[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:49

TheWelsh schreef:
@Laurora;
Ik ben inmiddels 2 maanden gestopt met de nuvaring.
Ik was daarvoor ook al anders gaan eten omdat ik 10 kilo af wilde vallen. Dat gaat langzaam maar lukt wel. Ben er nu 8 kwijt. *\o/*
Maar wat me opvalt...
Voor de operatie was ik tijdens mijn menstruatie altijd erg opgeblazen en kon ik zomaar 2 kilo meer wegen dan anders.
Maar nu... Ik voel me niet anders. (oké fijn blijft het niet), niet opgeblazen en ik ben niet zwaarder. Sterker nog... Ik blijf gewoon langzaam afvallen. :))


Fijn zeg! :)

Ik merk zelf geen verschil na de sterilisatie. Afvallen gaat helaas niet makkelijker ofzo. :)) En mijn menstruaties zijn helaas ook nog steeds even slecht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:55

TheWelsh schreef:
Ik heb wel mijn mans naam aan genomen. Ik vind het wel iets hebben en daarbij was ik blij dat ze me nu tenminste verstaan aan de telefoon :o

Ik ga wel naar de verjaardagen van mijn nichtjes. En ook naar die van de kinderen van mijn vriendinnen.
Maar vind het je goed recht als je beslist dat niet te doen.

@Laurora;
Ik ben inmiddels 2 maanden gestopt met de nuvaring.
Ik was daarvoor ook al anders gaan eten omdat ik 10 kilo af wilde vallen. Dat gaat langzaam maar lukt wel. Ben er nu 8 kwijt. *\o/*
Maar wat me opvalt...
Voor de operatie was ik tijdens mijn menstruatie altijd erg opgeblazen en kon ik zomaar 2 kilo meer wegen dan anders.
Maar nu... Ik voel me niet anders. (oké fijn blijft het niet), niet opgeblazen en ik ben niet zwaarder. Sterker nog... Ik blijf gewoon langzaam afvallen. :))

Hormonen doen echt zo veel... Mijn huisarts zei dat ook, veel vrouwen komen aan van de pil/hormonale anticonceptie.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:27

Mews schreef:
Fijn zeg! :)

Ik merk zelf geen verschil na de sterilisatie. Afvallen gaat helaas niet makkelijker ofzo. :)) En mijn menstruaties zijn helaas ook nog steeds even slecht.


Het afvallen komt denk ik niet direct door de sterilisatie, maar voor mijn gevoel heb ik wel iets meer energie en voel me dus veel minder opgeblazen en dik tijdens mijn menstruatie.En ik was dan echt letterlijk 2 kilo zwaarder.
Ik was altijd een week flink ongesteld (meestal zorgde ik dan ook dat ik de nuvaring gewoon door droeg) en nu ben ik het licht, dan 2 dagen heel zwaar en daarna is het weg. Tenminste tot nu toe gaat het zo.OoK geen buikkrampen meer.

Jammer dat jij geen verschil merkt. Want je gebruikt helemaal geen hormonen meer toch?

_San87_ schreef:
Hormonen doen echt zo veel... Mijn huisarts zei dat ook, veel vrouwen komen aan van de pil/hormonale anticonceptie.


Klopt bij mij wel. Toen ik 15 was en aan de pil ging, werden mijn borsten in hele korte tijd veel groter (ik ging van D naar F)
Sinds ik de nuvaring gebruikte kwam ik ook flink aan.
En ik voel me zonder ook iets beter kwa energie (alleen heb ik wel CVS ontwikkeld door mijn medicatie, maar voel toch verschil)
En mijn libido is hoger nu.

Helaas ook één nadeel ontdekt.... Ik krijg weer pukkels als ik ongesteld moet worden :roll:

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:46

Fijn TheWelsh! Behalve dan van de pukkels :P

Ik heb altijd best wel last van PMS klachten. Maar neem ook geen hormonale anticonceptie. Daar ben ik wel constanter van maar dan gewoon 24/7 chagrijnig/depri/opgeblazen/etc. Heb er verschillende geprobeerd maar ik reageer er gewoon niet goed op.
Op mijn eigen hormoonschommelingen ook niet blijkbaar maar goed, dan heb ik er 'maar' een week per maand last van.

