[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21428
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 06:25

Ik snap zulke opmerkingen sowieso niet, maar de 'je bent zelf toch ook kind geweest' vind ik echt de meest domme ever. Wat willen mensen daar nou mee zeggen?

divided
Berichten: 843
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 07:28

Welkcom calixae!
En LWdaisy wat een avontuur in de supermarkt :') ik ga meestal boodschappen doen een uur/half uur voor sluitingstijd. Heerlijk rustig :D

Wat betreft die camping zonder kinderen; ik begrijp niet dat ouders daar zo gepikeerd op reageren, als er een camping is waar kinderen niet welkom zijn (klinkt heerlijk). Het is niet alsof ze niet 962 andere campings hebben om uit te kiezen? Of inderdaad een weekendje centerparks. Genoeg te doen voor dat schreeuwende gespuis. Ga je daar toch lekker heen.

Die 'je bent zelf toch ook kind geweest'. Wat een stomme opmerking inderdaad, iedereen is kind geweest. Of lopen er ook een paar Benjamin Buttons rond op deze wereld? :') Weet je wat ik niet begrijp? Mensen vragen: heb je al kinderen? of, komen er nog kinderen?
Dat zijn open vragen. Maar als je daar dan nee of iets soortgelijks op antwoord, dan krijg je vaak inderdaad rare reacties. En dan denk ik; waarom die open vraag stellen als je eigenlijk maar één antwoord wilt horen? Stel 'm dan gewoon niet.

moonsparkle
Berichten: 21821
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 07:50

Ik zoek ook rustige campings op, gelukkig zodra het hoogseizoen voorbij is dan is het bijna overal rustig en vaak zo rustig dat je zelf een plek uit kunt kiezen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:21

Ik werd gisteren op 5 seconden tijd bijna een moordmachine. Ik werk in het vaccinatiecentrum in het dorp, kwam een dame aan met jong meisje (hooguit 2) op de arm. Kind zag iemand met een paraplu en omdat mama geen paraplu had kreeg die kleine me daar toch een inzinking... Krijsen, tieren, slaan, schoppen, bijna stikken in de eigen razernij omdat ze geen paraplu had/kreeg. Dat ging echt van 0 naar 100 in een split seconde! Helaas galmt de container waarin we de mensen eerst ontvangen voor de medische vragen nogal. De herrie was zo immens dat ik dus in bijna even korte tijd dat kind had willen grijpen en verzuipen in de grote plas die buiten lag (het had net flink gegoten).

Dat gevoel, dat was zo plots en zo hevig, echt bizar. Schrok er zelf ook van.

Mijn collega vroeg al "wil ze geen maskertje of een doekje om te sussen" maar moeder zei, met mega schuldig gezicht dat de kleine een weekje naar oma was geweest om te logeren. En bij oma kreeg ze alles altijd en onmiddellijk en dat het nog wel paar dagen zou duren eer ze weer "nee" zou leren accepteren. Die dame schaamde zich echt rot, best wel zielig.

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:23

Toch wel positief dat moeders het gewoon erkent, maar wat een drama zeg :n

divided
Berichten: 843
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:24

Haha ik snap dat je daar moordneigingen van krijgt.
Sneu voor die vrouw ook wel.

Mijn moeder vertelde dat ik het één keer heb geflikt om mij op zo'n soort manier te gedragen toen ik in de winkel niet kreeg wat ik wilde. Ik lag op de grond te krijsen en te tieren, mijn moeder heeft me in het pad laten liggen jengelen en is weggelopen. Nou ik wist blijkbaar niet hoe snel ik moest stoppen met krijsen en achter moeders moest aanrennen :D Daarna ook nooit meer gedaan blijkbaar :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:27

Kind wou dus ook echt niks aannemen, probeerde bij een passant met paraplu die ook gewoon te grijpen. Ik begrijp niet hoe (groot)ouders/tantes/noem maar op dat eigenlijk durven doen, zeker als ze weten dat het kind nadien compleet ontploft in een tantrum of meltdownt of hoe ze dat ook noemen. Dat je kan leven met het besef dat je een ander die ellende en schaamte aandoet zeg.

