[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41734
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:41

Varekaj schreef:
Ik werk in een rsuthuis en geloof me: daar hoef je geen kinderen voor te nemen. Het lijkt de laatste tijd zelfs een trend dat ouderen waarvan de partner overleden is, dat die plots stante pede opgenomen moeten worden. En dat zijn soms nog best goede mensen die in een serviceflat prima zouden kunnen functioneren met thuishulp. Maar dan hoor je steeds vaker "nee dat gaat niet ik werk heb kinderen en wil wel nog vrije tijd over houden. Dan gaat hij/zij alsnog hele tijd bellen voor dingen en daar heb ik geen zin in/tijd voor".

Eerlijk waar, ik vind dat sneu. Soms is het terecht en loopt het inderdaad de spuigaten uit en zijn ouders te claimend en verwachten ze zaken die inderdaad niet kunnen in een thuissituatie. Jammer genoeg is het eerder vaker iets van "lossen jullie het maar op, geen zin in".

Ik zou ook zonder kinderen niet weten hoe in zorgen voor mijn ouders in zou moeten passen in mijn schema. Daar zijn toch juist thuishulp en zorghuizen e.d. voor?

pinto_1

Berichten: 2568
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:44

Jessica_K schreef:
Ha,

Nieuw in dit topic, en heel stille meelezer hier op Bokt. Ik ben 31 en zowel man als ik (vooralsnog) geen kinderwens, ondanks dat zo ongeveer al mijn vriendinnen nu baby's aan het krijgen zijn :'). Ik merk dat ik het heel erg als een rationele keuze benader (bij gebrek aan irrationele moedergevoelens) en dan wegen de nadelen altijd veel zwaarder dan de voordelen.

Iets waar ik wel mee zit, is: hoe gaat het dan als je oud bent? Als je in het bejaardentehuis zit en niemand je komt opzoeken? En wie gaat mijn begrafenis dan regelen? En als mijn man eerder dood gaat, wie gaat mij dan als oud omaatje ondersteunen? |(

Natuurlijk zijn dit de slechtste redenen om tóch kinderen te "nemen". Maar ben benieuwd hoe jullie hierover denken.


Als ik in een bejaardentehuis zit en ik voel me alleen zou ik meedoen aan de bingo en andere activiteiten. ;)
Ik zie dat ook bij mijn schoonmoeder. Die zit in een verzorgingstehuis en het enige wat ze wil is dat de kinderen komen. Als je dan voorstelt om naar activiteiten te gaan zegt ze doodleuk: wat moet ik daar tussen al die oude mensen?
Dus denk ik ook een stukje instelling.

Als ik dan mijn 95 jarige buurvrouw zie, die zelfstandig woont en met haar scootmobiel nog overal naartoe rijdt hoop ik dat ik ook zo oud wordt. :)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:58

Mews schreef:
Siersma schreef:
*knip* Sterlisatie schijnt ook duur te zijn voor vrouwen *knip*


Zilveren Kruis heeft het in de 3-sterren aanvullende verzekering zitten. Kost ook wel wat maandelijks, maar dan vergoeden ze het wel voor 100%.


Ik heb een aanvullende verzekering van €13,90 die sterilisatie (ook vrouw) 100% vergoed. Kost me in de maand totaal €129.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:13

Goedemorgen. ik lees sporadisch mee in het topic en moet vaak lachen om de artikelen en opmerkingen die voorbij komen, zo herkenbaar. Hier ook totaal géén kinderwens en krijg ook zo vaak de vraag: 'en wil je vriend dan ook geen kinderen?' of de welbekende opmerking: 'dat zeg je nu, dat komt nog wel'. Zó irritant. Dit heeft al meerdere keren tot een discussie en zelf een (gelukkig korte) ruzie geleid.
We zitten momenteel in een verhuizing naar een groter huis en jawel, dan wordt er gewoon gezegd: 'oh voor gezinsuitbreiding?' Nou, nee! :')

Ik lees vooral mee als jullie het goed vinden :) Met werk kan ik niet dagelijks reageren.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:19

sanso schreef:
Nieuw jaar, nieuw topic, nieuwe mensen. Wie woont er omgeving Tilburg/Den Bosch/Breda en wil een keer een kindvrij bakkie doen?

