[ENQ] Het online bestellen van boodschappen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[ENQ] Het online bestellen van boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:55

Hallo lieve bokkers,

Voor mijn studie small business and retail management doe ik onderzoek naar het online bestelgedrag van mensen, waarbij ik mij richt op de supermarktbranche. Met deze enquête kan ik een enorme boost geven aan mijn scriptie, dus iedereen die het invult is een held :D

Het invullen duurt ongeveer 5 minuten en de enquête kan ook ingevuld worden als je je boodschappen niet online bestelt. :)

https://saxion.eu.qualtrics.com/jfe/for ... IOvmgvoHoF

Mijn dank is enorm groot! _/-\o_

Destination

Re: [ENQ] Het online bestellen van boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:58

Ingevuld! Is het niet alleen ook handig om te weten waar iemand woont? Bij mijn ouders in de buurt wordt namelijk niet bezorgd (platteland Groningen), dus dan heeft een abonnement ook geen nut.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:01

Als ik aangeef niet te overwegen een abonnement af te sluiten, kan ik niet verder.
Want tja, hoeveel zou u willen betalen? Ja, niet dus....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:05

Ingevuld :)

De vraag over hoeveel te betalen had ik liever ingevuld op €0.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:11

Super bedankt voor het invullen allemaal! *\o/*

Destination schreef:
Ingevuld! Is het niet alleen ook handig om te weten waar iemand woont? Bij mijn ouders in de buurt wordt namelijk niet bezorgd (platteland Groningen), dus dan heeft een abonnement ook geen nut.

Hier heb ik het uitgebreid met mijn begeleider over gehad, dat was nogal een lastige. Gezien de provincie waar iemand woont niet direct iets zegt over het bezorgen heeft dit niet zo veel toegevoegde waarde (uit het vooronderzoek blijkt dat in heel veel kleine dorpjes ook juist wel bezorgd wordt). De precieze woonplaats is voor dit deel van mijn onderzoek en mijn idee niet perse noodzakelijk, dus vandaar dat hij er nu niet in staat.

LadyMadonna schreef:
Als ik aangeef niet te overwegen een abonnement af te sluiten, kan ik niet verder.

Als het goed is, is dit nu opgelost en zijn deze vragen leeg te laten. :)

8nnemiek schreef:
Ingevuld :)

De vraag over hoeveel te betalen had ik liever ingevuld op €0.

Snap ik, gratis is altijd beter! Helaas is dat in dit deel van mijn onderzoek (nog) geen mogelijkheid om het gratis aan te bieden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:14

Ingevuld. Hierdoor ben ik toch gaan nadenken over online boodschappen doen. Ik vind de supermarkt wel echt een ramp :')

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:30

Ingevuld, persoonlijk zie ik trouwens vooral nadelen in een bezorgabonnement. Hier komt de appie eens per maand en dat vind ik al vervelend om voor thuis te blijven. Heeft voor mij meer met tijd dan met geld te maken eigenlijk.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:34

Ingevuld :) Succes!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:53

Ik zou een abonnement ook niet handig vinden. Woon heel dicht bij de winkels en heb boodschappen bezorgservice alleen nodig in gevallen waarin ik zelf door blessure of ziekte tijdelijk niet naar de winkel kan. Kostte me in 2018 trouwens heel veel tijd om uit te zoeken. AH rekent best een fors tarief vonden wij. Picnic had een hele lange wachtlijst. Kon dus alleen bij Jumbo bestellen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:00

xJitskee schreef:
Super bedankt voor het invullen allemaal! *\o/*

Destination schreef:

Hier heb ik het uitgebreid met mijn begeleider over gehad, dat was nogal een lastige. Gezien de provincie waar iemand woont niet direct iets zegt over het bezorgen heeft dit niet zo veel toegevoegde waarde (uit het vooronderzoek blijkt dat in heel veel kleine dorpjes ook juist wel bezorgd wordt). De precieze woonplaats is voor dit deel van mijn onderzoek en mijn idee niet perse noodzakelijk, dus vandaar dat hij er nu niet in staat.

