[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 10:20

Ik vind ook niet dat de man het moet betalen, dan hooguit 50/50

Mars

Berichten: 33313
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:06

Relaxed schreef:
Ik vind het belachelijk.. Dit heeft niks met zorgkosten te maken, hoeveel kosten ongewenste zwangerschappen wel niet.. Ieder weldenkend mens kan begrijpen dat anticonceptie goedkoper is.



Eens.
Als ik elk jaar een kind uit kak krijg ik wel kraamhulp deels vergoed, bevallen in t ziekenhuis, kraampakket en weet ik wat allemaal vergoed. Maar eens in de 5 jaar een spiraal van 160€ dat is teveel van het goede... Wat is nu duurder? Ik snap niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41950
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:45

Mars schreef:
Relaxed schreef:
Ik vind het belachelijk.. Dit heeft niks met zorgkosten te maken, hoeveel kosten ongewenste zwangerschappen wel niet.. Ieder weldenkend mens kan begrijpen dat anticonceptie goedkoper is.



Eens.
Als ik elk jaar een kind uit kak krijg ik wel kraamhulp deels vergoed, bevallen in t ziekenhuis, kraampakket en weet ik wat allemaal vergoed. Maar eens in de 5 jaar een spiraal van 160€ dat is teveel van het goede... Wat is nu duurder? Ik snap niet.

En dan alleen al de kosten noch moeite die gespaard worden mocht je niet natuurlijk zwanger worden. Dat kan ook allemaal.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 12:03

Echt hoor. Krom systeem.
Alles kan wat kinderen betreft, niks is te gek. Zo voelt het althans voor mij.

Ik moet bijdragen aan andermans kinderen dmv allerlei belastingen, kraamzorg in m'n verzekering die ik niet wil, het opvangen van mensen die met 3 maanden met zwangerschapsverlof gaan en daarna nog eens 873409384302 keer vrij nemen of standaard minder werken, want Pietje dit en Vlinder dat... en ga zo maar door. En andersom kan er niets vanaf. Moet je bijv. vechten om gesteriliseerd te worden en al.
Ik houd er niet van dingen discriminerend te noemen, maar in dit geval toch wel.

Ugh, tijd voor een goede borrel vanavond :').

jen

Berichten: 3217
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 12:30

Ik vind dat er een kindvrij toeslag moet komen ipv kinderbijslag :+
En die zorg kosten rijzen de pan uit voor mensen die er geen gebruik van maken. Dat zou ook anders moeten kunnen lijkt mij.

Hier een leuk artikel uit de quest
https://www.quest.nl/natuur/milieu/a310 ... randering/

DuoPenotti

Berichten: 30347
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 12:36

Idd Jen
Maar geen politicie die dat blijkbaar hardop durft te zeggen.
En soms lijkt het wel hoe linkser hoe meer kinderen.....

Ik heb niet vergeleken met het artikel of deze cijfers hetzelfde zijn, maar hoe dan ook, een kind minder nemen is zo gek nog niet. Laat staan geen.

Afbeelding

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:07

Behalve dat ik wel vlees eet, ben ik dus heel goed bezig eigenlijk. :')
De rest kan ik allemaal afvinken. (soort van, een auto heb ik niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:10

Ik heb geen wasdroger, geen auto, geen parasiet en door corona al een ruime jaar niet gevlogen. Schouderklopje voor mezelf *\o/* En een stevige borrel voor alle bovenstaande oneerlijkheid -O-

DuoPenotti

Berichten: 30347
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:19

wasdroger heb ik wel, maar net ook nog een wasje buiten gehangen. Als het kan hangt het buiten.
Auto ook, hier in een dorp in het buitengebied buiten de randstad kennen ze geen ov. Maar autorijden is altijd in combinatie, nooit alleen maar voor 1 ding op en neer.
Gevlogen heb ik nog nooit.
Hou niet van steeds nieuwe spullen.
Groene energie hebben we ook, daarnaast erg laag gasgebruik en zonnepanelen.
En vooral, geen kids.

Laurora

Berichten: 2658
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:21

Oh ik erger me wild aan het feit dat er standaard meerdere IVf behandelingen, kraamzorg, bevallingshit en dergelijke in de basisverzekering zitten, maar ik voor een sterilisatie van 2000 euro een aparte duurdere verzekering af moest sluiten.
Het gaat er ook gewoon niet in bij mij, ik bespaar de belastingbetaler duizenden euro's omdat ik geen kind uitpoep, en dan moet ik er zelf verdorie voor opdraaien.
Zelfde met anticonceptie. Dat moet gewoon gratis worden, klaar.
Ik ken mensen die echt elke cent bij elkaar moeten schrapen om anticonceptie te kunnen betalen, willen ze zo graag dat die mensen een kind krijgen, die ze òòk niet kunnen betalen? 8)7

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:29

Oeh ik voldoe ook aan (bijna) alles. Heb dan wel een auto, maar doe zoveel mogelijk met de fiets of ik combineer dingen. Ik recycle btw ook andermans afval. Ik wandel graag en als ik tijd heb dan ruim ik regelmatig allerlei zooi op in de natuur. Heb een grijper en vuilniszakken van de gemeente gehad, omdat ik me heb aangemeld.

