[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:50

Ik ben eigenlijk een stille meelezer, maar wil mezelf toch nog even voorstellen:
Ik ben 27, kindvrij en vriendvrij. Ik studeer voorlopig nog een tijdje en heb het állerliefste, knapste, mooiste, leukste neefje van de héle wereld! <3 <3 Alle andere kinderen mogen ze wat mij betreft in quarantaine plaatsen. :+
Vanaf mijn 19e weet ik dat ik absoluut geen kinderen wil. Krijg vaak de vraag of ik er ook niet zo eentje wil, want ik ben zó goed met mijn neefje. Eh nee, het feit dat het mijn neefje is is de reden waarom ik zo goed met hem ben. Als die begint te schijten of te krijsen geef ik hem terug aan mama. :Y)

Femke_Tweety

Berichten: 12013
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:50

Jaaaa, gave opening!

Ik ben er ook weer, en net als anders waarschijnlijk veel onder de meeleessteen, om er zo nu en dan onderuit te kruipen en een poosje fanatiek mee te kleppen.

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:52

Oh jee, verjaardagen met kinderen :') Hoe alle vrouwen present, direct rammelende eierstokken krijgen bij binnenkomst van een baby. Er is dan alleen nog maar aandacht voor het kind en niet meer voor elkaar haha.

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:54

Leuke OP! Ik ben er ook weer bij :D

Femke_Tweety

Berichten: 12013
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:54

En om meteen maar even een reden voor géén kinderen te noemen:

Afbeelding


Laat dat a parents óók maar weg trouwens.
Het hele concept van personal space mist bij sommige kinderen.

En laat ik nou een groooooooote persoonlijkheid hebben... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:55

Minimus schreef:
Oh jee, verjaardagen met kinderen :') Hoe alle vrouwen present, direct rammelende eierstokken krijgen bij binnenkomst van een baby. Er is dan alleen nog maar aandacht voor het kind en niet meer voor elkaar haha.

Hier waren het meer de mannen, met uitzondering op mijn vriend :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:55

Ik ben ook weer meeverhuisd, al wisten de meesten niet eens dat ik er was. :D
(en het andere deel wil het niet weten whahahaha.)

Qimm

Berichten: 15187
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:03

Minimus schreef:
Oh jee, verjaardagen met kinderen :') Hoe alle vrouwen present, direct rammelende eierstokken krijgen bij binnenkomst van een baby. Er is dan alleen nog maar aandacht voor het kind en niet meer voor elkaar haha.


gelukkig waren er op de verjaardag waar ik was geen kinderen, dat hebben ze daar ook wel eens een jaar gedaan, op zondagmiddag. Je kunt dan geen fatsoenlijk gesprek voeren, alles is alleen maar kijken naar, praten over of luisteren naar die koters -O- Oh en je kunt natuurlijk met goed fatsoen geen hapjes/chips/nootjes pakken ;(
Maar ik geloof dat de jarige dat zelf ook geen daverend succes vond

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:05

Verjaardagen en hapjes , met die vieze handen overal aan :r

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:06

Ik heb 9 februari verjaardag van mijn oma. En mijn neven en nichten hebben zich al aardig doorgefokt, dus dat komt ook allemaal mee -O-

Dus ga uurtje heen en dan ben ik weg. Kom puur voor mijn oma. Door de rest word ik toch doodgezwegen :+

Femke_Tweety

Berichten: 12013
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:07

Ja, om dat hele ge-eikel rond kinderverjaardagen te voorkomen enzo, stel ik voor dat kinderen vanaf heden pas op hun 18e geboren mogen worden.


Lijkt me driedubbel plus.
Ik gok maar zo dat minder mensen dan zwanger worden, dus goed voor de wereldbevolking.
En da's dan weer goed voor milieu en stikstof en dat soort dingetjes.
Daarnaast hebben kinderen vanaf ongeveer 18 toch vaak wat minder kleverige snoeten en plakhandjes.
En dus die verjaardagen waar we niet hoeven te komen opdraven, jáwel, voordelen te over.