Ineke2

Berichten: 33171
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:09

Ik vind het al heel wat dat de moeder het erkent. Zo vaak dat ze zich gedragen of het heel normaal is en de rest zich maar moet aanpassen ipv op zijn minst dan een excuus te geven voor dat vreselijke gedrag. Dan weet je als omstander dat ze enigszins bezig zijn met een poging tot opvoeden zeg maar.

Qimm

Berichten: 15204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:39

Oef lekker dan...

Afbeelding
Afbeelding

Niobe

Berichten: 8001
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:34

Waarom moeten kinderen altijd achter duiven aan rennen? Ik snap die lol niet zo

Niobe

Berichten: 8001
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:35

Qimm schreef:
Oef lekker dan...

[ [url=m/ML6h02.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Xid58z.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hahahahaha

Qimm

Berichten: 15204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:41

Niobe schreef:
Waarom moeten kinderen altijd achter duiven aan rennen? Ik snap die lol niet zo


Helaas snap ik dat wel :') nou ja, rennen niet, van rennen word ik moe. Maar duiven stalken vind ik te grappig :')

Ineke2

Berichten: 33171
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:23

Hmm tja duiven vliegen weg en landen vaak vlakbij weer. Leuk spelletje, maar zelf vind ik het sneu. Mijn moeder vond het niet grappig en zei er wat van overigens.

Laurora

Berichten: 2657
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:17

"je bent zelf ook ooit kind geweest"
Ja, klopt. En toen had ik al een hekel aan lawaaierige plakkerige slecht opgevoedde collegakinderen :')

Niobe

Berichten: 8001
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:20

Ineke2 schreef:
Hmm tja duiven vliegen weg en landen vaak vlakbij weer. Leuk spelletje, maar zelf vind ik het sneu. Mijn moeder vond het niet grappig en zei er wat van overigens.


Mijn ouders vonden dat ook niet oké idd. Nu deed ik dat zelf niet, maar we hadden een dierenpark onder andere met duiven en daar gebeurde het regelmatig

Qimm

Berichten: 15204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:32

Laurora schreef:
"je bent zelf ook ooit kind geweest"
Ja, klopt. En toen had ik al een hekel aan lawaaierige plakkerige slecht opgevoedde collegakinderen :')


Idem. Ik zei als kind al dat ik geen kinderen wilde.

Raineri
Berichten: 6329
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:55

Qimm schreef:
Laurora schreef:
"je bent zelf ook ooit kind geweest"
Ja, klopt. En toen had ik al een hekel aan lawaaierige plakkerige slecht opgevoedde collegakinderen :')


Idem. Ik zei als kind al dat ik geen kinderen wilde.


+1

Sinds ik in groep 2 zat wist ik al zeker dat ik ze niet wilde. Nog nooit heb ik twijfels gehad over deze uitspraak. Zodra ik de 30 ben gepasseerd ga ik dit iedereen in haar/zijn gezicht wrijven ~~}>

Qimm

Berichten: 15204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:04

Ik heb wel een tijdje gedacht dat het er nog wel van zou komen. De relatie werd wat serieuzer maar we waren nog wat aan de jonge kant, maar tegen de tijd dat we 30 zouden zijn waren we er vast wel aan toe...
Inmiddels 37 en 40 en happy kindvrij :D

Laurora

Berichten: 2657
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:36

Ik heb altijd gewoon aangenomen dat ik kinderen zou krijgen, omdat het zo hoort. Pas een jaar of 8 geleden realiseerde ik me dat het optie was, en sinds 5 jaar ben ik helemaal zeker dat ik ze zelf niet wil :D

Mn broertje zit in dezelfde fase van "hé, het moet niet per se" maar is er nog niet uit of hij ze uiteindelijk wil of niet.

