[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:23

Misschien ook regiogebonden. Ik heb nog nooit een geboortekaartje met kadotip gezien.
Een geboortekaartje stuur je immers vaak aan veel meer mensen dan enkel je naasten, in tegenstelling tot een uitnodiging voor een huwelijk bijv.

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:31

Envelopje erop ken ik ook niet, wel bij uitnodigingen voor bruiloften en andere feesten, maar niet op een geboortekaartje. Soms wordt er een kraamfeest gegeven, dan zou ik een envelopje niet gek vinden..

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:31

Ik vind het dus ook gek en heb het ook nog nooit gezien zo met expliciet die vraag om geld/cadeaubonnen te sturen, maar zat ook te denken of dit inderdaad met regio te maken heeft. Ik ben een Brabo en zij allemaal niet, dus misschien zal dat het zijn?
Anyway, ben wel overtuigd om gewoon wel een kaartje terug te sturen, ook al hoor ik verder ook niets voor mijn verjaardag etc. En een cadeautje is in mijn ogen meer op z'n plaats als je op bezoek gaat of beter contact hebt met elkaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:36

Ik vind al dat sturen/geven van kaartjes en cadeautjes sowieso maar een vreemde gewoonte, tbh. Over het algemeen, trouwens, niet alleen als er baby's uitgepoept worden.

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:37

Mijn man zijn zussen hebben in totaal 7 koters en we werden geacht bij alle verjaardagen aanwezig te zijn. Paar jaar gedaan maar sinds 2 jaar gaan we gewoon niet meer. En er is ook eigenlijk niet echt meer contact tussen mijn man en zijn zussen. Heerlijk rustig... Wat een hel altijd die verjaardagen.

Kaartje kun je sturen als je daar zin in hebt, maar als je ze verder nooit spreekt, zou je misschien ook kunnen volstaan met een felicitatie op FB. Kan me niet voorstellen dat ze echt alle kaarten uitpluizen van wie ze wel en niet iets gehad hebben. En anders jammer dan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:40

Als ik hier van iemand plots zo'n kaartje krijg zou ik denken: gecondoleerd. En mik ik het direct in de papierbak. Mazzel!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:41

Alpha89 schreef:
Ugh, wat zouden jullie doen als jullie een familielid zouden hebben (die je verder nooit hoort of ziet) die onlangs een kind heeft gekregen en die je dan een kaartje stuurt met die mededeling en dat ze graag cadeaubonnen willen hebben?

Ik vind het nogal brutaal :o . Ik twijfel nog heel erg of ik alleen maar een kaartje met gefeliciteerd stuur of helemaal niets. Ik was laatst jarig, maar dan wordt er ook niet de kleine moeite genomen om op FB of whatsapp een felicitatie te sturen. Nu boeide me dat totaal niet hoor op dat moment (want contact is er verder niet en dat is prima), maar nu irriteert het me wel dat ik dan wel zo een kaartje ontvang... :roll:

Ik stuur hooguit een felicitatie via app of een kaartje maar zeker geen kado. Als je normaal geen contact hebt dan ga je dus ook niet opeens langs natuurlijk.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:45

Ik denk zelf nog steeds dat het meer een kwestie is van "als je een kado geeft, liever een cadeaubon", van wat ik nu lees. Vind ik een hele redelijke vraag om te voorkomen dat je met een stapel spullen komt te zitten waar je niks mee gaat doen :))
Zou een felicitatiekaartje sturen als je dat leuk vindt om te doen maar er ook niet voor omfietsen zegmaar

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:10

idinn schreef:
Als ik hier van iemand plots zo'n kaartje krijg zou ik denken: gecondoleerd. En mik ik het direct in de papierbak. Mazzel!


_O-

Heb ik idd meteen in de papierbak gegooid, maar nu twijfelde ik toch weer van maar als ik een kaartje stuur, dan kunnen ze iig niet zeuren dat ik niets heb gedaan :'). maar misschien zeuren ze dan alsnog dat ik er geen cadeau bij heb gedaan, maarja jammer dan. Mensen met kinderen zijn gewoon zo moeilijk :') .

