windows 10 of nieuwe pc

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

windows 10 of nieuwe pc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 21:06

Een beetje laat maar ik kwam er ineens achter dat mijn laptop nog op windows 7 draait. Ik gebruik hem niet vaak, is van de vereniging en is vooral om de website te kunnen beheren, word en excel te gebruiken en dan natuurlijk wat internet.

De vraag is vooral is het nog waard om er windows 10 op te zetten, maar ook gaat hij dat nog wel redden? Schijnt al een oudje te zijn maar voor wat ik ermee doe nog goed genoeg.

Hoe weet ik of hij het uberhaupt aan kan om te kunnen draaien?

joyce83

Re: windows 10 of nieuwe pc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 21:14

Wat ik kan vinden is dat het om een Aspire 7750 gaat.
Intel Core i5-2430M
2.4 gh with turbo boost up to 3.0 ghz
6 gb ddr3 memory
640 GB HDD

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:18

Je kan het altijd proberen, en mocht het niet lukken een nieuwe kopen? Mijn (simpele, dat wel) laptop van een paar maanden oud is gecrasht op windows 10.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:27

Kan prima hoor. Zeker als windows zelf vraag om te upgraden naar windows 10. Dit heb ik wel gehad met mijn oude laptop. Daar vroeg windows of ik wou upgraden naar windows 10. Was ook al een oudere laptop.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:38

Zelf hier toevallig net vorige week windows 10 op de pc laten zetten. Stond ook 7 nog op. Wel aangegevrn dat als t t niet waard was niet te doen. Maar t lukte nog wel, kostte 100€. Ik heb t gewoon bij de plaatselijke pcboer laten doen waar we eerder geweest waren voor zulke dingen

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:07

Ik heb net ergens halverwege december mijn W7 laptop van 10 jaar oud overgezet op W10. Ook zo in het kader van op hoop van zegen, ik wilde nl niet, had niet verwacht dat de lap zo oud zou worden :D
De mijne is ook een Aspire (hmm sorry type is niet meer te lezen :') ) maar ik heb ook een i5 (eerste niet leesbaar maar na het streepje staat 450M.) Ik heb zelfs maar 4 GB memory, maar 750 Gb HDD.

In sommige dingen is hij nu wat trager, maar over het algemeen genomen valt het me echt 100% mee. En ja soms blijft er even wat hangen, maar goed hij is ook al 10 jaar oud. De download van W10 is overigens nog steeds gratis op het net te vinden. (Vriendje Google en Windows 7 upgraden naar windows 10 geeft al pagina's waar je de link kan vinden) Let wel op, :') ik was iets minder handig, de upgrade heb ik in NL gekozen, en de oorspronkelijke instalatie van W7 was blijkbaar Engels. Ik heb nu wat dingen dubbel in de lap staan _O- -:)

Ik zou het dus gewoon proberen. Mijn instelling was ook, vanaf 22 jan zijn er geen opdates meer, we gaan gewoon testen of hij W10 aankan. Als niet moet ik maar een nieuwe kopen. Tot nu toe werkt het.

Oja ik heb wel een megaprobleem met het geluid. Dat schijnt een probleem met een update te zijn, en W10 die de voorkeur heeft voor een ander merk geluidskaart. Die wordt dus gepusht door W10, en dat is blijkbaar niet zo makkelijk op te lossen.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:20

Waarschijnlijk kan het wel, maar je kunt dit ook checken bij Windows Update Assistant (zegt mijn vriend)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 22:33

ik heb op zich niks te verliezen, ik ga morgen alle bestanden overzetten naar een harde schijf dan weet ik zeker dat ik die nog heb. Op mijn eigen pc heb ik wel windows 10 dus kan ook nog altijd die gebruiken mocht deze pc het niet meer gaan doen.