Altijd gezellig! Waar woon je zelf? Mag uiteraard ook via PB

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:35

Kindervrij & oh zo blij!
Ja geheel mee eens +:)+ :)) :):) *\o/* _/-\o_ **\O/**

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:44

vaaleriee schreef:
sanso schreef:
Nieuw jaar, nieuw topic, nieuwe mensen. Wie woont er omgeving Tilburg/Den Bosch/Breda en wil een keer een kindvrij bakkie doen?

Altijd gezellig! Waar woon je zelf? Mag uiteraard ook via PB

:j

Century

Berichten: 5999
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:13

sanso schreef:
Nieuw jaar, nieuw topic, nieuwe mensen. Wie woont er omgeving Tilburg/Den Bosch/Breda en wil een keer een kindvrij bakkie doen?


Woon in Uden, dat is nog enigszins in de buurt; mocht iemand het leuk vinden om te lunchen/wat te drinken samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:30

_San87_ schreef:
Varekaj schreef:
Ik werk in een rsuthuis en geloof me: daar hoef je geen kinderen voor te nemen. Het lijkt de laatste tijd zelfs een trend dat ouderen waarvan de partner overleden is, dat die plots stante pede opgenomen moeten worden. En dat zijn soms nog best goede mensen die in een serviceflat prima zouden kunnen functioneren met thuishulp. Maar dan hoor je steeds vaker "nee dat gaat niet ik werk heb kinderen en wil wel nog vrije tijd over houden. Dan gaat hij/zij alsnog hele tijd bellen voor dingen en daar heb ik geen zin in/tijd voor".

Eerlijk waar, ik vind dat sneu. Soms is het terecht en loopt het inderdaad de spuigaten uit en zijn ouders te claimend en verwachten ze zaken die inderdaad niet kunnen in een thuissituatie. Jammer genoeg is het eerder vaker iets van "lossen jullie het maar op, geen zin in".

Ik zou ook zonder kinderen niet weten hoe in zorgen voor mijn ouders in zou moeten passen in mijn schema. Daar zijn toch juist thuishulp en zorghuizen e.d. voor?

Terwijl er juist van kinderen word verwacht dat ze aantal taken opzich nemen.

Officieel is het niet onze taak om de afwas en was te doen. Dat is aan de mantelzorgers. Nu doen we het wel omdat we tijd genoeg hebben.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:30

@san87; maar die hebben geen tijd om boodschappen te doen of mee te gaan naar afspraken en de verzorgende mag geen afspraken maken zeg maar.

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:31

Jammer, ik woon net te ver weg Sanso. Ik woon in Rotterdam.

Rebecca, ik laat het meestal de ouders zelf doen, met dezelfde wapens als die de kinderen ook hebben. Vaak zijn het de papa’s die dan hun eigen kind keihard op de billen schiet. Kind hartstikke boos en papa heeft de tijd van zijn leven :+

En vorige week een oma gehad, die op de helft ineens mee ging doen. Wat had ze plezier om haar kleinzoon neer te schieten. Grinniken de hele tijd! :=

Vaalerie, daar ben ik dus ook bang voor hè. We wonen nu als studenten samen in een klein appartement met 1 slaapkamer. Ik hoor oma/schoonmoeder alweer: oh dan is er plek voor een baby!

Nope...

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:34

Wat goed dat er twijfelaars zijn die zich juist hier aanmelden! Kan me voorstellen als je daar een speciaal topic voor opent je overspoeld wordt door de pro-baby-bokkers.
Ik ben niet anti-kind, en heb altijd wel geweten dat ik geen moeder wilde worden, maar vind het zó triest als mensen aan kinderen beginnen zonder daar echt heel goed over nagedacht te hebben. Nee, het hoort er niet bij, nee, het is geen egoïstische keuze, ja de toekomst van de wereld waar je ze in zet is niet rooskleurig, en ja, het kost heel veel tijd, geld, energie en draagt gezondheidsrisico’s met zich mee. En als je er voor kiest om het niet te doen hoef je net zo min verantwoording af te dragen als wanneer je ervoor kiest om het wel te doen. Maar in het eerste geval schijnt het “normaal” te zijn om kritische vragen te stellen, maar o wee als je dat in het tweede geval doet. En dat vind ik krom.

boemel

Berichten: 8476
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:24

Inderdaad Witteput, het woordje "bewust" is een heel goed woord in deze.
Geen kinderen/ wel kinderen dat moet iedereen helemaal zelf weten.
Zolang men zelf blij is met zijn/ haar keuze en een ander daarbij in zijn/haar waarde laat, dan is het wat mij betreft goed.

