[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20747
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:32

Roodvos schreef:
Ik krijg inspiratie van jullie :))
Ik adviseer een canvasje halen bij de Action en dan zoiets maken met jullie voeten:
Spoiler:
[ Afbeelding ]



Ik vind deze zo leuk dat ik nu hoop, kinder hand kunst te krijgen zodat wij deze terug kunnen geven :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:13

Als ik dat bord zou zien is de kans groot dat ik mijn auto ongewenst ergens tegenaan parkeer.
Mag ik dan een schadeclaim indienen wegens ondeugdelijke signalisatie en veroorzaken van een gevaarlijke verkeerssituatie?

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:44

Vreselijk :=

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 10:12


Josien_

Berichten: 9053
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 10:41

Mkango schreef:
https://www.theguardian.com/money/2021/ ... grandchild
Ik mag toch hopen dat dit niet overwaait naar andere bedrijven. := Wat is er mis met gewoon wat vakantiedagen opnemen als je zo graag bij de geboorte van je kleinkind wil zijn?


Als een puppy of veulen ofzo ook een geldige reden is ben ik voor *\o/* .

Mars

Berichten: 33302
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 10:43

Nog even en men krijgt ook verlof om de geslachtsonthullingstaart te gaan bakken of cadeaus te kopen voor de babyshower

Ceffyl

Berichten: 1195
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:15

Ook verlof dan graag als een buurvrouw bevalt, want jij ligt vervolgens ook wakker van het gejank 's nachts :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:19

Het gejank van de gremlin of het geschreeuw ervoor van de buurvrouw? :')

Echt gewoon iedereen een grote pot verlof geven. In je leven vrij te besteden.

Wat wel handig is van kindvrij zijn. Ik wil een keer 4 weken op vakantie, plus ervoor en erna natuurlijk wat dagen vrij. Zal baas vast wat van gaan vinden. Maar dan kaats ik gewoon terug: je mag kiezen, dit.. of zwangerschapverlof en het continue gezeik erna omdat de gremlin last heeft van reflux :+

Raineri
Berichten: 6326
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:40

Een grote verlofpot lijkt me schappelijk. Al dat verlof voor "kids" lijkt het net of wij geen zaken in het leven hebben die significant genoeg zijn om er verlof voor te krijgen :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41894
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:55

Danique_G schreef:
Een grote verlofpot lijkt me schappelijk. Al dat verlof voor "kids" lijkt het net of wij geen zaken in het leven hebben die significant genoeg zijn om er verlof voor te krijgen :=

Bizar, idd.

FrNo
Berichten: 3679
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:24

Josien_ schreef:
Mkango schreef:
https://www.theguardian.com/money/2021/ ... grandchild
Ik mag toch hopen dat dit niet overwaait naar andere bedrijven. := Wat is er mis met gewoon wat vakantiedagen opnemen als je zo graag bij de geboorte van je kleinkind wil zijn?


Als een puppy of veulen ofzo ook een geldige reden is ben ik voor *\o/* .



Bij het goede bedrijf wel, ik heb een stukje uit de tekst gekopieerd;
'Bedrijven variërend van Mars, het moederbedrijf van petfoodmerken Whiskas en Pedigree, tot de brouwer BrewDog bieden "puppy-ouderschapsverlof" aan. Volgens de verzekeraar Petplan is een op de 20 nieuwe eigenaren van gezelschapsdieren in het Verenigd Koninkrijk aangeboden vrije tijd om voor hen te zorgen.'

Maar ook voor een (nieuw) dier vind ik dat je vakantiedagen op moet nemen. Ook om huisdieren te beschermen, je zult er mensen bij hebben die daarom een puppy aanschaffen.

Dieuwke_
Berichten: 4561
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 14:14

Ik vind het sws achterhaalt dat het hele leven lijkt te draaien om het produceren van kinderen. Kijk alleen al naar de zorgverzekering. Anticonceptie moet je zelf betalen maar bevallen en kraamzorgmeuk wel (deels) in de basisverzekering. Ik vind dat niet meer van deze tijd. Idem met zwangerschapsverlof, maak daar lekker onbetaald verlof van. Waarom moet een ander daar voor opdraaien :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 14:19

Dieuwke_ schreef:
Ik vind het sws achterhaalt dat het hele leven lijkt te draaien om het produceren van kinderen. Kijk alleen al naar de zorgverzekering. Anticonceptie moet je zelf betalen maar bevallen en kraamzorgmeuk wel (deels) in de basisverzekering. Ik vind dat niet meer van deze tijd. Idem met zwangerschapsverlof, maak daar lekker onbetaald verlof van. Waarom moet een ander daar voor opdraaien :=


Precies en steriliseren vs IVF.. Steriliseren krijg je bijna niet voor elkaar en IVF lijkt bijna vanzelfsprekend.. En ik gok maar zo dat IVF een heel stuk duurder is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41894
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 14:30

Ik zit Desperate Housewives te kijken. Wat een poedersuiker, drie zijn terroristen en twee zo strontverwend, niet van deze wereld.