Het enige waar je dan nog voor moet waken, en da's wel even een nadeeltje, zijn de bevallingsverhalen. Da's nu al drama, en díe zullen er wel niet beter op worden....

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:10

_O- :+

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:11

@lovewestern - Oh dat kan natuurlijk ook! In mijn omgeving zijn het standaard de vrouwen haha :')

@Qimm - Het is gewoon 1 van de redenen dat ik nauwelijks naar verjaardagen ga in de familie :') Een setje heeft drie koters die zich over het algemeen wel goed gedragen maar er is 1 setje wat een kind heeft dat denkt de koningin te zijn van alles en is zo gruwelijk onbeleefd en ruw dat ik er vraagtekens bij zet. Je kunt dan inderdaad geen hapjes of drankjes pakken want ze zitten overal aan haha :P

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:11

Dat vind ik wel wat, dan kunnen ze ook gelijk stofzuigen en boodschappen halen enzo

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:12

ik wordt ook knettergek van die kinderverjaardagn en dan komt mijn moeder met ja maar jij en je vriend zijn de einge oom en tante!! ja dus? dat betekend toch niet dat ik bij elke verjaardag/sinterklaas enz aanwezig moet zijn..

ga toch weg... denk ik dan haha.

laatst was ik bij een vriendin en haar 2.5 jarige koter. komt kind naast me zitten smakkend met chips in mijn oren. Ik dacht ik ga zo rennen... Gelukkig weet die vriendin dat ik niks met kinderen hebt. dus tv ging aan kind ploft op de bank. En zo rust... haha

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:15

Even terug komend op het vorige topic, ik kan wel degelijk iemand feliciteren en vind het wel leuk voor ze als ze zwanger is en ze er blij mee is. Alleen als je het totaal niet verwacht en ze zeggen het plotseling heb ik gewoon te weinig tijd om me goed te uiten. Meestal moet het even indalen bij mij en kan dan beter reageren. Maar ik mis gun het iemand helemaal niet. Ik ben soms sociaal ongemakkelijk waardoor het soms kan lijken dat ik niet enthousiast ben. Dat hele enthousiaste zit gewoon niet zo in me. Zij was juist de gene waar ik gesprekken mee had dat kinderen hebben helemaal niet het einde is.

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:27

Toffe OP! En wat gaan jullie hard! :))

Mando

Berichten: 15720
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:27

Mooie openingspost.

Ik lees ook weer mee.
Jullie zorgen altijd voor een glimlach... dank je.

Dreamy

Berichten: 24071
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:31

Ik meld me als twijfelaar! Hier onlangs de relatie verbroken met dit als hoofdreden (hij wilt sowieso kinderen, ik weet écht niet of ik het wil). Ben erg benieuwd of hier meer twijfelaars zijn & wanneer jullie duidelijkheid hadden over jullie keuze :+

Mars

Berichten: 33277
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:33

Yeees een nieuw topic en wat een toffe OP!

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:33

Ben er ook weer bij! Heerlijke memes :')!

Jildau

Berichten: 9424
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:40

Dreamy schreef:
Ik meld me als twijfelaar! Hier onlangs de relatie verbroken met dit als hoofdreden (hij wilt sowieso kinderen, ik weet écht niet of ik het wil). Ben erg benieuwd of hier meer twijfelaars zijn & wanneer jullie duidelijkheid hadden over jullie keuze :+


Ja ik. Ik riep toen ik jonger was altijd dat ik geen kinderen wilde en dat is veranderd naar dat ik 'later' kinderen wil maar vraag me wel eens af wanneer later dan is.. Zie zoveel nadelen waardoor ik enorm twijfel. Ik ben er niet van overtuigd dat ik ze wel wil, maar ook niet dat ik ze absoluut nooit wil.

Ben jaloers op de mensen die er wel zeker van zijn wat ze willen, of dat nu wel of niet is.

