[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:06

:))!

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:09

Varekaj, de vraag voor jou is wie belangrijker is en waarom? Waar word jij blij van?

KarenQ
Berichten: 511
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:23

Varekaj, tjee, ja dat is best lastig.
Maar heeft het ook zin als jij meer thuis bent voor hem? Klinkt misschien wat raar, maar soms heb ik bijvoorbeeld meer behoefte aan sociale contacten die niet mijn vriend zijn. Echt andere mensen.

Heeft hij normaal wel meer contact met vrienden of heeft hij er niet zoveel?

Sintara

Berichten: 7420
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:57

Edit:sorry dacht dat ik in het corona topic zat. Op het moment heb al lekker weken geen enkel kind gezien *\o/*

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:50

Normaal werk ik maar 30u/week en altijd ma-vrij, ivm de corona ben ik naar 38u gezet en behalve nachtshift spring ik nu rond op het werk in alle mogelijke tijdschema's, 7/7. Met de zorg voor de paarden bij ben ik bijgevolg vaak meer dan 8u/dag van huis.

Normaal gaat hij eens tot bij zijn ouders, eens wat drinken in café om de hoek, 1x/week baskettraining en 1x/week match. Verder eens fietsen met een vriend of eens bij elkaar langs als de ene vroeg klaar is op werk of met thuiswerk. Kortom, geen grote vriendengroep maar ze zien elkaar wel regelmatig. Zeker wanneer ik er niet ben ivm werk/paarden/wedstrijd.

Ik zou vooral terugkeren naar mijn oude aantal uren zodat hij dagelijks toxh iets meer aanspraak heeft. Al is het maar samen een rondje wandelen/fietsen of gezellig puzzelen. Of gewoon dat er iemand extra in huis is.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:00

Varekaj, ik vind je partner een goede reden om dan minder te werken.
Je kunt het wel goed willen doen voor je collega's maar vind partner toch ook wel belangrijk.
Anderzijds weet ik niet of daar het hele probleem mee opgelost is met je vriend, het is nu gewoon heel moeilijk.
Succes met het maken van je beslissing.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:35

Hilli schreef:
Varekaj, de vraag voor jou is wie belangrijker is en waarom? Waar word jij blij van?


Deze vraag inderdaad.
Uiteindelijk moet jij kunnen terug kijken op een tevreden week/maand/jaar/leven.

Collega‘s komen en gaan, je partner is hopelijk voor langer.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:53

De vriend is er voor langer maar hij is een grote jongen. De hele lockdown is voor niemand makkelijk en bovendien ook een tijdelijk iets. Dus IMO zou je dan nu vooral minder uren gaan werken om je vriend bij te staan gedurende de wat, 4 a zes weken? Van deze lockdown. Want de vrij strenge lockdown die we nu hebben gaan ze echt geen maanden kunnen volhouden.

Kan je daarna je uren weer terug op nemen indien je vriend weer voor zes weken naar zee vertrekt?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 12:56

Ik ben omwille van de lockdown juist meer uren gaan werken: van 30 naar 38 en van administratie naar verpleging. Dus ook compleet ander werkregime. Hij vindt dat fantastisch dat ik dat kan, hij staat er 100% achter. Ik doe het ook graag al is het doodvermoeiend. Enorm werktempo, diensten springen alle kanten op en ik weet soms pas de dag zelf wat ik de dag nadien moet doen.

Ik vind het echter wel een schaduw om hem dan toch wel zo verloren te zien. Na de lockdown gaat hij weer aan boord en dat is ook 6-8 weken een vorm van lockdown. Enkel 1x/week bellen, soms een apje of berichtje als er verbinding is en voor hem dan enkel sociaal contact in de vorm van zijn collega's. Als voor ons de lockdown stopt, dan gaat die voor hem bijgevolg wel door maar dan ivm zijn werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 13:59

Maar voor dat werk heeft hij gewoon gekozen toch? Het is nu enkel de lockdown wat erbij komt. En je zegt allerlei gaten op te vullen, dan moet het toch mogelijk zijn om ook gewoon nog te gaan wandelen samen in de buurt? Het zijn maar 8 uurtjes extra dat je moet werken. Misschien kan die dan extra afspreken om op gepaste afstand te fietsen met iemand? Of skypen met het basketteam en borrel op afstand samen houden. Ik vraag me af of die 8 uur niet werken het verschil gaan maken.