Ik kan me soms wel verbazen dat veel kinderen echte prinsjes en prinsesjes zijn met hun leeggelopen ouders als personeel. Zouden er daarom zoveel scheidingen zijn?

Qimm

Berichten: 15185
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:43

Hoe vaak worden er geen baby's geboren als lijm voor het afbrokkelende huwelijk...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41734
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:45

love_western schreef:
_San87_ schreef:

Ik zou ook zonder kinderen niet weten hoe in zorgen voor mijn ouders in zou moeten passen in mijn schema. Daar zijn toch juist thuishulp en zorghuizen e.d. voor?

Terwijl er juist van kinderen word verwacht dat ze aantal taken opzich nemen.

Officieel is het niet onze taak om de afwas en was te doen. Dat is aan de mantelzorgers. Nu doen we het wel omdat we tijd genoeg hebben.

Ja, ik weet het. Maar ik heb geen tijd om iedere dag 2 uur voor mijn ouders te zorgen als de tijd daar is. Ik moet ook gewoon werken en heb m'n huishouden. Kan de overheid nog zo veel verwachten. Mantelzorgen kan echt een enorme wissel trekken op je leven, mijn pa gaat er nu bijvoorbeeld aan onderdoor.

Mars

Berichten: 33275
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:46

Qimm schreef:
Hoe vaak worden er geen baby's geboren als lijm voor het afbrokkelende huwelijk...


Jup en dat loopt echt altijd verkeerd af

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41734
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:46

Smallheal schreef:
@san87; maar die hebben geen tijd om boodschappen te doen of mee te gaan naar afspraken en de verzorgende mag geen afspraken maken zeg maar.

Maar die tijd heb ik ook niet :=. Boodschappen wel, maar niet om om de zoveel tijd mee te moeten gaan naar de huisarts of wat ook maar...

Ik vind het best heel lastig hoor, want het is best een belasting op een werkende.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:05

Mars schreef:
Qimm schreef:
Hoe vaak worden er geen baby's geboren als lijm voor het afbrokkelende huwelijk...


Jup en dat loopt echt altijd verkeerd af


Niet altijd. Hoorde toevallig laatst een verhaal van een stel die wel hun relatie hebben gered door een kind uit te poepen. Door de papa-rol die meneer moest aannemen had hij ook ineens veel meer tijd en aandacht voor haar. Maar je hoort inderdaad vaker dat het alsnog in de soep loopt, en dan zit je met zo'n kind die er ook niet om gevraagd heeft.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:54

Afbeelding

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:59

boemel schreef:
Ik kan me soms wel verbazen dat veel kinderen echte prinsjes en prinsesjes zijn met hun leeggelopen ouders als personeel. Zouden er daarom zoveel scheidingen zijn?


Misschien is dit wel een soort resultaat van dat mensen zich toch verplicht voelen om hun omgeving te overtuigen dat ze een goede keuze hebben gemaakt door zich voort te planten, kijk ze eens alles over hebben voor hun kind, het kind dat niks te kort mag komen.

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:15

Mag ik me hier ook melden? Ook bewust geen kinderen. Ik vind kinderen echt heel leuk, maar niet voor mezelf. Ik ben 37 en mijn man is een stuk ouder. Hij heeft wel een zoon, maar hij is al volwassen en heeft zelf een zoontje van nu 2 jaar. Ik heb dus de moeder-fase overgeslagen en mag meteen de oma-rol op me nemen :+
Ik werk ook veel met kinderen en vind dat oprecht geweldig. Maar ben ook altijd weer blij als ik naar huis kan naar man en huisdieren zonder kinderen.
Door mijn oudere man en mijn leeftijd (35+ schijnt een grens te zijn ofzo) is het gezeur van mijn omgeving ook voorbij. Man man, wat kunnen mensen zich toch met anderen bemoeien.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:26

Mars schreef:
Qimm schreef:
Hoe vaak worden er geen baby's geboren als lijm voor het afbrokkelende huwelijk...