Ik zou geen man willen zijn maar dit zijn echt van die dingen waarvan ik denk .. moet dit nou? :')

Qimm

Berichten: 15163
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 09:03

Dit systeem is een duidelijke ontwerpfout en kan alleen door een man bedacht zijn.

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 09:08

TheWelsh schreef:
Jammer dat jij geen verschil merkt. Want je gebruikt helemaal geen hormonen meer toch?


Ah ja, ik had er even niet over nagedacht dat bij jou het verschil misschien vooral door van hormonen afging was. Ik gebruik de pil al zo'n 5 jaar niet meer.

LunarEclipse schreef:
Ik zou geen man willen zijn maar dit zijn echt van die dingen waarvan ik denk .. moet dit nou? :')


Inderdaad, erg jammer. :+ Vooral als je dan ook nog eens geen gebruik van het reproductieve systeem wil maken, wel de lasten en niet de lusten. :))

Tiggs

Berichten: 7526
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:52

Dieuwke_ schreef:
Nouja, daar is het me ook wel om te doen eigenlijk. Ik wil niet te pas en te onpas met kadootjes op moeten komen draven voor een ander zijn kind (we hebben voor dit betreffende kind al een gender reveal, babyshower en kraamfeest gehad inclusief elke keer weer kadootjes). Puur omdat ik dat de uitgaven niet waard vind, dan heb ik wel een andere bestemming voor de centen.

Maar wel fijn om te lezen dat het dus niet persé raar is om als volwassene niet naar kinderfeestjes te gaan.


Gender reveal is echt het domste feest dat er bestaat, dat is toch alleen voor de ouders leuk? En daarnaast: het maakt toch helemaal niet uit of het een jongen of meisje wordt?

Ik ga alleen naar kinderverjaardagen van echt goede vriendinnen en dan alleen als er geen tot weinig kinderen komen haha, anders kom ik op een ander moment met een cadeautje.

HopeMyDay

Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-12-16

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:42

Mocht ik ooit zwanger raken dan geef ik een enorme gender reveal party om vervolgens ergens groene confetti o.i.d. uit te laten vliegen en iedereen te vertellen dat het niet niemand iets aan gaat wat mijn kind tussen de benen heeft..
Maargoed tot daar mijn frustraties daarover.

Gisteren ben ik echt kwaad geworden op 2 meisjes van een jaar of 9/10. Ze liepen IN de wei van onze paarden tussen onze jonge dieren. Paarden waren volledig in paniek en die meisjes bleven maar rennen en gillen in de wei.. Ik heb hun ouders gesproken maar die zagen het probleem niet...

Ik was echt met stomheid geslagen..

fleurtjeuh
Berichten: 10318
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:49

Dan deel ik deze toch maar weer eens


Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:35


Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:43

HopeMyDay schreef:
Mocht ik ooit zwanger raken dan geef ik een enorme gender reveal party om vervolgens ergens groene confetti o.i.d. uit te laten vliegen en iedereen te vertellen dat het niet niemand iets aan gaat wat mijn kind tussen de benen heeft..
Maargoed tot daar mijn frustraties daarover.

Gisteren ben ik echt kwaad geworden op 2 meisjes van een jaar of 9/10. Ze liepen IN de wei van onze paarden tussen onze jonge dieren. Paarden waren volledig in paniek en die meisjes bleven maar rennen en gillen in de wei.. Ik heb hun ouders gesproken maar die zagen het probleem niet...

Ik was echt met stomheid geslagen..


Wow lekker dan! Paarden over de zeik, maar ook lekker gevaarlijk. Dat die ouders dat niet inzien dan he. Totdat het echt een keer mis gaat.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:58

Tja ik werd vandaag ook weer niet gecontroleerd bij een koffiezaak van een bekend koffiemerk. Is niet mijn verantwoordelijkheid.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 23:13

MarlindeRooz schreef:
Tja ik werd vandaag ook weer niet gecontroleerd bij een koffiezaak van een bekend koffiemerk. Is niet mijn verantwoordelijkheid.

Verkeerde topic?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 23:47

Het was een baarmoederlijke controle.

