg graag reizen (wereldreis)
- daarvoor moet ik eerst mijn studie afmaken en flink sparen wat tijd kost
- als ik toch ooit een kind wil dan wil ik dat voor mijn 35e dus moet ik wel opschieten
- ik ben gehecht aan mijn vrijheid

Ik weet niet of bovenstaande goede redenen zijn, hoe dan ook het kriebelt niet en er rammelt niks..


Hoe gaat jouw vriend ermee om dat jij ze wss niet wilt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:24

CharmingS schreef:
....en mijn moeder wil ook heel graag oma worden....

Ik heb dit stukje er even uit geknipt.
Ik wilde namelijk altijd heel graag. Mijn moeder was gek op kleintjes en kon echt niet wachten om oma te worden. Toen zij overleed, was vrijwel meteen mijn kinderwens ook dood. Mijn wens was blijkbaar niet om kindjes te krijgen, maar om mijn moeder oma te maken.

*edit: ben ik even blij dat het voor die tijd ook niet zover gekomen is!! :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-01-20 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt