[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:34

Voor eerst iemand ontmoet die ook geen kinderwens heeft. Alleen een totaal andere reden dan mij :Y)
Geen idee hoe we op het onderwerp kwamen, kende de hele persoon niet, maar opeens hadden we het over kinderen en of ik nog kinderen wilde, zodra de vent er was. Dus aangegeven dat ik kinderen prima vind op tijdelijke basis maar ze daarna graag weer terug breng naar hun ouders. Die persoon was helemaal blij dit te horen. "Eindelijk nog iemand die vind dat er te veel mensen op deze wereld lopen en daarom bewust geen kinderen neemt"

:? ahum :?

echt? Bestaat dit? In dit zwaar gelovig dorp?

Heb het gesprek maar snel afgerond (geen idee meer wat ik zei) maar ik zit nog nog steeds op de bank van WTF.

Sizzle

Berichten: 35710
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:50

Waarom vond je dat precies zo raar dan?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:52

Sizzle schreef:
Waarom vond je dat precies zo raar dan?


Ik snap het ook niet, dacht juist fijn een ‘soortgenoot’?

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:59

Ik kom ook graag mee lezen :D Zelf twijfel ik nog een beetje, mijn vriend overigens ook. We neigen wel beide meer naar een kindervrij leven. Wij zijn beide 24 dus hebben nog even de tijd zoals ik dat al wel eens heb gehoord :+

Voor mij komt dat ook deels door mijn "baantje" als oppas wat ik er soms naast doe. Ik vind het super leuk maar ben toch wel blij als ik daarna gewoon lekker naar huis kan gaan of naar mijn paard en daarin nergens rekening mee te hoeven houden. En als ze ruzie maken ben ik al helemaal blij als ik de deur gewoon dicht kan doen :o

Toevallig hebben wij vorige week de sleutel gekregen van ons appartementje met meerdere slaapkamers en de welbekende opmerkingen hebben we al gekregen en voel me daar toch wel ongemakkelijk bij.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 18:10

Bewust geen kinderen willen krijgen omdat je vind dat de wereld al overvol is. Dus niet omdat je kinderen niks vind, of diverse andere redenen die ik afgelopen jaren heb gehoord. Wist totaal niet dat er mensen zijn die bewust geen kinderen willen om de aarde te ontzien.

Had dit misschien wel in een grote stad verwacht, maar dit is nog een gelovig dorp waar dit soort dingen niet besproken wordt. Heb mezelf nu even erin gelezen en nu denk ik er wel over na. Ze hebben wel wat puntjes.

Luxorvalkje
Berichten: 1944
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 18:13

sanso schreef:
Nieuw jaar, nieuw topic, nieuwe mensen. Wie woont er omgeving Tilburg/Den Bosch/Breda en wil een keer een kindvrij bakkie doen?


Ik woon in Den Bosch !
Uden is ook vlakbij.

Ik vind het heerlijk. Kan de antwoorden op standaard vragen zo opdreunen.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 18:13

Ik kan me voorstellen dat Chamion misschien niet uit "milieu-oogpunt" geen kinderen wil en die andere persoon dat kennelijk als enige reden lijkt te zien om geen kinderen te willen.
Persoonlijk hoef ik gewoon geen kinderen, niks grote principes daarover, ik hoef ze gewoon niet. Ik heb geen hekel aan kinderen, sommige zijn zelfs heel leuk, maar ik hoef niet. Stukje vrijheid speelt daar wel een rol bij. Gelukkig heeft mijn man ook niet zoveel met kinderen en bovendien een extra reden om ze niet te willen in de vorm van erfelijke ziekte in de familie waarvan hij drager zou kunnen zijn.
Nou scheelt het voor mij misschien al dat ik ben opgegroeid in een familie waar het helemaal niet vreemd was dat vrouwen geen kinderen kregen, het is nooit zo een punt geweest dat het "afwijkend" zou zijn (zowel mijn tante als diverse oud-tantes waren kinderloos en wel sterke vrouwen). Mijn zus heeft ook geen kinderen, geen bewuste keuze, maar ook geen enorm rammelende eierstokken en een partner waarmee het niet ging gebeuren. Mijn broer heeft wel kinderen en ondertussen kleinkinderen en dat is leuk om bij mee te kijken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 19:00

Magrathea schreef:
Ik heb het idee dat kindvrije mensen juist minder eenzaam zijn, die weten toch van tevoren al dat ze zelf in hun entertainment moeten voorzien en dat ze geen kinderen hebben die dat voor ze gaan doen.