Woaah ik krijg reclame te zien voor babyrompertjes.. -O-

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:15

Iedereen heeft toch last van die lockdown, dus ook jouw vriend.. Het is heel vervelend, maar voor wie is dat het nu niet? Zoals Ayasha ook zegt, het is een grote jongen..

Mews

Berichten: 5501
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:56

idinn schreef:
Woaah ik krijg reclame te zien voor babyrompertjes.. -O-


Shhh, straks denken de "slimme" advertenties dat de rest van het topic ze ook wil omdat we jouw bericht erover hebben gelezen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:11

Sorry.. en fb spamde vorige week met gadgets om 'sneller' zwanger te worden en spermadonoren. Ik weet niet wat de code erachter is. Maar die klopt niet -O-

Mijn ma krijgt het op werk alweer drukker qua kinderopvang (zwaar beperkte doelgroep). Ouders kunnen het niet meer handelen thuis en sommige kinderen eten helemaal niks meer. Dus om oa verhongering te voorkomen toch maar naar de opvang. Nog een reden om niet eraan te beginnen.

Gezonde kinderen zijn nu al een uitdaging..

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:39

Relaxed schreef:
Iedereen heeft toch last van die lockdown, dus ook jouw vriend.. Het is heel vervelend, maar voor wie is dat het nu niet? Zoals Ayasha ook zegt, het is een grote jongen..


Hier wil ik wel even op reageren :o

Ik ben benieuwd hoeveel van de mensen die reageren op Varekaj, weten hoe het is om onregelmatig te werken.

Ja, iedereen heeft last van de lockdown.
Maar onregelmatig werken heeft al een enorme invloed op je relatie, laat staan als je onregelmatig gaat werken in tijden van een gezondheidscrisis waarbij het onregelmatig werken niet alleen extra zwaar is, maar dit ook extra invloed heeft op je relatie.

In mijn optiek: Jouw vriend is diegene met wie jij (hopelijk) oud wil worden. Het is niet verkeerd om, als het voor jouw ook goed voelt, tot een compromis te komen om het voor hem thuis zitten voor hem minder zwaar te maken.

Nogmaals, iedereen heeft het nu zwaar.
Maar als je van regelmatig werk van 32 uur naar onregelmatig werk van 38 uur gaat in deze periode. Dat is wel echt heftig voor zowel jij als voor jouw omgeving.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:54

For the record: hij is 6 maanden/jaar thuis. Daar kiezen we inderdaad samen voor. Ook daarom dat ik maar 30u werk normaal, om samen toch tijd samen te hebben. Als hij thuiskomt na 6-8 weken is die vaak "op". Hij werkt immers altijd minstens 12u/dag en 7/7 en dan dus in "lockdown modus". De periode die er nu ongewenst in coronatijd bijkomt heeft effectief fikse impact voor die mannen.

De eerste week na thuiskomst moet hij vaak volledig acclimatiseren: van nachtwerk terug naar dagregime en vooral bijslapen.
Ook mijn werkritme ligt nu compleet overhoop. Ik ben nu zogenaamd 3 dagen thuis maar als een collega naar de covid afdeling moet wordt ik dit weekend gebeld en zwieren ze alles weer helemaal overhoop.
Dat wandelingetje plannen is nu dus lang niet zo evident en die "maar 8u" vreten immens veel tijd. Bij een gesplitste dienst ben ik tussendoor 4u vrij, waarvan ik al 1u verlies aan verplaatsing/omkleden.

