Theoriecursus in 1 dag autorijbewijs ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weidemaatje

Theoriecursus in 1 dag autorijbewijs ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 18:41

Hooihooi!

Ik heb nu 8 rijlessen gehad, en wil graag snel aan mijn theorie examen beginnen. Ik had op internet verschillende cursussen gevonden waar je in 1 dag je theorie examen kan behalen. Je krijgt dan eerst heel veel uitleg en daarna meteen het examen. Ik ben al druk bezig met de theorie, maar ik wil toch die extra zekerheid hebben (ook omdat het echt veel is dat je moet leren). Ik heb alleen geen idee welke ik het beste zou kunnen volgen. Hebben mensen hier ervaring met dit soort cursussen?

Paar voorbeelden;
https://www.turbotheorie.nl/

https://www.123geslaagd.nl/dagcursus-au ... ToEALw_wcB

https://www.123-theorie.nl/theoriecursu ... a2EALw_wcB

Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 18:45

Ik heb het gedaan. Voor zowel mijn scooter als auto. Bij Oosterpoort in Groningen. Dit is ook een rijschool, dus het is geen trucjes werk.

Wel moet je van te voren ook thuis aan de bak. Want echt, je kan niet alles onthouden in 1 dag. Dan ben je het vaak de dag erna weer kwijt. Uit mijn hoofd moest ik thuis al veel regels en borden leren. Hier word in de theorie weer op in gegaan, maar ze gaan dan dus niet meer uitleggen wat al die borden betekenen want dat moet je weten.

Ik vond het ontzettend fijn. Ik had ruimte om dingen te vragen, overleggen en extra uitleg krijgen. Alleen thuis leren lukte me wel, maar als ik dan examen ging doen zakte ik altijd, want zo goed begreep ik het dus niet.

Dus, ja, ik zou het doen, maar wel bij een goede opleiding. Dat is dus geen turbotheorie of nutheorie.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 18:47

Ik heb op deze manier mijn theorie gehaald. Was een lange pittige dag met ontzettend veel informatie en daarna ga je gezamenlijk naar een CBR gebouw en daar deed je de theorie. Ik was in dit geval geslaagd en zonder de cursus heb ben ik gezakt (was wel heel vroeg in het stadium). Persoonlijk pik ik dingen sneller op door het te doen, dus ik leerde meer van de lessen zelf.

Tijdens de cursus worden er handigheidjes uitgelegd. Ook wel echt dingen die gewoon kloppen maar ook, stom voorbeeld; Als er 30km/u, 60km/u of 100km/u staat in een vraag dan is het altijd 60km/u (vergeet dit alsjeblieft :P), zo ging dat.
Persoonlijk herkende ik niet echt de vragen terug in het uiteindelijke examen maar ik ging er zelfverzekerder in en alles zat ook nog vers in mijn hoofd.

Ik was er blij mee :)

mysa
correspondent/vertaler

Heeft mijn jongste gedaan, is hem prima bevallen. Werd via zijn rijschool aanbevolen.

Shaggy09

Het is allemaal ongeveer hetzelfde, ik heb mijn cursus bij nu theorie gedaan en dat was prima. Mijn theorie voor mijn scooter rijbewijs was weer ergens anders, maar komt allemaal op ongeveer hetzelfde neer. Je moet al erg vroeg in de ochtend (ik meende 07:00?) aanwezig zijn bij betreffende locatie, dan krijg je uitleg. Echt enorm veel uitleg, dus belangrijk is dat je goed kan onthouden en stof kunt opnemen. Tussendoor krijg je een paar keer pauze en dan in de middag rond een uur of 15 ga je gezamenlijk naar het cbr om examen te doen.

Ik vond het wel fijn, sowieso fijner dan uit een boek leren. Je krijgt namelijk echt de strikvragen en de instinkers te weten. Maar je moet dus wel enorm veel informatie in een korte tijd opslaan, dat is wel pittig.

Anoniem

Re: Theoriecursus in 1 dag autorijbewijs ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:08

Ik heb een theoriedagcursus gedaan, waarbij het examen wel op een ander moment was, in mijn geval pas 2 weken later ipv de maandag er op ivm individueel examen. Maar moet zeggen dat het ondanks het super intensief is, wel goed is. Heb het gewoon in 1 keer gehad zonder dat ik super veel heb moeten leren.

De instructeur op de rijschool vertelde ook bij wat voor soort vragen je goed moet opletten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:58

Ik heb het in 2 gedaan en geslaagd, eerst een lange dag leren, dan de volgende dag nog een aantal uur en daarna het examen. Was goed te doen en het slagingspercentage lag hoog. De enkeling die niet geslaagd was, kon het een uur later nog eens proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:45

Heb nutheorie gehad en gelijk namiddags examen , toch gezakt :+ .
Toen 2x bij mijn instructeur zijn dag
cursus (op zaterdag en dan maandag examen )en toen geslaagd , 2de keer zat hij aardig op mijn huid :))

Het is heel veel in 1x , maar je onthoud het wel beter

Elsa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:05

Ik heb het in één keer gehaald via TurboTheorie. Ik vind het een aanrader en ik had niet veel moeite met het onthouden van de stof, maar het is wel belangrijk dat je goed oplet, want als je iets mist kan dat maar net die ene vraag op het examen zijn die je dan niet haalt. Dingen worden vaak herhaald zodat ze blijven hangen en verder is het belangrijk om te weten dat het heel examengericht is en ze niet ingaan op de redenering achter bepaalde regels. Maar uiteindelijk leer je de regels en hoe en waarom toch het beste tijdens het daadwerkelijke autorijden, dus daar zou ik me niet druk om maken. Gewoon alles wat ze vertellen aannemen zonder twijfels over waarom en dan is de kans dat je het haalt heel groot.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 21:56

Heel erg bedankt allemaal! Ik heb heel veel aan jullie feedback. :) Ik kan heel goed stampen en veel informatie in 1 keer onthouden, alleen vergeet ik het dan meestal na een paar dagen weer. Dus dit zal dan vast goedkomen!

Ik ga me denk ik inschrijven bij 123theorie, heeft iemand hier ervaring mee?

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:51

Ik was 2x gezakt voor mijn theorie examen, en heb toen bij snelgeslaagd in 1 dag theorie cursus en examen gedaan, en toen ben ik geslaagd! Ook heel weinig fouten gemaakt toen in dat examen. Ik heb er heel veel aan gehad.