Hier hetzelfde probleem, supermarkten bezorgen hier niet, dat is de reden dat ik geen gebruik maak van deze mogelijkheid. Dat is zeker wel een factor die je resultaten behoorlijk kan beïnvloeden.
Verder nette enquête, succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:02

Ik zou alleen een bezorgabbonement nemen als de besteldrempel wegvalt. Dan zou ik bijvoorbeeld zo AH.nl laten komen.

Bij picnic heb je een lage drempel en geen verzendkosten, daar hoef je dan weer geen abbo voor af te sluiten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:08

Hanafubuki schreef:
Ik zou alleen een bezorgabbonement nemen als de besteldrempel wegvalt. Dan zou ik bijvoorbeeld zo AH.nl laten komen.

Bij picnic heb je een lage drempel en geen verzendkosten, daar hoef je dan weer geen abbo voor af te sluiten.

Die besteldrempel vind ik een gedoe. Ik laat graag bezorgen, dan hoef ik zelf niet naar de winkel en niet te sjouwen of anderen in te schakelen, dus het zou voor mijn gezondheid beter zijn. Maar ik kom niet aan het bedrag dat je moet bestellen. Ja, 1 tot 4 keer per jaar. Daarnaast zou ik wel een vaste bezorgtijd willen. Ook die paar keer per jaar is het nog wel een gedoe om een goede tijd te krijgen op een dag die uitkomt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:09

Ik woon vrijwel naast de supermarkt. Dus ik zou bezorgkosten afhankelijk willen zien van de afstand/reistijd.

Reden om dan te laten bezorgen: als ik écht niet meer mijn huis uit kan omdat ik te beroerd voor woorden ben. En om niet in de verleidingen van aanbiedingen te trappen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:15

MyWishMax schreef:
Hanafubuki schreef:

Die besteldrempel vind ik een gedoe. Ik laat graag bezorgen, dan hoef ik zelf niet naar de winkel en niet te sjouwen of anderen in te schakelen, dus het zou voor mijn gezondheid beter zijn. Maar ik kom niet aan het bedrag dat je moet bestellen. Ja, 1 tot 4 keer per jaar. Daarnaast zou ik wel een vaste bezorgtijd willen. Ook die paar keer per jaar is het nog wel een gedoe om een goede tijd te krijgen op een dag die uitkomt.

Ik haal 3x per week nu boodschappen omdat ik groente etc graag vers heb. Als ik bij AH zou bestellen kom ik wel aan die 75 euro, maar kan ik niet spontaan even 'uit eten' omdat ik mn koelkast voor een volle week vol heb liggen zegmaar.

Dan zou geen besteldrempel maar vaker bestellen toch een stuk beter uitkomen. (In mijn geval AH dan, ivm producten die ik graag van hun huismerk heb).

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:25

Ingevuld!

Hier maken we gebruik van het bezorg abbo bij de AH. Gebruiken deze al sinds die optie er kwam. Het is een heel stuk goedkoper als dat je voor elke bestelling los bezorgkosten betaald, als je zoals ons zeker 1x per week online besteld. Je betaald het dan wel vooruit in 1x voor een jaar, wat dan even pijnlijk is voor de beurs maar voor ons werkt dit prima. Wij komen met de wekelijkse grote boodschappen makkelijk aan het minimum bestel bedrag dus in principe heb ik niks op/aan te merken. De kosten van het abbo vind ik in principe meevallen als ik kijk wat er gedaan wordt voor ons elke week; alles uitzoeken, inpakken en bezorgen en de voordelen die het meebrengt; specifieke tijden kosten niks extra meer omdat het allemaal in je abbo pakket zit, en je kunt zo vaak bestellen als je wilt zonder meer bezorg kosten te hoeven betalen. Dat vind ik veel waard als dat betekent dat ik de grote wekelijkse boodschap zelf niet meer hoef te doen in de winkel.

