Werken in het buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Werken in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 21:13

Hallo,

Ik ben nu in de luxe positie om deze zomer te kunnen gaan werken in het buitenland. Ik zou sowieso 4 weken kunnen werken ergens. 5 ook wel denk ik.
Bokkers die hier ervaring mee hebben? Tips? Sites?

Ik wil:
- geld verdienen (mag geen geld kosten haha)
- niet met grote hoeveelheden kinderen / animatie
- geen bediening (kan ik niet)
- geen zielige dieren / maneges oid
- leeftijdsgenoten (20-25) om mee om te gaan
- akkerbouw oid vind ik ook prima
- stappen of natuur vind ik beide prima

Ik kan bieden:
- spreek Duits en Engels
- handig
- sterk
- harde werker
- horeca ervaring / leiding geven
- enthousiast persoon

Land boeit me niks! Kom maar op met alle suggesties haha! Bokt is een groot netwerk!

Destination

Re: Werken in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:16

Misschien receptioniste op een camping in Duitsland?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:29

Ik zoek alleen op andere continenten dus hoe het zit in Europa weet ik niet goed, maar in de zomermaanden zijn er natuurlijk veel buitenlanders die in de zon aan de slag willen. Genoeg die tegen kost en inwoning aan de slag willen inruil voor gave avonturen.
Voor één maand en betaald krijgen lijkt me sowieso lastig, ze moeten je inwerken en eer je goed mee kan draaien ben je al weer weg.
Denk daarbij ook aan een woning die je moet vinden. Als je iets via het bedrijf zelf zoekt wordt het vaak tegen kost en inwoning gedaan. Zoek je zelf iets, dan ben je waarschijnlijk veel geld kwijt omdat het voor een kortere tijd is en je dus bij Airbnb oid uitkomt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 23:10

casperzazoe schreef:
Ik zoek alleen op andere continenten dus hoe het zit in Europa weet ik niet goed, maar in de zomermaanden zijn er natuurlijk veel buitenlanders die in de zon aan de slag willen. Genoeg die tegen kost en inwoning aan de slag willen inruil voor gave avonturen.
Voor één maand en betaald krijgen lijkt me sowieso lastig, ze moeten je inwerken en eer je goed mee kan draaien ben je al weer weg.
Denk daarbij ook aan een woning die je moet vinden. Als je iets via het bedrijf zelf zoekt wordt het vaak tegen kost en inwoning gedaan. Zoek je zelf iets, dan ben je waarschijnlijk veel geld kwijt omdat het voor een kortere tijd is en je dus bij Airbnb oid uitkomt.

Ik hoef niet per se naar een enorm zonnig oord oid. Maar ik ga er niet voor kunnen betalen. Kost en inwoning en wat zakgeld is prima.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 23:10

Destination schreef:
Misschien receptioniste op een camping in Duitsland?

Ja zoiets lijkt me ook leuk! Ook goed voor mijn Duits haha. Ik heb wel schijt en durf goed vreemde talen te spreken. Dus leer snel nieuwe talen omdat ik gewoon wat probeer.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:12

Workaway is een goeie site om werk in het buitenland te vinden. Bedrijven die op workaway staan zijn ook verplicht om werknemers te betalen.

Kijk wel even goed of je in een bepaald land mag werken zonder werkvergunning (op een toeristenvisum).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 23:14

Hoef ook weer niet buiten Europa trouwens. Is ook erg duur met vliegen etc. :P Maar ga eens op workaway kijken!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:17

https://www.azur-camping.de/de/jobs
Ik kwam deze bijvoorbeeld tegen. Ik weet niet welke kant je op zou willen in Duitsland? Het Duits in het noorden is heel anders dan in het zuiden ;)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:19

Zweden/noorwegen is mooi, vaak is een rijbewijs wel een pre vanwege de afstanden en weinig verbinding buiten de stad :P maar heerlijke landen <3 en mooie natuur voor fotografie bv in de zomer is het wel lang licht, daar moet je tegen kunnen :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 23:20

Destination schreef:
https://www.azur-camping.de/de/jobs
Ik kwam deze bijvoorbeeld tegen. Ik weet niet welke kant je op zou willen in Duitsland? Het Duits in het noorden is heel anders dan in het zuiden ;)

Thanks, ga hem morgen eens goed bekijken. Zo snel gelezen stonden er wel leuke dingen tussen.

