[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 22:28

oomens schreef:
[***] schreef:
Holymoly.. naast de wei een koter in een tuin die een half uur lang taaatuuuutaaatuuu heeft staan gillen. Waaaarom is er geen enkele volwassene in die tuin die zegt dat die z'n kop moet houden _-:(

Waarom denk je dat dat kind een halfuur lang in die tuin moest staan?
Dat betekent dat er binnen een volwassene zit die het al lang daarvoor zat was.

Uhm al die volwassenen zaten er pal naast te bbqen :+

Captain

Berichten: 21414
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 03:06

Ik denk dat je dat als ouder op een gegeven moment ook gewoon echt niet meer hoort. Hoe vaak ik kinderen niet corrigeer met een 'he hou eens op met gillen' en die ouders je dan aankijken van: gillen???? >;)

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:21

Daarbij is mijn ervaring vanuit mijn werk dat ouders hun kinderen niet zo veel corrigeren. Ze worden eerder gepaaid, want hun lieverdje zou maar boos worden of verdrietig...

Zo frustrerend. Je krijgt alleen maar kinderen met een groot verwendheidssyndroom, waar niks meer mee te beginnen is.
Waarom is het nou zo moeilijk om gewoon duidelijk te zijn tegen je kind?!

En mijn collega en ik kunnen het dan weer oplossen |o

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:04

Het is voor kinderen ook veel fijner om duidelijke regels te krijgen.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:19

Ik reageerde gisteren eens op een fb bericht. Iemand was met haar 1 jarig zoontje in de action geweest. Het personeel had niet klantvriendelijk gereageerd. Dat benoemde ik ook duidelijk dat dat erg vervelend was en ik daar echt ook wel wat van zou zeggen tegen een manager oid.

Maar, ze vertelde ook dat ze haar 1 jarige met het winkelmandje liet lopen, wat natuurlijk steeds op de grond viel. Erg logisch, want zo’n kleintje kan dat niet goed / lang vasthouden.

Ik zei in mijn bericht dat het dan fijner zou zijn dat ze het mandje zelf zou dragen. Het is storend als het steeds valt en het houd ook ander winkelend publiek op.

De ts zelf heeft niet gereageerd. Andere mensen daarentegen… Alles mag volgens mij zolang het prinsje of prinsesje maar niet boos of verdrietig is.
“ Ze moeten het toch kunnen leren “
Nee, een 1 jarige kun je prima thuis of buiten in het park oid iets leren vasthouden dat dat steeds op de grond valt, dat is niet nodig in een winkel.

Er kwam zelfs een vrouw met “ mijn 9 jarige stuntpiloot vliegt overal met het mandje tegenaan die moet ik leren om uit te kijken en rustig te doen”

Serieus? In een winkel? Nou succes met scherven ruimen en de schade te vergoeden dacht ik.
Mijn antwoord was daarop dat een 1 jarige en ern 9 jarige totaal niet vergelijkbaar waren.

Raineri
Berichten: 6284
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:18

Ik snap ook niet zo goed wat zij onder leren verstaan zonder een grens aan te geven of consequent te zijn in de begrenzing. Waar zit het “lerende” element als je het kind laat doen wat het wilt. Het enige wat hij dan leert is dat het de grens wel kan opzoeken.

Vroeger mocht ik ook het mandje vasthouden of het karretje duwen, maar als ik het 1 keer in mijn hoofd haalde te lopen kloten mocht ik het inleveren weer. Als iemand moet lijden onder het feit dat jij je kind iets leert, moet je je afvragen of het de juiste wijze is.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:25

Precies, leren doen ze niet door elke keer hun zin te krijgen of te worden getroost bij elke dwarse scheet die ze laten!

Ik zeg ook regelmatig expres als een kind boos is waar ouders bij zijn " Je bent boos en dat mag best, ik ben ook wel eens boos. Maar het helpt niet."

En eerlijk, mijn kinderen snappen die zin niet, ik doe het echt puur voor de ouders. Ik hou echt niet van dat betuttel :r

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:33

Echt he...