En ik ga dan 1x per week zelf 'kleine boodschapjes' doen zodat ik wat vers brood enz. kan aanvullen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 09-01-20 15:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:25

Ik heb 3-4 x online boodschappen gedaan ofzo. Dan kon je altijd uit bepaalde producten kiezen waardoor ze gratis bezorgen. Daarom zie ik de meerwaarde van een abbonement ook niet in eigenlijk.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:28

Skessa_ schreef:
Ik heb 3-4 x online boodschappen gedaan ofzo. Dan kon je altijd uit bepaalde producten kiezen waardoor ze gratis bezorgen. Daarom zie ik de meerwaarde van een abbonement ook niet in eigenlijk.

Als je wekelijks online besteld is het abbo goedkoper als dat je elke week los zou betalen voor de bezorging - als ik kijk naar AH ,waar wij bestellen. En ik vind heel veel van die aanbiedingen waarbij de bezorging gratis is niet aantrekkelijk dus dan zou ik onnodig spullen moeten kopen om maar gratis bezorging te krijgen. Dat vind ik dus echt niet handig bv. Voor ons werkt dat abbo echt heel goed. Met 1x per week halen wij echt al veel geld eruit tov dat we de bezorgkosten los moeten betalen voor elke bestelling; zeker omdat ik ook nog op specifieke tijden wil en dat is dan duurder - met een jaar abbo betaal je niet extra meer voor die tijden en kun je zo vaak bestellen als je wilt ook voor dat jaarlijkse abbo bedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:36

Super bedankt allemaal!
De antwoorden hier neem ik ook mee :)

cursebreaker schreef:
Skessa_ schreef:

Als je wekelijks online besteld is het abbo goedkoper als dat je elke week los zou betalen voor de bezorging - als ik kijk naar AH ,waar wij bestellen. En ik vind heel veel van die aanbiedingen waarbij de bezorging gratis is niet aantrekkelijk dus dan zou ik onnodig spullen moeten kopen om maar gratis bezorging te krijgen. Dat vind ik dus echt niet handig bv. Voor ons werkt dat abbo echt heel goed. Met 1x per week halen wij echt al veel geld eruit tov dat we de bezorgkosten los moeten betalen voor elke bestelling; zeker omdat ik ook nog op specifieke tijden wil en dat is dan duurder - met een jaar abbo betaal je niet extra meer voor die tijden en kun je zo vaak bestellen als je wilt ook voor dat jaarlijkse abbo bedrag.

Dit is inderdaad iets wat ik in eerder onderzoek vaak hoorde. Mensen vinden het over het algemeen zonde om voor het bezorgen te betalen, maar de acties voor gratis bezorgen bevatten vaak niet bruikbare producten of zijn te duur. Van daaruit ben ik op zoek naar nieuwe oplossingen, daar is een abonnement er één van.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:48

@TS,

Ik vind het dan ook helemaal niet erg om te betalen voor een bezorg service. Er zijn mensen die bezig zijn met je spullen verzamelen, in te pakken en dan moeten de busjes nog de weg op die benzine slurpen, onderhoud nodig hebben enz. Dat zal toch bekostigt moeten worden en het liefst dmv geld wat ze binnen kunnen halen als dat het geld vanuit de overkoepelende organisatie moet komen en het in principe heel veel geld zou kosten en het niet haalbaar meer gaat zijn om de service aan te bieden op langere termijn. Tegenwoordig willen mensen graag alles voor liefst zo min mogelijk geld of gratis, maar ik vind het vreemd als je het gek vind dat je moet betalen voor bezorgkosten. En als je dat niet er voor over hebt, dan moet je of de acties goed in de gaten houden of niet online bestellen vind ik :) Maar het houdt mij in ieder geval niet tegen om te bestellen online. Het bezorgen is toch echt een kostenpunt vanuit hun gezien en ik vind het dan heel logisch dat ze daar geld voor vragen. Dat iemand het Te veel vind kan dan ook best weer. Bij AH heb je dan op bepaalde tijden dat het goedkoper of duurder is bv.