Al kan ik me iemand herinneren uit het topic wiens oma je vier weken van tevoren moet bellen als je wil langskomen omdat ze anders bridgen / dansclub / kappersafspraak of weet ik het wat heeft _O- Zo kan het ook dus.
Ik onderneem ook rustig dingen in m’n eentje als ik me verveel en er is niemand anders die mee kan of wil. Afgelopen zaterdag spontaan naar de nieuwe Star Wars geweest. Heerlijk in een premium stoel met een oversized bak popcorn, hele rij voor mezelf. Of ik spring in de auto om een stuk te gaan wandelen. Dingen die toch wat meer organisatie behoeven als er kinderen zijn. :))

chamion schreef:
Bewust geen kinderen willen krijgen omdat je vind dat de wereld al overvol is. Dus niet omdat je kinderen niks vind, of diverse andere redenen die ik afgelopen jaren heb gehoord. Wist totaal niet dat er mensen zijn die bewust geen kinderen willen om de aarde te ontzien.

Had dit misschien wel in een grote stad verwacht, maar dit is nog een gelovig dorp waar dit soort dingen niet besproken wordt. Heb mezelf nu even erin gelezen en nu denk ik er wel over na. Ze hebben wel wat puntjes.
Maar dat is toch niet dusdanig schokkend dat je dan maar snel het gesprek moet beëindigen, ook al interpreteerde ze jouw beweegredenen misschien verkeerd? Althans, het lijkt mij niet schokkender dan “ik wil geen kinderen, want ik vind ze niet leuk/wil mijn vrijheid niet opgeven/heb een erfelijke aandoening/heb het geld niet/wil voor mijn carrière gaan/just because”. :P

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 19:16

Ik zit nu bij een vriendin met haar koter.. koter is net half uur terug van dagopvang en wordt nu al gek 8)7.. zo naar huis..

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 19:27

heb het gesprek natuurlijk wel netjes afgesloten ;) Maar het bleef een beetje in mijn hoofd rond te spoken. Ze was zo stellig erin. Maar goed, iedereen mag zijn/haar eigen reden hebben om niet aan kinderen te willen beginnen. Het was alleen de eerste keer dat ik hem hoorde. Maar goed ik ben ook pas kort openlijke met het feit dat ik geen kinderen wil.

Sizzle

Berichten: 35710
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 19:58

chamion schreef:
Bewust geen kinderen willen krijgen omdat je vind dat de wereld al overvol is. Dus niet omdat je kinderen niks vind, of diverse andere redenen die ik afgelopen jaren heb gehoord. Wist totaal niet dat er mensen zijn die bewust geen kinderen willen om de aarde te ontzien.

Had dit misschien wel in een grote stad verwacht, maar dit is nog een gelovig dorp waar dit soort dingen niet besproken wordt. Heb mezelf nu even erin gelezen en nu denk ik er wel over na. Ze hebben wel wat puntjes.


Dan zit je vast nog niet lang op bokt :P
In ieder topic waarin iemand zwanger wil worden komen er accuut milieu voorstanders binnen lopen om te vertellen dat dit echt niet meer kan tegenwoordig ivm milieu. In een topic is zelfs de term kind-schaamte al in de groep gegooit :D

Fitzroy

Berichten: 25154
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:23

Als je met je kinderen gaat vliegen, mag je je dan helemaal je ogen uit je kop schamen :D
Kindschaamte én vliegschaamte en ook nog overlast bezorgen aan je medepassagiers met jankende koters.

Berdien

Berichten: 64540
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:23

Ja dan zou je haast een zwart balkje voor je ogen plakken zodat je onherkenbaar al die schaamte over je af roept :D :D

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:16

Blij kindvrij helemaal geen last van vliegschaamte hier... mijn telefoon wil er overigens erg graag blikschade van maken. Ik hoop toch dat vliegtuig heel blijft in maart :')

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:25

Kindvrij en erg blij :D
Vliegvrij omdat ik gewoon geen behoefte heb aan vliegvakanties
Autovrij ivm geen rijbewijs
Wel huisdieren (2 honden, 1 kat, 9 goudvisachtigen) hondenpoep ruim ik op met plastic zakjes (wat in de tuin ligt met een poopscoop) en water vd vissen laat ik de tuin in lopen
Ik doe veel lopend/fietsend of met het ov

De dingen die ik doe/laat die mijn ecologische voetafdruk verkleinen zijn niet om de wereld te sparen maar omdat ik er geen behoefte aan heb oid.
Ik heb bij mijn verhuizing naar een andere regio wel als eis gesteld dat er een goede ov-verbinding moest zijn juist omdat ik geen auto&rijbewijs heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:32

Heb sinds vorig jaar mijn rijbewijs, ben er wel enorm blij mee :j . Het is toch een vrijheid

Ga nooit op vakantie :+


Morgen neefje naar school brengen , andere neefje is ziek . Als ze mij maar niet gaan lopen aansteken := :x

Sizzle

Berichten: 35710
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:48

Mijn man heeft ook geen rijbewijs dus voor ons inderdaad ook OV bereikbaarheid (en dus geen paard aan huis....)