Je zal t maar uitgepoept hebben :=.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41894
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 14:31

Relaxed schreef:
Dieuwke_ schreef:
Ik vind het sws achterhaalt dat het hele leven lijkt te draaien om het produceren van kinderen. Kijk alleen al naar de zorgverzekering. Anticonceptie moet je zelf betalen maar bevallen en kraamzorgmeuk wel (deels) in de basisverzekering. Ik vind dat niet meer van deze tijd. Idem met zwangerschapsverlof, maak daar lekker onbetaald verlof van. Waarom moet een ander daar voor opdraaien :=


Precies en steriliseren vs IVF.. Steriliseren krijg je bijna niet voor elkaar en IVF lijkt bijna vanzelfsprekend.. En ik gok maar zo dat IVF een heel stuk duurder is.

Steriliseren is een stuk beter voor de wereld. Maar zonder ivf niet genoeg baby's om toekomstige loonslaven te worden zodat de salarissen van de mannetjes en vrouwtjes van de verzekering betaald kunnen worden.

Dus ja.

Vjestagirl

Berichten: 26669
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:23

Danique_G schreef:
Een grote verlofpot lijkt me schappelijk. Al dat verlof voor "kids" lijkt het net of wij geen zaken in het leven hebben die significant genoeg zijn om er verlof voor te krijgen :=


Je denkt toch niet echt dat je het dan ook krijgt? Ik weet nu al hoe dat gaat: "Nu komt het niet uit, want Marietje is al met zwangerschapsverlof, en Diana heeft iedere week een dag ouderschapsverlof en Klaasje moet iedere dag om 3 uur naar huis want je weet dat ze bezig zijn te proberen zwanger te raken. Maar die reis van jou kan toch nog wel een jaartje wachten?"

Ceffyl

Berichten: 1195
Geregistreerd: 17-08-15

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:50

Je zou bijna een fictief kind verzinnen voor werk }>

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41894
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 16:09

Ceffyl schreef:
Je zou bijna een fictief kind verzinnen voor werk }>

Denk dat je er bij veel bedrijven nog mee weg komt ook :)).

Ceffyl

Berichten: 1195
Geregistreerd: 17-08-15

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 17:49

Ik vraag me nu af of iemand dit ooit geprobeerd heeft _O-

Raineri
Berichten: 6326
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:03

Vjestagirl schreef:
Danique_G schreef:
Een grote verlofpot lijkt me schappelijk. Al dat verlof voor "kids" lijkt het net of wij geen zaken in het leven hebben die significant genoeg zijn om er verlof voor te krijgen :=


Je denkt toch niet echt dat je het dan ook krijgt? Ik weet nu al hoe dat gaat: "Nu komt het niet uit, want Marietje is al met zwangerschapsverlof, en Diana heeft iedere week een dag ouderschapsverlof en Klaasje moet iedere dag om 3 uur naar huis want je weet dat ze bezig zijn te proberen zwanger te raken. Maar die reis van jou kan toch nog wel een jaartje wachten?"


Dat zeg ik toch ook niet?
Daarnaast kreeg ik wel degelijk verlof toen mijn paard ziek was. Denk niet dat je dit kunt invullen voor mijn professionele situatie dan wel wat ik denk.

Mews

Berichten: 5504
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:11

Ceffyl schreef:
Ik vraag me nu af of iemand dit ooit geprobeerd heeft _O-


Ik heb geprobeerd het te googlen, maar ik kon geen verhalen hierover vinden. :+

Niobe

Berichten: 7999
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:19

Mews schreef:
Ceffyl schreef:
Ik vraag me nu af of iemand dit ooit geprobeerd heeft _O-


Ik heb geprobeerd het te googlen, maar ik kon geen verhalen hierover vinden. :+


Hahaha same

In het Engels trouwens wel een paar, maar meer vanuit collega’s geschreven

Captain

Berichten: 21427
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:52

Demonstranten vallen vrouwen lastig die een abortuskliniek bezoeken.


Laurora

Berichten: 2655
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:57

Oei, ik kijk standaard BOOS maar misschien moet ik deze aflevering even overslaan, ik kan zo onredelijk boos en naar worden van forced birthers :r

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41894
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:19

Captain schreef:
Demonstranten vallen vrouwen lastig die een abortuskliniek bezoeken.

[ Video ]

Ik zou die demonstranten graag eens lastig vallen. Ik vind demonstreren een grondrecht, maar laat ze a.u.b. oprotten daar en elders hun hersenscheten de ruimte in schieten.