[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 22:16

fleurtjeuh schreef:
_San87_ schreef:
Hoe laat moet ik er zijn?

Hoe laat en waar?


I came here to ask this.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 22:57

Hebben ze ook lactosevrijetaart? :7

Ik vind starbucks wel lekker maar echt veeeeel te duur. Koop hier liever bij de lokale koffiezaak.

Luxorvalkje
Berichten: 1940
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 08:36

Ik kom er alleen voor de Pumpkin Spice (1 maand per jaar).

Als kinderen zich niet gedragen in de Starbucks, krijgen ze dan een shot espresso voordat ze weer naar huis gaan? }:)

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:29

Poe, vandaag een collega op Teams %) We hadden echt een belangrijke meeting. Ze begint er al mee dat ze de camera draait naar haar kind die naast haar zit te kleuren. 'Ja sorry hoor, kindje heeft covid, dus ze zit er even gezellig bij.'
Okeeee... gezellig... :x Ik denk bij mezelf dat ik niet voor de gezelligheid hier aanwezig ben, maar goed.

2 minuten later wil het kind op schoot en dat mag. Moeten we allemaal zwaaien naar haar, kleurplaat bekijken, knuffel bekijken. Iedereen roept aahhh. Ik denk, 'wanneer beginnen we?' Dat kind jankt vervolgens voortdurend door de vergadering heen, zit d'r moeder te klieren waardoor die steeds 'hou nu op' moet roepen.

Uitkomst: er wordt een nieuwe vergadering gepland, want we zijn geen moer opgeschoten. Ik raak hier zo geïrriteerd van _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:55

Ceffyl schreef:
Poe, vandaag een collega op Teams %) We hadden echt een belangrijke meeting. Ze begint er al mee dat ze de camera draait naar haar kind die naast haar zit te kleuren. 'Ja sorry hoor, kindje heeft covid, dus ze zit er even gezellig bij.'
Okeeee... gezellig... :x Ik denk bij mezelf dat ik niet voor de gezelligheid hier aanwezig ben, maar goed.

2 minuten later wil het kind op schoot en dat mag. Moeten we allemaal zwaaien naar haar, kleurplaat bekijken, knuffel bekijken. Iedereen roept aahhh. Ik denk, 'wanneer beginnen we?' Dat kind jankt vervolgens voortdurend door de vergadering heen, zit d'r moeder te klieren waardoor die steeds 'hou nu op' moet roepen.

Uitkomst: er wordt een nieuwe vergadering gepland, want we zijn geen moer opgeschoten. Ik raak hier zo geïrriteerd van _-:(

Tip: als je organizer van de vergadering bent dan heb je de mogelijkheid om andere deelnemers uit de vergadering te verwijderen.

Raineri
Berichten: 6245
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:56

[***] schreef:
Ceffyl schreef:
Poe, vandaag een collega op Teams %) We hadden echt een belangrijke meeting. Ze begint er al mee dat ze de camera draait naar haar kind die naast haar zit te kleuren. 'Ja sorry hoor, kindje heeft covid, dus ze zit er even gezellig bij.'
Okeeee... gezellig... :x Ik denk bij mezelf dat ik niet voor de gezelligheid hier aanwezig ben, maar goed.

2 minuten later wil het kind op schoot en dat mag. Moeten we allemaal zwaaien naar haar, kleurplaat bekijken, knuffel bekijken. Iedereen roept aahhh. Ik denk, 'wanneer beginnen we?' Dat kind jankt vervolgens voortdurend door de vergadering heen, zit d'r moeder te klieren waardoor die steeds 'hou nu op' moet roepen.

Uitkomst: er wordt een nieuwe vergadering gepland, want we zijn geen moer opgeschoten. Ik raak hier zo geïrriteerd van _-:(

Tip: als je organizer van de vergadering bent dan heb je de mogelijkheid om andere deelnemers uit de vergadering te verwijderen.


Of te muten hehe

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 21:47

Oehh, verleidelijk }:) Maar ik leek de enige te zijn die zich eraan stoorde.

Dieuwke_
Berichten: 4549
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 22:36

Muten kan sws, ook als je niet de organisator bent volgens mij. Ik kan iedereen altijd dempen, ideaal

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:19

Ik zou echt gewoon de neiging hebben om te zeggen: "Als we niets nuttigs gaan bespreken/doen, werk ik individueel verder." En dan de groep uitgestapt. Zou wel even een mail naar je leidinggevende oid doen, dat je dit niet profesioneel vind.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:30

Ik begrijp wel dat je je kind niet kunt wegtoveren maar mute jezelf dan? Hoewel ze misschien niet heeft gemerkt dat jij je er aan stoorde omdat de rest zo enthousiast was.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:35

Ik denk dat ouders heel vaak geen erg in hebben hoeveel een kind altijd overal tussendoor jengelt. Ze zijn het zo gewend. Ook in gewone gesprekken. Dus die denken niet eens aan mute.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:38

DuoPenotti schreef:
Ik denk dat ouders heel vaak geen erg in hebben hoeveel een kind altijd overal tussendoor jengelt. Ze zijn het zo gewend. Ook in gewone gesprekken. Dus die denken niet eens aan mute.