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:27

Fitzroy schreef:
Als je met je kinderen gaat vliegen, mag je je dan helemaal je ogen uit je kop schamen :D
Kindschaamte én vliegschaamte en ook nog overlast bezorgen aan je medepassagiers met jankende koters.


Ohhh dit, of zo’n koter die met zijn voeten tegen jou rugleuning aan dreunt.

Ik kan me er immens aan irriteren. Ik ben dan een watje, vaak zeg ik er niks van. Maar joh, dan ben ik niet te pruimen. Tot nu toe in het vliegtuig nog weinig last van gehad, maar in de bioscoop wel vaker, en heel soms in metro/trein.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:33

Kindvrij en daar blijft het bij :+
Auto heb ik en dan nog een zware oude diesel. Je moet wat als je met de trailer op pad wil.
Vliegvrij ook niet, ik ga in november naar Nepal. Beetje ver om te voet te doen... maar ik vlieg zelden meer dan 1x/jaar en dan meestal naar plekken waarvoor auto te ver is.
OV naar werk? Zou kunnen. Doe ik wel 1,5u enkele reis over 7km. Met de fiets of auto is dat 20-30min afhankelijk van het verkeer. Wil dit jaar wel weer vaker de fiets pakken in ieder geval.

Wij sorteren ons afval (glas, papier/karton, pmd en restafval) en qua weidebeheer probeer ik zo weinig mogelijk te spuiten. Voor de paarden zoveel mogelijk regenwater/grondwater, ook om ze te wassen.

We doen wat we kunnen maar we laten ons er niet door beperken.

Fitzroy

Berichten: 25154
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:50

@Ylvy, Nou, ik heb wel eens ruzie gehad met de vader van zo’n trappend kind. Ik vroeg of hij misschien de beentjes van zijn kind even tegen kon houden, want dat dat erg vervelend was. Toen werd die man boos en zei dat ik dat maar moest tolereren. Wtf, ik beet hem toen een stuk minder vriendelijk toe dat ik er niet om gevraagd had dat hij met zijn kind ging vliegen. Blijf dan lekker thuis of ga met de auto op vakantie. Kan dat kind fijn in zijn rug trappen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:54

Fitzroy schreef:
@Ylvy, Nou, ik heb wel eens ruzie gehad met de vader van zo’n trappend kind. Ik vroeg of hij misschien de beentjes van zijn kind even tegen kon houden, want dat dat erg vervelend was. Toen werd die man boos en zei dat ik dat maar moest tolereren. Wtf, ik beet hem toen een stuk minder vriendelijk toe dat ik er niet om gevraagd had dat hij met zijn kind ging vliegen. Blijf dan lekker thuis of ga met de auto op vakantie. Kan dat kind fijn in zijn rug trappen :+
Dat was altijd mijn vaders grootste ergernis in de auto: mijn gewoonte om met m'n knieën tegen zijn stoel aan te zitten. In het vliegtuig mocht ik het ook nooit, heel flauw. :))

Luxorvalkje
Berichten: 1944
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 00:07

Dé reden dat ik geïnvesteerd heb in een bose quiet comfort.

Ik vloog van Cuba naar Mexico (2uurtjes?) en kleuter was al bloedirritant. Springen en stampen in het gangpad, beetje dreinen. Vervolgens Mexico - A’dam iets van 9 van de 11 uren lopen jengelen en stennis schoppen. Familie bleef het kind maar doorgeven. Er iets aan doen go maar.

En jullie begrijpen vast dat ook kindvrijen het verschil kennen tussen huilen en jengelen.

germie

Berichten: 26036
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 07:22

Kinderen en vliegen. Ze moeten gezinnen verplicht in extra dure klasse vervoeren. Niet tussen het volk wat zonder kinderen reist.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41728
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 07:57

Ik kon gisteren mijn auto weer ophalen, was echt een blij ei dat ik m weer terug heb <3.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:51

germie schreef:
Kinderen en vliegen. Ze moeten gezinnen verplicht in extra dure klasse vervoeren. Niet tussen het volk wat zonder kinderen reist.

Kindertoeslag ipv kinderkorting zou ik ook toejuichen! En niet alleen bij vliegen.