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:42

Dreamy schreef:
Ik meld me als twijfelaar! Hier onlangs de relatie verbroken met dit als hoofdreden (hij wilt sowieso kinderen, ik weet écht niet of ik het wil). Ben erg benieuwd of hier meer twijfelaars zijn & wanneer jullie duidelijkheid hadden over jullie keuze :+


Ik weet niet of ik ook twijfelaar ben gezien ik ook nog niets 200% uitsluit. Ik denk dat ik op 85-90% zit.
Ik ben wel iemand die bij een onverwachte zwangerschap, hoe klein die kans ook is, niet zou kiezen voor afbreken. Denk ik. Al ben ik ook weer overtuigd dat ik zoiets niet kan beslissen tot je in de situatie zit.

Ik heb mezelf altijd voorgesteld met kinderen. Tot ik op een leeftijd kwam dat mensen je verwachtingsvol zwanger aan het kijken zijn. Ik heb mijn eerste relatie verbroken oa omdat ik in paniek raakte bij alleen al het idee van zwanger raken, een gezin stichten. Ik was toen 24 en mijn ex was er 300% klaar voor. Voor mij ook een moment dat ik besefte dat eigenlijk al langere tijd het gevoel ook weg was.
Daarna eigenlijk nooit meer mee bezig geweest, dat was iets voor later. Tot mijn vriend en ik een "grote mensen huis" kochten en de eerste opmerkingen kwamen. Al heel snel waren we het er samen over eens dat we het echt niet wilden. Dat gevoel overheerst nog steeds heel erg. Ik durf nog niets uit te sluiten, middels sterilisatie oid. Dat vind ik te definitief. Maar inmiddels ga ik ook richting de 32 en weet ik ook wel dat het gevoel dat er nu niet is, ook niet ineens wel verschijnt.

Ik ben oprecht blij voor mensen die gewenst zwanger zijn. Ik ben oprecht blij met mijn neefjes en ben gek op de kids op mijn werk. Maar dat zegt niets over mijn eigen wensen over hoe mijn leven in te vullen.

Een paar jaar terug zei iemand me: "het gaat meestal gewoon goed hè". Gebaseerd op het feit dat ik met (zwaar) beperkte kinderen werk. Dat heeft echter in geheel niets met mijn gevoel te maken. :n Ik was eerder verbaasd dat het ter sprake kwam.

noordje

Berichten: 2231
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:44

Leuke OP!
Ik lees voornamelijk weer mee.
Even nog over verjaardagen met kinders. Ik was vorige week op de gezamenlijke verjaardag van mijn nichtje en neefje (1 verjaardag vieren vindt mijn zusje genoeg :') ) en mijn zusje had heel fijn voor de koters een apart hoekje met snoep en chips voor die graaiklauwtjes gemaakt. Ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:45

Jildau schreef:
Dreamy schreef:
Ik meld me als twijfelaar! Hier onlangs de relatie verbroken met dit als hoofdreden (hij wilt sowieso kinderen, ik weet écht niet of ik het wil). Ben erg benieuwd of hier meer twijfelaars zijn & wanneer jullie duidelijkheid hadden over jullie keuze :+


Ja ik. Ik riep toen ik jonger was altijd dat ik geen kinderen wilde en dat is veranderd naar dat ik 'later' kinderen wil maar vraag me wel eens af wanneer later dan is.. Zie zoveel nadelen waardoor ik enorm twijfel. Ik ben er niet van overtuigd dat ik ze wel wil, maar ook niet dat ik ze absoluut nooit wil.

Ben jaloers op de mensen die er wel zeker van zijn wat ze willen, of dat nu wel of niet is.


daar ben ik inderdaad ook echt jaloers op. geeft duidelijkheid en rust. ik vraag me wel af of mensen die zeker weten dat ze kinderen willen hier altijd zeer goed over na hebben gedacht. want ik zie wel serieuze nadelen, denken andere mensen daar dan minder over na of nemen ze dat voor lief omdat ze graag kinderen willen?