Laurora, precies!! Frustreert mij ook en als je dat dan zo zegt dan kijkt men je aan alsof je op je achterhoofd bent gevallen. Maar het is gewoon super krom en oneerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:36

Ja, maar wij schijnen nu eenmaal raar te zijn 8)7

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 22:24

Ik vind het super belangrijk om anticonceptie gratis te maken en dus toegankelijker. Juist de mensen die het niet kunnen betalen, kunnen ook geen kinderen veroorloven. Door anticonceptie toegankelijker te maken worden zoveel ongewenste zwangerschappen en zoveel leed bespaard. En inderdaad op de lange termijn denk ik veeeeel goedkoper.

Qimm

Berichten: 15205
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 22:28

Maarja, zwangerschappen voorkomen, betekent dat je nieuwe premiebetalers misloopt natuurlijk. Een leven lang premie is lekker kassa :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 22:41


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 23:35

Benieuwd wat de prijsverlaging dan is.. mooi dat het kan hoor.. maar of zoiets vergoed moet worden. Tja als je ermee te maken krijgt ben je daar natuurlijk blij mee. Ik denk vooral: rot, maar wat een geld..

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 08:44


jen

Berichten: 3217
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 08:47


DuoPenotti

Berichten: 30347
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 08:49

schuldsanering, 5e kind op komt :n
Voor zulke lui moet toch verplicht een prikpil gegeven worden.
Die schuld word wel een keer vrij gescholden, mogen wij dan ook allemaal betalen.
Alle kraamzorg, elk potje wat er maar te vinden is krijgt zo eentje.
En de kinderen geen toekomst met zo'n voorbeeld.

DuoPenotti

Berichten: 30347
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 09:00

Bij het artikel op facebook staat het volgende door iemand geschreven, klopt dat?

Citaat:
voor het gemak even het gemiddelde pakken 275 per kind per kwartaal dat x5 is 1375 is per jaar 5500
Daarnaast zal ze ook wel een beroep doen op KGB is ook 4000 per jaar per kind x5 is 20000
Alleen daarvan vangt deze dame dus pak weg 2000 netto per maand en daarbij dan salaris of uitkering, denk dat er heel veel mensen zijn die het met minder moeten doen dan deze jankerd.

Roodvos

Berichten: 6743
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 10:06

DuoPenotti schreef:
Bij het artikel op facebook staat het volgende door iemand geschreven, klopt dat?

Citaat:
voor het gemak even het gemiddelde pakken 275 per kind per kwartaal dat x5 is 1375 is per jaar 5500
Daarnaast zal ze ook wel een beroep doen op KGB is ook 4000 per jaar per kind x5 is 20000
Alleen daarvan vangt deze dame dus pak weg 2000 netto per maand en daarbij dan salaris of uitkering, denk dat er heel veel mensen zijn die het met minder moeten doen dan deze jankerd.
Nee, sowieso niet. Ze is zwanger van de vijfde, dus daar krijgt ze nog geen geld voor. Het is dus max. keer 4.
Als haar ex ook 2 kinderen op naam heeft dan krijgt hij daarvoor ook de kinderbijslag en eventuele toeslagen.
Verder staat ze onder bewind, dus alles wat er binnen komt aan geld zal naar de bewindvoerder gaan.
Kortom, zonder meer informatie is hier niets zinnigs over te zeggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41950
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 10:09

Behalve dan dat ze teveel kinderen hebben.

DuoPenotti

Berichten: 30347
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 10:10

nee iedereen begrijpt dat het nu nog niet maal 5 is, maar dat ze daar wel aan gaat komen.

ja dat ze dat zelf niet krijgt nu onder bewind staat snap ik, maar het is toch van de zotte als ze wel zoveel zou krijgen. Veel mensen die dat niet bij elkaar gewerkt krijgen. Als die onder bewind staan krijgen ze dat ook niet.

Geen idee of de ex nog in haar leven is, zou ze anders ook nog alimentatie van krijgen?

Hoe dan ook, 32 al 10 jaar in de bijstand en kind 5 op komt, schande!
Daar zou van mij echt een verplichting van prikpil mogen komen na kind 2.

Al die tijd heeft ze ze zelf niet kunnen onderhouden, maar moeten andere dat.
Dan hoor je ze ook niet te kunnen krijgen en anders geen aanspraak op geld te krijgen.
Anders dan dat je er al 4 hebt en dan in de problemen komt.

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 10:49

Ik vind dat al die kindergebonden gelden maar voor maximaal 2 of 3 kinderen zou mogen zijn en geef die mensen aub gratis anticonceptie :+

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 10:58

Goedemorgen!
Kom ook weer eens binnen vallen (al lees ik regelmatig tussendoor even snel mee als ik tijd heb.)

Mijn nekharen gingen recht omhoog van dit artikel. Gevalletje gedwongen sterilisatie lijkt me, maar nee dat mag niet...
Ik zie het in mijn werk veld ook regelmatig.
BV zwanger van de 7de, terwijl de andere 6 al uit huis geplaatst zijn én op speciaal onderwijs etc zitten... Onder het mom van "misschien mogen we deze wel houden"
8)7

Even een vraagje aan de gesteriliseerde onder ons...
Is jullie gewicht veranderd?