Hier in de faceboekgroep van de wijk klagen ze over die snelheidsmannetjes, dat iemand die heeft weggehaald. Ja ze stonden midden op straat, maar anders reden mensen te hard en dat was gevaarlijk voor de kinderen. Op zich is daar niets tegen in te brengen hoor! Maar toen iemand zei dat hij laatst ook bijna kinderen onder zijn auto had, was de reactie dat hier nu eenmaal veel kinderen wonen en dat zij nou eenmaal doen.

Serieus? Ga dan aan een woonerf wonen als je je kinderen niet kunt leren uit te kijken. Want ook 30 km/h, wat dus gewoon mag, is gevaarlijk voor een kind! Ik weet nog heel goed dat wij vroeger niet zomaar naar 'de overkant' mochten, dus de weg oversteken. Dat ging ook goed.
Ik woon bovendien in een nieuwbouwwijk, dus speeltuintjes in overvloed.

Maar nee, we moeten een hindernisbaan maken van de weg, want stel je voor dat jouw snowflake niet mag oversteken of moet uitkijken.

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:40

Ik heb een tijd wekelijks opgepast op mijn oudste neefje (3-4 jaar toen) en hij mocht met zo'n kinderkarretje lopen bij het boodschappen doen.
In een leeg gangpad mocht hij van mij gerust even rennen maar niet tegen de schappen/producten en dat wist hij donders goed.
Niet luisteren was karretje inleveren bij mij en volgende week weer een kans.
Werkte prima, zeker met de uitleg erbij waarom hij het karretje moest inleveren en als hij alsnog drama ging schoppen legde ik de boodschappen terug, gingen we naar buiten zodat hij kon afkoelen en at hij maar een boterham 's avonds of een kliekje uit de vriezer ipv het avondeten wat we hadden uitgekozen.

Laurora

Berichten: 2653
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 15:19

Ik snap dat ook echt niet. Soms heb ik het gevoel dat sommige ouders hun kind leren dat ze het belangrijkste wezen op aarde zijn (wat voor een ouder natuurlijk zo kan voelen) en dat iedereen voor ze aan de kant moeten en moeten aanpassen want stel je voor dat stormpje of vlindertje op jonge leeftijd leert respect te hebben voor anderen :roll:
Ik zie ook oprecht vaak gebeuren dat wildvreemde mensen een boze blik (of zelfs een preek) krijgen als het prins(sesje) in gevaar komt omdat de opvoeder te dom is om op te voeden.
(kind bijna onder een auto, een trap of beet van een paard, een snauw van een hond, aangereden door een winkelkarretje) het is nòòit de verantwoordelijkheid van voorheen genoemde opvoeder.


By the way, TheWelsh, hoe voel je je? Gaat het herstel een beetje? Kan je alweer wat? :)

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 15:52

Lief dat je het vraagt!
Ik ga morgen weer werken. Ik heb geen pijn meer, alleen nog moe en bukken of snel opstaan zijn nog pijnlijk. Ook rechtop zitten is nog wat vervelend.
Merk wel dat mijn lijf een kleine optater heeft gehad. Gister voor het eerst om boodschappen, ik was duizelig steeds in de winkel.
En irritant dat ik niet mag tillen. Dan merk je pas hoe zwaar sommige dingen zijn!

Laurora

Berichten: 2653
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 17:02

Ja je merkt wel echt dat er iets gedaan is daarbinnen....
Fijn dat het verder goed lijkt te gaan. Succes met werken morgen, en rustig aan blijven doen he ;)

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 20:55

Ja, er is extra inval bij morgen dus kan zelf naar huis als het niet lukt.

Net even zelf met de auto gereden. Sindsdien voelt het alsof er iets knel zit aan de rechter kant.
En helaas sprong net mijn hondje midden op mijn buik. 8)7

Hoe gaat het met jou?

Laurora

Berichten: 2653
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 23:24

Bij mij lijkt het helemaal weer heel te zijn, nergens meer last van.
Ik doe ook gewoon alles weer :)

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 08:35

Ineke2 schreef:
Ik reageerde gisteren eens op een fb bericht. Iemand was met haar 1 jarig zoontje in de action geweest. Het personeel had niet klantvriendelijk gereageerd. Dat benoemde ik ook duidelijk dat dat erg vervelend was en ik daar echt ook wel wat van zou zeggen tegen een manager oid.