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:57

Als het iemand is waar ik normaliter geen contact heb? Ter kennisgeving aangenomen en papierbak in. Iemand die ik wel mag? Kaartje. Pas als het een hele goeie vriendin/familielid is die rekening houdt met mijn niet-aanraak-policy overweeg ik een kadootje. Ik vind het inderdaad ook lomp om je wensenlijstje mee te sturen, maar zo te lezen is dat idd regiogebonden.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:08


__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:14

Magrathea schreef:
Dit wikihow artikel :') ik ga stuk https://www.wikihow.com/React-to-an-Ugly-Baby
Vooral de vragen onderaan. What if my grandchild looks like Satan :') :')


Ik weet niet wat leuker is, de vragen of de veel te serieuze antwoorden :))

Have you seen Satan? The answer is no. A baby cannot look like a demon. It is a human and should be loved and respected. Remember it is your child's child, so saying it looks like Satan will not help your relationship with your child or grandchild. Bear in mind that people do not choose how they want to look, likewise the baby didn't choose to look different either. A baby is a baby and needs to be loved and cared for regardless of how it looks, gender, race or if it has disabilities.

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:26

Geweldig :D

Sintara

Berichten: 7415
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:29

Leuk kado idee, een kleedje met zo'n supernatural demon trap erop getekend. Lijkt mij hilarisch..
Ik heb vrienden die het zouden waarderen =:)

Urbanus

Berichten: 44951
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:39

Alpha89 schreef:
idinn schreef:
Als ik hier van iemand plots zo'n kaartje krijg zou ik denken: gecondoleerd. En mik ik het direct in de papierbak. Mazzel!


_O-

Heb ik idd meteen in de papierbak gegooid, maar nu twijfelde ik toch weer van maar als ik een kaartje stuur, dan kunnen ze iig niet zeuren dat ik niets heb gedaan :'). maar misschien zeuren ze dan alsnog dat ik er geen cadeau bij heb gedaan, maarja jammer dan. Mensen met kinderen zijn gewoon zo moeilijk :') .


Een kaartje is genoeg. En als je langs zou gaan een envelop ofzo.

Wij hadden ook een envelopje. Ik hoef echt geen kleding of babyspul, dat koop ik liever zelf.

Ons kaartje was meteen een uitnodiging trouwens en hebben we alleen naar mensen gestuurd die ook echt uitgenodigd waren. Die hele rage van langs de buren met een kaartje is aan mij voorbij gegaan.

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:00

Afbeelding
:+

Elsa7
Berichten: 105
Geregistreerd: 16-07-17
Woonplaats: Onder mijn favoriete meeleessteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:23


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:35


Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:50

Ik vind een geboortekaartje krijgen leuk. Niet omdat ik iets heb met kinderen maar wel omdat ik weet hoe blij de ouders zijn. Dus weggooien doe ik niet direct, ik vind het ergens ook wel een beetje ondankbaar voor mijn gevoel.

Niet dat ik geboortekaartjes heb gestuurd toen mijn jonkie geboren werd 3 jaar terug, maar ik vond het ook leuk als mensen blij waren om het feit dat ik zo blij was met mijn veulentje.

Luxorvalkje
Berichten: 1940
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:47

Gelukkig doen mensen in mijn omgeving nog ‘normaal’.

Laatst vertelde iemand dat er allerlei dure cadeaus op de lijst stonden (zo’n linkje, zodat je niks dubbel krijgt.)

Die hielden dus gewoon een babyshower, gender reveal party én kraam feestje.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:04

Ik kots echt van gender reveal party’s.

Sintara

Berichten: 7415
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:13

Als ik eenmaal een paard vind ga ik dat ook doen. De meeste van mijn vrienden weten toch niks van dat wereldje.

Goh, doen ze genderreveal feestjes voor paarden van 12? Jaaah joh waarom niet? *\%/*

Ik ben echt toe aan feestjes

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:47

Luxorvalkje schreef:
Gelukkig doen mensen in mijn omgeving nog ‘normaal’.

Laatst vertelde iemand dat er allerlei dure cadeaus op de lijst stonden (zo’n linkje, zodat je niks dubbel krijgt.)

Die hielden dus gewoon een babyshower, gender reveal party én kraam feestje.

Ik stuur één kaartje of kom langs met één cadeautje en het kan mij geen bal schelen of de larf M/F/X is.

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:33

Al die cadeaus en feestjes voor zo’n jong vind ik ook overkill. Ik kom een keer langs als t geboren is met een cadeautje en dat is mooi zat.
Hoorde laatst iemand die €50 moest bijdragen voor een freaking babyshower :oo Dat is toch niet normaal meer?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:34

Oeps ik ben dan ziek, doei!