Het lijkt eenvoudig. Helaas is het dat niet

Prairy
Berichten: 9108
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:01

Een heel ander idee, misschien vreemd, maar als jullie liever buitenaf zouden wonen maar dat nu nog niet kunnen. Kan hij zich dan nu niet bezig houden met het opstellen van een uitgebreid financieel plan voor de komende paar jaar? En een moodboard voor mijn part op pinterest?

Dan heeft hij nu iets te doen in de tijd dat jij weg bent en werken jullie meer aan een toekomst samen op een plek waar je je wel fijn voelt. Misschien dat het al helpt om wat uitzicht op iets leuks te hebben en hoe je daar gaat komen samen. Financieel onafhankelijk als zoekopdracht is een goede starter op Google. Of huizen zoeken op immo sites, wie weet komt hij wel iets tegen wat jullie nu al zouden kunnen betalen.

Dan kun jij alsnog minder werken nu natuurlijk, maar dan heeft hij ook een soort opdracht /doel (het blijft een man, die moeten dingen kunnen oplossen ;) )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:12

Net op het nieuws hoe zwaar ouders het hebben met thuiswerken en op de kinderen passen. Ik ben echt blij dat ik geen kinderen thuis heb zitten, zou echt gek worden denk ik :o.

Mews

Berichten: 5501
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:38

idinn schreef:
Sorry.. en fb spamde vorige week met gadgets om 'sneller' zwanger te worden en spermadonoren. Ik weet niet wat de code erachter is. Maar die klopt niet -O-


Het was een grapje, dus maakt niet uit hoor! Advertenties slaan inderdaad soms aardig de plank mis.

Op Facebook kan je bepaalde categorieën advertenties uitzetten! Ik kwam daar een keer achter en heb toen alles rondom kinderen en gezin uitgezet. Heerlijk. Ik weet even niet meer waar het staat, maar Google misschien wel?
Laatst bijgewerkt door Mews op 03-04-20 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy
Berichten: 9108
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:39

Mews schreef:
idinn schreef:
Sorry.. en fb spamde vorige week met gadgets om 'sneller' zwanger te worden en spermadonoren. Ik weet niet wat de code erachter is. Maar die klopt niet -O-


Het was een grapje, dus maakt niet uit hoor!

Op Facebook kan je bepaalde categorieën advertenties uitzetten! Ik kwam daar een keer achter en heb toen alles rondom kinderen en gezin uitgezet. Heerlijk. Ik weet even niet meer waar het staat, maar Google misschien wel?


Dat werkt inderdaad wel redelijk, maar je moet het regelmatig opnieuw doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:41

M_D_H schreef:
Relaxed schreef:
Iedereen heeft toch last van die lockdown, dus ook jouw vriend.. Het is heel vervelend, maar voor wie is dat het nu niet? Zoals Ayasha ook zegt, het is een grote jongen..


Hier wil ik wel even op reageren :o

Ik ben benieuwd hoeveel van de mensen die reageren op Varekaj, weten hoe het is om onregelmatig te werken.

Ja, iedereen heeft last van de lockdown.
Maar onregelmatig werken heeft al een enorme invloed op je relatie, laat staan als je onregelmatig gaat werken in tijden van een gezondheidscrisis waarbij het onregelmatig werken niet alleen extra zwaar is, maar dit ook extra invloed heeft op je relatie.

In mijn optiek: Jouw vriend is diegene met wie jij (hopelijk) oud wil worden. Het is niet verkeerd om, als het voor jouw ook goed voelt, tot een compromis te komen om het voor hem thuis zitten voor hem minder zwaar te maken.

Nogmaals, iedereen heeft het nu zwaar.
Maar als je van regelmatig werk van 32 uur naar onregelmatig werk van 38 uur gaat in deze periode. Dat is wel echt heftig voor zowel jij als voor jouw omgeving.