Jup en dat loopt echt altijd verkeerd af


Ken ook zo een geval. Ze hadden al 1 kind, maar relatie ging slecht. Die vent dacht dat een 2e kind het allemaal wel beter zou maken. Kind 2 werd geboren, meneer ging vreemd, relatie ging stuk en nu wil hij definitief niets meer met z'n kinderen te maken hebben (gaat dit via de rechter regelen en al).

Iedere idioot mag zomaar fokken, maar heb je er goed over nagedacht en wil je ze écht niet dan word je raar aangekeken. Kromme wereld.

Daniella_88

Berichten: 249
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:00

Century schreef:
sanso schreef:
Nieuw jaar, nieuw topic, nieuwe mensen. Wie woont er omgeving Tilburg/Den Bosch/Breda en wil een keer een kindvrij bakkie doen?


Woon in Uden, dat is nog enigszins in de buurt; mocht iemand het leuk vinden om te lunchen/wat te drinken samen.


Wat een fijn topic om mee te lezen is dit. Feest der herkenning en regelmatig een glimlach om zoveel gelijkgestemden bij elkaar. Ik sta er ook voor open om iets af te spreken (@Century, woon bij jou in de buurt).

Mo_86

Berichten: 1250
Geregistreerd: 10-02-09

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:23

Jeej, nieuw topic! In het vorige meal welvoorgesteld maar ik ben heel slecht in actief meeschrijven in topics dus jullie zijn me denk ik al wel vergeten haha

33 jaar dus, en ik heb nooit echt kinderen gewild. Vroeger speelde ik al liever met autootjes en lego dan met poppen, barbies knipte ik kaal. De tekenen waren al vroeg aanwezig. Van mijn vriendinnen van vroeger is er nu nog maar een over die geen kinderen heeft maar die zijn wel al bezig dus dat gaat ook niet lang meer duren.Hoewel ik iedereen nog wel spreek merk ik dat de vriendschappen voorgoed veranderd zijn, en ben er toch wel bang voor dat ze allemaal verwateren. Toch zijn het geen moekes gelukkig en snappen ze volledig dat ik niet wil. Ook zijn ze allemaal lekker nuchter en verzuchten vaak genoeg dat het soms best ruk kan zijn. Dus dat is wel weer fijn, dat het geen moedermaffiaatjes zijn geworden. Verder hebben we gelukkig ook nieuwe vriendschappen gesloten met kindloze stellen. Heerlijk!

Ik ben blij te lezen dat hier best veel dames zijn die ze niet willen, maar net als ik ook niet 100% nee kunnen zeggen. Ik kan wel een enorme lijst redenen opnoemen, maar als ik voors moet noemen kom ik niet verder dan: oudedagvoorziening en m'n ouders opa en oma maken. Duidelijk verhaal dus: niet doen.

Soms, heel soms, vraag ik me ook af: wat als mijn vriend eerder gaat dan ik en ik seniel en krakkemikkig in een tehuis eindig? Is er dan nog iemand die naar me omkijkt? Maar das niet genoeg om het maar wel te doen.Want ik vind ze gewoon echt niet leuk. Mijn moeder houdt er zelf ook niet van en heeft mij, zij het liefdevol, groot gekeken. Mijn vader zeurt soms wel om kleinkinderen, waarop mijn moeder daar meteen op inhaakt: niet doen als je niet wilt. Ik ben enig kind overigens.

En gelukkig stoot ik kinderen af en heb ik ook nog een b*tchy resting face, dus er is tot op heden nog niemand geweest die verder durfde te vragen op de momenten dat ik resoluut zei geen kinderen te hebben. Mijn vriend wil ook niet overigens, wel handig te vermelden.

Zal proberen wat meer mee te schrijven haha.In ieder geval leuk om hier soortgenoten zonder broedgen te treffen, heel fijn in omgeving waar de baby's omde oren vliegen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:30

Ik heb het idee dat kindvrije mensen juist minder eenzaam zijn, die weten toch van tevoren al dat ze zelf in hun entertainment moeten voorzien en dat ze geen kinderen hebben die dat voor ze gaan doen.

Al kan ik me iemand herinneren uit het topic wiens oma je vier weken van tevoren moet bellen als je wil langskomen omdat ze anders bridgen / dansclub / kappersafspraak of weet ik het wat heeft _O- Zo kan het ook dus.