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 01:37

Alpha89 schreef:
Pffff Dit dus weer, sluit wel weer mooi aan bij m'n laatste post hier..

https://www.nu.nl/economie/6162019/eers ... erlof.html


9 weken tegen 50% loon. Dat is echt mega lang/veel. Van de ene kant vind ik dat eigenlijk te lang, ook gezien het best veel geld kost voor een werkgever. Maar van de andere kant ook wel goed dat papa ook goed betrokken kan worden in die eerste weken na de geboorte en ook moeders kan ondersteunen enzo. Scheelt misschien weer kosten in kraamhulp of schoonmaakster ofzo? Geen verstand van hoor hoe dat gaat na zo'n bevalling

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 07:03


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 07:13

Hoe betalen mensen dat in godsnaam.

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 07:55

Calixae schreef:
Alpha89 schreef:
Pffff Dit dus weer, sluit wel weer mooi aan bij m'n laatste post hier..

https://www.nu.nl/economie/6162019/eers ... erlof.html


9 weken tegen 50% loon. Dat is echt mega lang/veel. Van de ene kant vind ik dat eigenlijk te lang, ook gezien het best veel geld kost voor een werkgever. Maar van de andere kant ook wel goed dat papa ook goed betrokken kan worden in die eerste weken na de geboorte en ook moeders kan ondersteunen enzo. Scheelt misschien weer kosten in kraamhulp of schoonmaakster ofzo? Geen verstand van hoor hoe dat gaat na zo'n bevalling


Zou liever zien dat er geïnvesteerd wordt in het gelijktrekken van het ouderschap verlof tussen de twee ouders. Maar wellicht lees ik daar overheen. Zware ochtend.

Over zware ochtend gesproken. Ik zit met twee schreeuwende kinderen in de metro die ook nog vet goor lopen te hoesten. Je kunt je kind toch wel onder controle houden en z’n smoel dicht laten houden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 09:08

Nou, sinds ik weet dat t kind van mijn collega gewoon op de vloerbedekking pist waar ze bij staat, geloof ik niks meer van kind onder controle houden :)).

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:07

Vjestagirl schreef:
MarlindeRooz schreef:
Tja ik werd vandaag ook weer niet gecontroleerd bij een koffiezaak van een bekend koffiemerk. Is niet mijn verantwoordelijkheid.

Verkeerde topic?

Ja _O-

FrNo
Berichten: 3661
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:21

Calixae schreef:
Alpha89 schreef:
Pffff Dit dus weer, sluit wel weer mooi aan bij m'n laatste post hier..

https://www.nu.nl/economie/6162019/eers ... erlof.html


9 weken tegen 50% loon. Dat is echt mega lang/veel. Van de ene kant vind ik dat eigenlijk te lang, ook gezien het best veel geld kost voor een werkgever. Maar van de andere kant ook wel goed dat papa ook goed betrokken kan worden in die eerste weken na de geboorte en ook moeders kan ondersteunen enzo. Scheelt misschien weer kosten in kraamhulp of schoonmaakster ofzo? Geen verstand van hoor hoe dat gaat na zo'n bevalling



Ik heb gezien dat een kersverse vader (van het tweede kind) na een paar uur al ging klussen. Wat moest hij binnen doen met al die visite. Maar mee helpen? Nee hoor.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 11:46

Cayenne schreef:
Is dit al gedeeld? want :')
Ook al die kinderen die een naam moeten hebben met dezelfde 4 letters :+
Wil iemand een gokje doen naar hoe baby nr 12 gaat heten? :D
https://www.bd.nl/gezin/gwenny-32-is-zw ... ~a5e0b43b/

Volgens mij is dit gewoon een poging om de kinderbescherming te bruteforcen. Net zo lang alle mogelijke lettercombinaties proberen totdat er iemand daar wakker wordt en alle kinderen uit huis plaatst.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:19

Als je aan die 4 letters houdt kun je wel maar max 16 namen vormen (toch? :o? ), dus misschien soort zelfbescherming? :')

Tenzij je ze uiteindelijk overgaat op Axle 2.0.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:26

LunarEclipse schreef:
Als je aan die 4 letters houdt kun je wel maar max 16 namen vormen (toch? :o? ), dus misschien soort zelfbescherming? :')

Tenzij je ze uiteindelijk overgaat op Axle 2.0.

24 toch (4x3x2x1)?

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:19

Ja je hebt gelijk, ik twijfelde al aan mijzelf.
Nou dan kan ze nog even..