Maar, ze vertelde ook dat ze haar 1 jarige met het winkelmandje liet lopen, wat natuurlijk steeds op de grond viel. Erg logisch, want zo’n kleintje kan dat niet goed / lang vasthouden.

Ik zei in mijn bericht dat het dan fijner zou zijn dat ze het mandje zelf zou dragen. Het is storend als het steeds valt en het houd ook ander winkelend publiek op.

De ts zelf heeft niet gereageerd. Andere mensen daarentegen… Alles mag volgens mij zolang het prinsje of prinsesje maar niet boos of verdrietig is.
“ Ze moeten het toch kunnen leren “
Nee, een 1 jarige kun je prima thuis of buiten in het park oid iets leren vasthouden dat dat steeds op de grond valt, dat is niet nodig in een winkel.

Er kwam zelfs een vrouw met “ mijn 9 jarige stuntpiloot vliegt overal met het mandje tegenaan die moet ik leren om uit te kijken en rustig te doen”

Serieus? In een winkel? Nou succes met scherven ruimen en de schade te vergoeden dacht ik.
Mijn antwoord was daarop dat een 1 jarige en ern 9 jarige totaal niet vergelijkbaar waren.


Ik probeer om die reden de vakanties van de scholen te onthouden, om dan vooral niét naar de supermarkt te moeten gaan. Tenzij met de zomervakantie natuurlijk, 2 maanden niet naar de supermarkt is niet haalbaar haha. Nu met corona kan je daar helaas niet echt een staat op maken :')

Ik ben zo eens gaan lopen in de Aldi, in de paasvakantie een aantal jaren geleden. Meteen als je binnenkomt heb je de bakkerij - allemaal bakken met broodjes, sandwiches, croissants enz, met TANGEN om die dingen in een zakje te stoppen, want alles aanraken is vies. Staat daar zo'n klein monster ZONDER tang, alles te betasten. Moeder stond er bij en keek er naar. Ik loop voorbij en zeg "Nou, voor mij geen pistolets vandaag dan maar!" Die blik van dat mens, echt waar.

Beetje verder: groenten en fruit. Geen tangen, maar een normaal mens weet dat het niet de bedoeling is elk stuk groente/fruit vast te grabbelen. Kleuterachtig-ding stond daar te voetballen met een f*cking watermeloen. Vader in kwestie vond dat niet erg.

Geraak ik daar eindelijk, EINDELIJK, voorbij - kom ik het volgende obstakel tegen. Kind dat op handen en voeten liep te blaffen naar mij, en zijn vingers onder de wielen van mijn winkelkar probeerde te steken. Alsof ik uit de weg zou gaan :') Hij trok nog net op tijd weg. Vader boos. Ik: "Heft ie zo dadelijk ook zijn poot op om tegen mijn been aan te p*ssen?!"

Op dat punt had ik het gehad, en ben ik naar de kassa gelopen, met maar 3/4 van wat ik nodig had. En ja hoor, de kers op de taart: achter je zo'n koter met zo'n klein karretje. Hij gebruikte het ding als botsauto, en de andere botsauto waren natuurlijk mijn kuiten. Moeder negeerde het. Heb me omgedraaid en nogal pissig gevraagd "Ga jij er iets van zeggen, of zal ik het doen?" Mens in shock natuurlijk, hoe durfde ik :+ }>

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 08:37

"Zal ik even omdraaien en met mijn kar hetzelfde doen" werkt ook altijd heel goed :+

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:12

Ik moest vroeger al eens een broodje terug geven bij de bakker, omdat ik geen dankjewel zei. :+
Ik janken, maar had er van geleerd, daarna keurig dankjewel gezegd elke keer. _O-

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:39

Wij zijn zaterdagavond uit eten geweest, fonduerestaurant. Om half 9 kwam er een groep van 7 toe, waarvan 3 kinderen tussen 4 en 10 volgens mij.

Het is dat wij al aan ons voorgerecht zaten en dan mijn vriend me kalm heeft gehouden of ik had ze in de pot borrelende olie gesopt.

