Brief naar postbus verzenden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Brief naar postbus verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:47

En dan merk je dat je uit de digitale generatie komt :')

Ik moet een aangetekende brief verzenden naar een medewerker van een instantie.

Nu zit ik in twijfel wat ik op moet schrijven. (Werkele adres weggelaten)

Postbus 1000
1200 AB Verweggistan

Of
Kerkstraat 1
2300CD Verweggistan

Ik begon te twijfelen aangezien 1200 AB en 2300CD verschillen. Wie helpt? :)

Nirvana_

Re: Brief naar postbus verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:49

Postbus heeft een eigen adres en kan ook in een ander postcodegebied vallen. Ik zou het adres pakken wat op de website staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:51

Nirvana_ schreef:
Postbus heeft een eigen adres en kan ook in een ander postcodegebied vallen. Ik zou het adres pakken wat op de website staat

Beiden staan er...

Instantienaam
Adres
Postbus
Tel.nummer

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:54

Een aangetekende brief zal voor getekend moeten worden. Een postbus is doorgaans enkel een brievenbus. Dus ik zou het fysieke adres gebruiken!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:54

De adressering van een brief bestaat uit de volgende regels.

Naam
Straatnaam en huisnummer / postbus en postbusnummer / antwoordnummer
Postcode en plaatsnaam
Hierbij gelden een aantal richtlijnen voor de opmaak.
Postcode: Plaats een spatie tussen de cijfers en de letters.
Postcode en plaatsnaam: Plaats hiertussen 2 spaties.

https://www.postbode.nu/hoe-adresseer-ik-een-brief/

Edit: Alleen postbus en postbusnummer dus.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:58

BenaLaars schreef:
Een aangetekende brief zal voor getekend moeten worden. Een postbus is doorgaans enkel een brievenbus. Dus ik zou het fysieke adres gebruiken!

Voor TS: dit is een postbus: een vakje in een grote kast op het postkantoor
Afbeelding

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:59

Ik zou er eentje aangetekend naar de vestigingsadres sturen maar ook een exemplaar per normale post naar de postbus en naar het vestigingsadres. Dit vermeld je ook in de brief.

Postbus kunnen ze ophalen wanneer hun het uitkomt, aangetekend kunnen ze weigeren. Zo weet je zeker dat hij aankomt. En sta je sterker als je nog meer stappen moet nemen.

Aangetekende naar postbus kan wel, dan krijgen ze een kaartje in de postbus waarmee ze de brief aan de balie kunnen ophalen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:06

BenaLaars schreef:

Dat is niet altijd het geval, op mijn werk hebben we ook een postbusnummer, maar de post wordt gewoon dagelijks bezorgt door PostNL. Wij hebben dus geen vakje in een grote kast op het postkantoor.

Bij grotere bedrijven wordt de aangetekende post ook niet persoonlijk getekend door de geadresseerde maar door iemand van de postkamer. Dan wordt de post geregistreerd in het postregistratiesysteem en dan pas naar de geadresseerde verstuurd via de interne post. Na registratie wordt deze overigens ook nog gemaild.

Daarnaast wordt post dat naar het huisadres verzonden wordt ook nog eens afgevangen door PostNL en doorgezet naar de postbus.
In mijn geval heeft het geen zin om de post naar het fysieke adres te sturen in plaats X want het wordt gewoon naar bij de postkamer in plaats Y afgeleverd.

Alles hangt dus af van de grootte van het bedrijf en welke afspraken er zijn gemaakt met PostNL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:54

Wisselende ideeen dus! Dat maakt het niet makkelijker :P

Ik zal thuis even kijken wat wijsheid is ;)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:57

BenaLaars schreef:

Maar aangetekende post wordt nooit zomaar in het postbusvak gelegd, dat moet je altijd apart afhalen en er een handtekening voor zetten.

TS, eigenlijk maakt het niets uit. Zolang je het goede adres met de juiste postcode combineert (dus niet bijv. het bezoekadres combineren met de postcode van het postadres) zal het altijd wel terecht gaan komen.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:58

Zijn er meer medewerkers bij de instantie ? Dan hebben ze vast een algemeen telefoon nummer en vraag je het daar even?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:02

Postbus wordt vaak meer gewaardeerd door een bedrijf. En soms zit dat op een andere locatie.

Maar ja een generatie dingetje lijkt het wel hihi :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:52

Wat maakt het uit, beide komt gewoon aan :') Beide wordt ook gewoon netjes afgetekend..

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:35

Let op!
Aangetekende brief kan geweigerd worden.
Als je zeker wil weten dat de brief aankomt moet je hem "aangetekend met bewijs van ontvangst" versturen.
En dan voor de zekerheid ook nog eentje "gewoon" versturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:39

Hij is op de bus ;) onaangetekend, aangezien er een behoorlijk verschil in verzendkosten was. Ik ben nog nooit iets kwijtgeraakt met de post, dus hoop dat deze ook netjes aankomt.

Uiteindelijk heb ik het adres gepakt, aangezien ik dan zeker weet in welk gebouw het wordt afgeleverd. Scheelt misschien weer intern versturen.

@relaxed, jij doet je gebruikersnaam eer aan :P