Ik weet niet waarom je mij quote? Ik heb het helemaal niet over het werk van ts.. Ik reageer puur op het feit dat de vriend zich hier rot onder voelt, terwijl dat voor zoveel mensen geldt.. Het is tijdelijk.. Het gaat weer over.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:56

@ relaxed: daar zijn we al langer al mee bezig :)) maar het wordt ook afwachten wat de huizenmarkt doet natuurlijk. Als die in elkaar zat verkoop je zelf ook niet zo makkelijk meer.
Nee, gaat er vooral om dat er na deze lockdown voor hem nog minstens 6 weken extra bijkomen door zijn job. Dus ik wil deze periode wel doenbaar houden.

1 ding scheelt wel: hij heeft op zijn werk geen last van jengelende kinderen. Net de buurtjes ook even gehoord, Jezus. Je zou denken dat ze elkaar afslachten daarbinnen.

Zonet op straat ook een gezin gezien, allen met mondmaskers en handschoenen aan. Waar ga je heen als je zo met je huisgenoten naar buiten komt.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:13

Ik vrees het ergste door de covid crisis voor mijn festivalzomer |(
Ik bedoel, als het nodig is om de gezondheidzorg niet onderuit te laten gaan begrijp ik dat.
Maar ik ben er óók van overtuigd dat als iedereen de overheidsmaatregelen serieus zou nemen dat het dan heel snel voorbij kan zijn.
En dan vooral: zelf ook nog een beetje nadenken _-:(

Dus wanneer de overheid zegt: ga niet met zijn allen naar de supermarkt en ga maar met 1 persoon naar binnen

dan ga je dus NIET

je kinderen voor de deur dumpen zodat ze lekker kunnen spelen en andere mensen er onmogelijk langs kunnen als ze 1,5 meter afstand willen houden -:(-

of lekker gezellig met het hele gezin uit wandelen, met kinderen op rolschaatsen die natuurlijk niet opletten en hun oren ook thuis hebben laten liggen waardoor ze tegen je aan knallen.

En er zijn er ook heus die het goed doen hoor, ik kwam op weg naar de winkel over een binnenplaatsje waar een vrouw met twee kinderen aan het spelen was, niemand te bekennen afgezien van voorbijgangers, ideaal om even buiten te zijn. Niks aan de hand.

En nogmaals, als de maatregelen nodig zijn om te zorgen dat er minder mensen doodgaan ben ik daar helemaal voor
Maar ik heb nu af en toe het gevoel dat ik braaf binnen blijf zitten zodat ouders met hun k*tkoters toch maar vooral gezellig naar buiten kunnen met zijn allen, ook al zit ik nu ook liever elke dag aan de plas / in het universiteitspark / met mijn vriend op het stoepje voor ons stamcafé. En van de zomer voor mijn tentje en op de weides van alle festivals waarvan ik aan het hopen en bidden ben dat ze doorgaan. Dáár word ik toch echt boos van.
Maar hè, kinderen moeten lekker buiten kunnen spelen :n
Ik zei laatst al: als ik nou een kind had gehad had ik een goed excuus om gewoon als normaal naar buiten te kunnen :o

Dank u voor het lezen van mijn essay :o

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:19


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:13

Varekaj, Ik kan me best indenken dat je idd de periode dat ie nu thuis is je wat meer of regelmatiger thuis wil zijn voor en Met hem
Zeker Met zijn rooster en jouw huidige wat ronmeliger rooster gecombineerd , kan ik me best indenken dat het lastig is
Dan is het voor een buitenstaander heel makkelijk om te zeggen
“Niet zeuren , tis voor iedereen lastig”
Maar de enigen die weten hoe lastig iets echt is , zijn degene die Er in Zitten
En jullie moeten elkaar dalijk sowieso weer een x periode missen waarbij hij naar een geisoleerdere situatie gaat terugkeren dan normaal aan boord

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:06

We zijn iig blij dat we nu geen kinderen hebben. Zouden we geen van beide trekken.
En maakt ook dat we alvast een hoop geld besparen...