Ik heb net ergens halverwege december mijn W7 laptop van 10 jaar oud overgezet op W10. Ook zo in het kader van op hoop van zegen, ik wilde nl niet, had niet verwacht dat de lap zo oud zou worden
De mijne is ook een Aspire (hmm sorry type is niet meer te lezen
) maar ik heb ook een i5 (eerste niet leesbaar maar na het streepje staat 450M.) Ik heb zelfs maar 4 GB memory, maar 750 Gb HDD.
In sommige dingen is hij nu wat trager, maar over het algemeen genomen valt het me echt 100% mee. En ja soms blijft er even wat hangen, maar goed hij is ook al 10 jaar oud. De download van W10 is overigens nog steeds gratis op het net te vinden. (Vriendje Google en Windows 7 upgraden naar windows 10 geeft al pagina's waar je de link kan vinden) Let wel op,
ik was iets minder handig, de upgrade heb ik in NL gekozen, en de oorspronkelijke instalatie van W7 was blijkbaar Engels. Ik heb nu wat dingen dubbel in de lap staan
Ik zou het dus gewoon proberen. Mijn instelling was ook, vanaf 22 jan zijn er geen opdates meer, we gaan gewoon testen of hij W10 aankan. Als niet moet ik maar een nieuwe kopen. Tot nu toe werkt het.
Oja ik heb wel een megaprobleem met het geluid. Dat schijnt een probleem met een update te zijn, en W10 die de voorkeur heeft voor een ander merk geluidskaart. Die wordt dus gepusht door W10, en dat is blijkbaar niet zo makkelijk op te lossen.