Maar dat gaat niet op in dit verhaal waar de moeder ook last had van het kind.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:40

Ja juist wel.
Ik bemerk vaak dat ouders helemaal niet in de gaten hebben dat het kind jengelt. Zo gewend. Die zeggen een keer op automatische piloot niet doen maar uiteindelijk gaat alles door.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:41

Oké agree to disagree.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:45

Ik mute dat soort collega's gewoon.. zonder geluid is die koter met tekening ook niet boeiend meer voor de rest van de collega's. Vooral hilarisch als ze dan iets willen inbrengen en iemand anders na een halve minuut zegt: je staat op mute, we horen je niet. En dan is het altijd: ow nooouuuu wat gek, dat heb ik niet gedaan! Nee maar IK wel :roll:

Snap best dat je die parasiet niet weg kan toveren. Maar mute gewoon. Ik ga toch ook niet tijdens een meeting met m'n microfoon aan een heel gesprek beginnen met m'n kat. Rot toch op.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:45

Jij bent moeder :D


Ik ging ooit een paard rijden bij iemand die tegen het spoor woonde.
Echt dat ding leek door de keuken te rijden.
Die eigenaar kletste vrolijk verder terwijl het servies in de kast rammelde. Hij had het niet eens meer in de gaten. En het meisje waarmee ik was keken elkaar echt aan van :? >;)


Dat vergelijk. :D

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:49

Ja. Maar heb je dan niet gelezen dat de moeder in dit verhaal steeds tegen haar kind roept dat het op moet houden? Maakt het geen poedersuiker uit of ik kinderen heb of niet, zo staat het geschreven. Dus de moeder had er zelf ook behoorlijk last van.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:49

Ze merken misschien wel dat hun kind jengelt omdat ze "hou nu op" zeggen, maar vergeten dat de rest dat dus ook kan horen. Soort van reflex zeg maar?

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:51

Ja dat had ik gelezen.
Daarom juist mijn antwoord.
Te vaak gezien dat ze op automatische piloot zeggen niet nu mama is aan het praten en gewoon het gesprek hervatten. En kleine jengelt vrolijk verder want de zin heeft geen waarde. Want die word te vaak uitgesproken.

En zelf heb je telkens. Kunnen we nu 1 zin ongestoord verder?

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:53

Ja agree to disagree dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:56

Varekaj schreef:
Ze merken misschien wel dat hun kind jengelt omdat ze "hou nu op" zeggen, maar vergeten dat de rest dat dus ook kan horen. Soort van reflex zeg maar?
Lijkt me inderdaad dat ze zich er niet van bewust is dat als zij constant 'hou op' zegt, iedereen dat direct door z'n speakers en koptelefoon hoort. Dat geluid kun je er niet uit filteren als je digitaal vergadert. :') Ik snap ook niet dat niemand anders dan even zegt dat ze zichzelf beter even kan muten - gebeurt hier ook weleens als er ineens storende achtergrondgeluiden zijn.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 00:00

Mkango schreef:
Varekaj schreef:
Ze merken misschien wel dat hun kind jengelt omdat ze "hou nu op" zeggen, maar vergeten dat de rest dat dus ook kan horen. Soort van reflex zeg maar?
Lijkt me inderdaad dat ze zich er niet van bewust is dat als zij constant 'hou op' zegt, iedereen dat direct door z'n speakers en koptelefoon hoort. Dat geluid kun je er niet uit filteren als je digitaal vergadert. :') Ik snap ook niet dat niemand anders dan even zegt dat ze zichzelf beter even kan muten - gebeurt hier ook weleens als er ineens storende achtergrondgeluiden zijn.

Volgens mij krijgen de moeders een mute knop in hun hoofd. Filteren zelf wel de herrie weg. Zo'n gewenning.
En ja er wat van zeggen kan wel heel gevaarlijk zijn. :D

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 00:00

Als de rest ook gewend is aan gejengel.. ik ben ook de enige die mensen mute in een vergadering. De rest boeit het niet ofzo? Of die kunnen het beter uitfilteren? Ik ben daar denk te anti voor haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 00:02

idinn schreef:
Als de rest ook gewend is aan gejengel.. ik ben ook de enige die mensen mute in een vergadering. De rest boeit het niet ofzo? Of die kunnen het beter uitfilteren? Ik ben daar denk te anti voor haha
Ik mute sowieso het liefst iedereen tijdens vergaderingen ("this could've been an email"), maar ik vrees dat me dat niet in dank wordt afgenomen. _O- Ik heb wel de mazzel dat mijn meest nutteloze "vergaderingen" zonder camera zijn, dus vandaag heb ik alleen maar zitten Super Smashen op m'n Switch terwijl onze manager net niks tegen ons zei. :')

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 00:02

Ik zit doorgaand de vergaderingen voor... iedereen op mute, en als je iets wil zeggen je digitale handje opsteken.

Kinderen op de achtergrond komt gelukkig bijna nooit voor... ook niet handig gezien de inhoud die vaak besproken wordt :')