Ik heb trouwens een rijbewijs! Zweden klinkt ook geweldig! Ben ik al eens geweest en is een prachtig land! Dus als je wat ziet langskomen deel maar! :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:42

Als groom?? Of valt dir onder de manegea?

Er was een bokker die werkte op een manege in shanghai, maar weet niet of je dat zou willen gezien je zegt geen maneges :+

Edit toen ik 10 jaar geleden in ijsland heb paardgereden begreep ik dat ze s zomers voor de grote meerdaagse tochten ook ruiters zoeken die als begeleiding mee willen https://saltvik.is
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 07-01-20 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 23:44

Nee liever niet met dieren die moeten werken. Als in paarden / sledehonden oid. Ga me dan enorm opvreten over dierenwelzijn en wil ook een beetje ontspannen. Rijd zelf geen paard trouwens.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:46

Reisleiding?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:51

Dan vergeet alhet bovenstaande :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 00:01

Reisleiding lijkt me ook wel grappig! Ben nu op workaway aan het kijken. Wel lastig, wil best in the middle of nowhere zitten. Maar dan moeten er wel meerdere mensen zijn. Wil het ook een beetje doen voor mijn sociale ontwikkeling zeg maar. :=

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:05

Ik heb reisleiding bij Sunweb en Gogo gedaan, dus als je vragen hebt mag je me pben :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 01:39

Ah, als je tegen kost en inwoning wilt kom je al verder. Workaway is dan een goede site! Zou wel optijd berichten, iedereen reageert altijd vet laat daar :=
Er zitten best veel alternatieve hosts bij (om ze zo even te noemen); eco farms etc. Dat is denk ik wel iets in jouw straatje? 99% is onbetaald daar trouwens.

Hetgeen wat anders altijd goed werkt als je er even voor gaat zitten: standaard mailtje maken en googlen op dingen die je leuk lijken; zeg een hotel in Zell am see, gewoon alle hits die betrouwbaar zijn mailen.
Degene die me echt aanspreken sla ik op in een word documentje.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:08

Ik ben er ook over aan het nadenken!
Misschien heeft iemand ervaring met grenzelooswerk.nl?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 22:16

Ja maar het moet niet te alternatief worden. Dingen zoals mediteren en yoga enzo word ik helemaal niet lekker van. :=
vegan eten oid boeit me weinig maar wil niet bekeerd worden tot een bepaalde levensstijl ergens haha. Ga dit weekend eens wat dingen mailen via workaway. Heb nu in mijn hoofd om de maand augustus te nemen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:51

Kijk eens bij eurocamp, campingwerk (vnl klein onderhoud en schoonmaken van stacaravans). Verdient prima en huisvesting wordt geregeld :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 10:29

Foaly schreef:
Kijk eens bij eurocamp, campingwerk (vnl klein onderhoud en schoonmaken van stacaravans). Verdient prima en huisvesting wordt geregeld :j

Op campings zijn veel kinderen. :o

Ik raak heel erg overprikkeld van grote groepen / veel kinderen. Vind ze verder wel lief maar wil ook een beeeeetje opladen ipv leeglopen daar.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:36

Je bent wel heel erg kieskeurig moet ik zeggen :D

Anyway, druivenpluk in Frankrijk ?
Geen kinderen, natuur, hard werken, mooie omgeving, lekkere wijn, ...

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:41

Ik heb een aantal jaar geleden 5 weken gewerkt in Frankrijk.
Ben toch op een kleine bed & breakfast gaan werken, smorgens helpen met het ontbijt en daarna opruimen. En dan de kamers schoonmaken, of gereedmaken voor nieuwe gasten.
Smiddags hadden we tijd voor onszelf en savonds hielpen we met het avond eten.

Was echt een erg leuke ervaring, hadden kost en inwoning en zakgeld.
Ik ben met eigen auto heen gereden en dat was erg handig kon ik daar ook nog een beetje op pad.

was bij Maison voila.
echt wel aan te raden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 00:29

Pandora2 schreef:
Je bent wel heel erg kieskeurig moet ik zeggen :D

Anyway, druivenpluk in Frankrijk ?
Geen kinderen, natuur, hard werken, mooie omgeving, lekkere wijn, ...

Ja zoiets lijkt me leuk!

Heb eigenlijk maar 2 harde eisen hoor: geen kinderen en mag geen geld kosten (muv tickets). Ben gewoon enorm onhandig op het gebied van fijne motoriek dus bediening wordt gevaarlijk. Werk nu al 3 jaar in de horeca en dat gaat prima. :P

Zal eens goed rondkijken!