Zitten rondgapen, gillen, binnen de minuut hun drankje omver gooien, en de mama's maar de hele tijd "nee niet doen, blijf zitten, niet aankomen" maar de kinderen dan wel zelf laten fonduën met een eigen gedeelde grote pot.
En uiteraard in no time de kleinste "lussiknie" :roll:

Daarnaast begint vriend te beseffen dat hij zich wel altijd aanpast aan iedereen, maar niemand aan hem als er een keertje geschoven moet worden in de planning. Dat is al lang zo, maar nu met kinderen op komst bij hun sportgroepje valt het echt enorm op. En ik vind dat zo jammer om nu die teleurstelling bij hem telkens te zien.

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:10

3 keer raden waarom ik nooit de onverpakte rookworst van de HEMA kocht :r

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:20

Omg.

Ik loop net met mijn 2 honden een bruggetje over naar een grasveldje naast een speeltuin om mijn poepzakje van poep dat ik net netjes opgeraapt heb in de daar staande vuilnisbak te gooien.
Ik ondertussen bellend met mijn oma, haar zusje net overleden, ik huilend over straat en toch..
Vond moeder van storm vlinder of iets in die strekking het echt nodig om vanaf de overkant van de straat te viswijfen dat het een kinderspeeltuin is waar honden niet mogen.
Ten eerste gooide ik juist de poep weg en is het helaas de enige prullenbak op het stuk
Ten tweede ligt dat hele grasveld vol met vogel, ganzen en zwanenpoep
Ten derde waar de fiets bemoei je je mee

Mijn reactie was wat overrompeld dat ik even aan het bellen was en toch mijn zakje even netjes wilde weggooien.
Ik zou bijna de honden weer mee naar buiten nemen om daar een bal te gaan gooien :=

Femke_Tweety

Berichten: 12016
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:28

Zij kent jouw situatie niet.

En op zich vind ik het terecht.

Zoals ik niet overal kinderen wil, horen honden gewoon ook niet overal.

Neemt niet weg dat ze het wellicht vriendelijk had kunnen aangeven, meteen kijven is ook zo wat.
Maar dat ze aangeeft dat ze er geen honden wil, is volledig terecht.


(Zeg ik, als hondenliefhebber en -trainer...)

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:39

Er staat echt nergens dat honden er niet mogen :=
Het is naast een speeltuintje.
Ik ga zelf niet het hekje door wat om het speeltuintje staat, maar voorlopig is het grasveld ernaast geen kinderspeeltuin.
En ze had kunnen zien dat ik alleen wat weggooide, kan zien dat ik aan de telefoon ben.

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:22

Nou ja, het mens had sowieso eerst even kunnen aankijken wat je precies met je gevaarlijke en poepende honden ging doen ipv meteen te bleren toch? :+ Moet je bij hun kinderen eens zo doen, meteen lopen schreeuwen :n

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 18:20

Hey! Ik lees even mee in dit topic. Mijn vriend en ik dachten altijd kinderen te willen. Maar de laatste tijd komen we hier keihard op terug. We zien eigenlijk alleen maar nadelen. Ik ben bijna afgestudeerd en kan daarna dus lekker centjes verdienen. (Nu doen we bijna alles van zijn salaris, mijn bijbaantje levert niet mega veel op) Van dat extra geld/salaris zouden we heel graag echt lekker kunnen gaan leven. Lekker ieder jaar op vakantie en onze beide (dure) hobby's uitbreiden (paarden en auto's). We zien kinderen krijgen eigenlijk als een bedreiging van ons leuke leven samen en onze vrijheid. We willen lekker vrij zijn en het gewoon goed hebben samen. :+: (ik ben 22, hij 26 en we hebben bijna 7 jaar een relatie)
Heb niet hele hele topic gelezen omdat nou ja, ik dan nogal lang bezig ben :') Maar lees vanaf nu graag mee :)

Het gesprek tussen mij en mijn vriend gaat nu veel over het niet willen van kinderen. Dit omdat ik vorige week stijf van de stress stond omdat ik dacht misschien wel zwanger te kunnen zijn. Mijn hemel, wat een paniek. Toen was het echt heel erg duidelijk voor mij dat ik dit écht niet wil... Gelukkig niet zwanger *\o/*
Laatst bijgewerkt door Calixae op 26-07-21 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Berichten: 12016
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 18:22

Welkom!