Bambi1995

Berichten: 3149
Geregistreerd: 16-10-11

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:46

Ik dacht wel dat ik kinderen zou krijgen omdat het zo hoort. Het liefst wou ik er 1, maar he mensen hebben daar een mening over en toen zei ik oke dan maar 2. Ik wist wel dat ik absoluut niet meer kinderen wou. En nu tja, ik zie het gewoon niet voor me. Ik met een kind. Bevallen en zwanger zijn vind ik maar niks. Baby's vind ik vreselijk, peuters en kleuters ook. Een schoolkind vind ik dan nog wel gaan, mits ze normaal doen. Ik ben ook een introvert en mijn rust en tijd voor mezelf is mijn heilig en dat zie ik gewoon niet goed gaan met een kind. Heb oppas baantjes gehad, maar was altijd blij als ik ze op bed had gedaan en ik rustig voor de tv kon zitten. Tv niet te hard en sluipend door het huis lopen omdat ik zo bang was dat mijn rust werd verstoort omdat het kind wakker werd van mij en het op een blèren zou zetten :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33887
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:15

Door mijn hersenschudding die waarschijnlijk (hoop het niet) niet beter wordt dan het nu is kan ik nóg slechter tegen harde geluiden en prikkels. Dus dat sterkt voor mij echt alleen nog maar mijn niet-wens. We zijn nu bezig met een huis zoeken om samen te gaan wonen. En ondanks dat denk ik nog niet van “oh een kind zou leuk zijn”. :=

Ik heb nu een dag dat de TV eigenlijk al te veel is en douchen me ziek maakt. Hoe ga ik dan een kind kunnen uitstaan???

Het helpt trouwens enorme als ik zeg dat mijn vriend 31 is en ze nog niet wil. Want ik ben natuurlijk nog maar een kind van 25 en dan heb je geen zelfkennis. Tuurlijk ben ik me er van bewust dat je mening altijd kan wijzigen. Maar dat bepaal ik zelf. Een ander niet.

divided
Berichten: 843
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:26

Ja MarlindeRooz. Die biologische klok gaat vanzelf tikken hoor!!! Over 5 jaar horen we je wel weer !! :+

Maar wat ontzettend rot dat je zo veel meer last hebt van prikkels na je hersenschudding. Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ben al onwijs prikkelgevoelig en dat is na mijn hersenschudding alleen maar erger geworden. Nu na anderhalf jaar thuiswerken zijn mijn hersenen volledig ingesteld op rust om me heen en is een dagje kantoor helemaal niet meer te doen.
Verlies de moed overigens niet, het kan soms jaren duren voordat restklachten van een hersenschudding minder worden, afhankelijk van ernst van de hersenschudding en de gebieden die het meeste zijn geaffecteerd. Ik weet niet hoe lang geleden het gebeurd is? Wellicht zou je nog bij een neuroloog terecht kunnen. Er schijnen manieren te zijn waarop die restklachten verbeterd kunnen worden mits ze niet te lang geleden zijn (ik was er te laat mee). Het is wonderbaarlijk hoe flexibel je hersenen kunnen zijn zolang de schade niet te groot is. (sorry ik werd weer even herinnerd aan de interessante onderwerpen van mijn studie :+)

Dit is overigens ook één van de belangrijkste persoonlijke redenen waarom ik er van overtuigd ben dat ik ten onder ga aan kinderen en ze dus - naast het feit dat die biologische klok bij mij gewoon stuk is :') - écht niet wil.

Overigens vroeg ik me laatst af in hoeverre die biologische klok echt biologisch is, en in welke mate deze sociale verwachtingen zijn. Sommige mensen weten natuurlijk gewoon heel sterk dat ze kinderen willen. Maar ik denk dat er voor veel mensen ook veel sociale verwachting en 'het hoort er nou eenmaal' bij in zit.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:15

Hoe ouder ik wordt hoe groter de NEE wordt. Dus mij biologische klok klopt niet. :')

Ik acht mijzelf überhaupt niet in staat om een kind op te voeden. Plus nog 100 andere goede redenen.
Het enige leuke er aan zijn de super schattige baby kleertjes. _O-

Ineke2

Berichten: 33171
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:22

Ja die schattige kleertjes <3 maarja daar zijn ze razendsnel uitgegroeid :')

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:29

Ja precies. :')
Kan je weer een kapitaal uitgeven.