En met zo'n abbo kun je dan weer mooi besparen als je regelmatig besteld, want dat is dan weer goedkoper als los betalen en kun je ook binnen die abbo bundel 'gratis' elke tijd kiezen die je wilt, zo vaak bestellen als je wilt zonder bijkomende kosten. Ik vind dat dus wel interessant :) We betalen het abbo jaarlijks vooruit en hoeven erna een jaar lang niet meer om te kijken naar bezorgkosten.

Ook zijn er regelmatig kortingsbonnen te krijgen of acties waarbij je een maand gratis bezorging krijgt bv. Als je bij bol Select lid bent, krijg je ook een maand gratis bezorging bij AH bv. Dat zijn ook wel leuke dingen om gebruik van te maken. Maar ik ben dan alleen thuis in de AH bezorg service. Ik weet dat ze bij de plus hier in de buurt weer het minimum bedrag veel lager hebben liggen als AH, waardoor mensen ook denk ik weer sneller geneigd zijn om online te kopen want je bereikt er ook mensen mee die gewoon veel minder uitgeven aan wekelijkse boodschappen bv.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:54

Ik heb hem ook ingevuld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:20

Jullie zijn geweldig! *\o/*
Binnen een halve dag al ruim over de helft van het aantal respondenten dat ik nodig ben voor m'n onderzoek :):) Bedankt allemaal!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:34

LadyMadonna schreef:

Hier hetzelfde maar ik kon die vraag leeg laten.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:01

Waarom specifiek een bezorgabonnement? Er zijn er bij die nl al gratis bezorgen boven de 25 euro, zonder abonnement. Ik zou ook nooit en te nimmer gaan betalen voor een abonnement en er zo aan vast willen zitten. Ik maak er alleen gebruik van als ik druk ben en weinig tijd over heb of ziek zou zijn. En zelfs dan zie ik laten bezorgen 's niet handig aangezien je dan ook weer thuis moet zijn tussen bepaalde tijdstippen.
Hier komt dezelfde steeds vaker en krijgt het steeds drukker. Het spreekt zich rond. Het mooie ervan is dat deze bezorgservice van dezelfde grote jongens is als van enkele zeer bekende supermarktketens. Ze hebben een prima concept waardoor deze bezorgservice gratis is.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 09-01-20 21:14, in het totaal 2 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:12

Bravura schreef:
Waarom specifiek een bezorgabonnement? Er zijn er bij die nl al gratis bezorgen boven de 25 euro, zonder abonnement. Ik zou ook nooit en te nimmer gaan betalen voor een abonnement en er zo aan vast willen zitten. Hier komt dezelfde steeds vaker en krijgt het steeds drukker. Het spreekt zich rond. Het mooie ervan is dat deze bezorgservice van dezelfde grote jongens is als van enkele zeer bekende supermarktketens. Ze hebben een prima concept waardoor deze bezorgservice gratis is.

Als iemand die dus ‘vast zit’:

Als je bij een specifieke winkel wil shoppen(wat niet vreemd is want veel mensen willen toch producten die vertrouwd voor ze zijn) zit je er imo niet aan vast. Ok, technisch gezien wel natuurlijk want je betaald voor een jaar, maar wij vinden het juist fijn. Wij bestellen altijd bij AH en ik wil geen andere winkel (is maar zelden dat als we tussendoor kleine boodschappen halen dat we ergens anders als AH gaan) dus dat minimale uitgeef bedrag maakt voor mij niks uit als dat elders lager ligt. Wij zitten met wekelijkse boodschappen bijna aan het driedubbele minimum bedrag bv.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:39

TS, zou je misschien de tekst over het bezorgabonnement opnieuw naar mij willen sturen (in PB)? Ik heb te snel doorgeklikt, er is geen knop om terug te gaan en het tabblad vernieuwen of sluiten en opnieuw openen heeft geen zin, want hij springt naar de pagina waar ik het laatst was.