Nieuwe iPhone: welke?? Keuzestress!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Irisjeeh1999

Nieuwe iPhone: welke?? Keuzestress!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 22:38

Hi allemaal,

Gisteravond is mijn iPhone 6 in het toilet gevallen en is dus gesneuveld. Hij heeft een tijdje in de rijst gelegen, maar het mocht niet baten. Omdat dat de telefoon langzaamaan al kuren kreeg (uitvallen bij kou, uitvallen bij bijv. 30%, speaker en microfoon deden het niet meer goed, etc.) vind ik repareren onzin en dat is naar mijn weten ook vrijwel niet mogelijk met waterschade..

Dus nu komt het 'leuke' deel van dit ongelukje: er moet een nieuwe komen. Maar welke dan? Mijn voorkeur gaat echt uit naar iPhone, ook omdat dat gewoon prettig werkt met mijn Macbook. Het word sowieso een tweedehands telefoon via een winkel die deze verkoopt, zodat er wel garantie op zit en de telefoon sowieso correct werkt.
Nu gaat mijn eertse keuze uit naar een iPhone XR, omdat dit een van de nieuwere modellen is en ook waterdicht is. Maarja, de iPhone 8 is dat ook en die is qua prijs net iets goedkoper en ik ben gewoon nog een student.

Wat zijn jullie ervaringen met iPhones (die dus na de 6 komen, wil er wel op vooruit gaan ;-) ) en welke raden jullie aan of af? En waarom wel/niet?

Mizora

Re: Nieuwe iPhone: welke?? Keuzestress!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:42

De grootste vraag is: hoe lang wil je er mee doen? iPhones blijven gemiddeld gesproken 4 jaar na release goed en dan nog 1 jaar matig, daarna wordt het lastig qua apps en dergelijke.

Wil je voor 2 jaar max., dan zou ik voor de iPhone 8 gaan. Maar wil je er ruim 2 jaar mee doen, is de iPhone XR toch een betere keuze omdat deze een jaar scheelt. En dat jaar krijg je er echt aan het einde bij.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:45

Ik heb de iPhone 8, echt een fijn toestel!
Vind alleen wel de camera erg tegen vallen, ik vond iPhones altijd goede camera's hebben, maar deze... :n
Daarnaast had ik achteraf toch wel een groter scherm willen hebben.

Verder is t wel een heel fijn toestel, zoals je van Apple mag verwachten. Heb hem nu bijna 2 jaar en is nog even snel als aan het begin.

Verder geen ervaring met hogere modellen. :)

Mizora heeft een heel goed punt wbt levensduur, dat zou je in de overweging mee kunnen nemen.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 22:47

Mizora schreef:
De grootste vraag is: hoe lang wil je er mee doen? iPhones blijven gemiddeld gesproken 4 jaar na release goed en dan nog 1 jaar matig, daarna wordt het lastig qua apps en dergelijke.

Wil je voor 2 jaar max., dan zou ik voor de iPhone 8 gaan. Maar wil je er ruim 2 jaar mee doen, is de iPhone XR toch een betere keuze omdat deze een jaar scheelt. En dat jaar krijg je er echt aan het einde bij.

Ivm de prijs vind ik wel dat-ie in ieder geval 2 tot 3 jaar mee moet. De XR is voor mij qua prijs wel de maximum denk ik.

Omdat ik dus niet zo goed weet hoe het zit met die updates etc. besloot ik ook bokt te vragen. Ik weet namelijk dat Apple na een aantal jaar bepaalde modellen niet meer update. Mijn iPhone 6 is toruwens van eind 2017 en die kreeg nog regelmatig updates.. Vond dat al wonderbaarlijk.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:57

Ik ben heel te vrede over mijn iphone XR.
Het is even aanpassen zonder home button maar dat ben je zo gewoon.
Hoe groot zijn de prijsverschillen ?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:58

Ik ben recentelijk van de 6s naar de 8 gegaan en het voelt op wat mini verschillen na als dezelfde telefoon. Dus als je wat meer vernieuwing wilt moet je niet de 8 nemen. Qua updates houdt deze het ook nog wel een tijd vol, maar voor mij is het al prima als ik er 2 jaar mee kan doen, dan wissel ik meestal weer.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:59

Ik heb de XR, vind hem erg fijn! Heb vroeger 1x een iphone gehad en daarna android, maar ben blij met deze :) Ik heb hem nu sinds september (ook ongelukje met vorige telefoon gehad haha), hij werkt snel en de camera geeft mooie kwaliteit. Ook vind ik het mooi (en fijn) dat er geen home button op zit, moest er in het begin even aan wennen, maar ik vind het een stuk mooier. Hij is wel iets dikker dan ik gewend ben qua afmetingen. Ook gaat in vergelijking met de iphone van mijn vriend de batterij veel langer mee, online zag ik dat xr een stuk langere batterij levensduur heeft dan de iphone 8.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 23:02

Kmbrly schreef:
Ik ben heel te vrede over mijn iphone XR.
Het is even aanpassen zonder home button maar dat ben je zo gewoon.
Hoe groot zijn de prijsverschillen ?

De vraagprijs voor een XR met 128gb is 625 en voor een 8 van 256gb is 550.. Een iPhone X met 256gb is 650 euro. Verschillende gbs dus, maar mijn voorkeur gaat wel uti naar 128 of meer omdat mijn 6 met 64 net te kort kwam op het einde..

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:13

Hier ook de iPhone XR en erg tevreden! Had hiervoor ook een XR en binnen 4 weken stond ik terug in de applestore met een opgeblazen telefoon (stond helemaal bol). Heb na 2 weken een nieuwe ontvangen via de post en gelukkig nooit meer problemen gehad.

Hier voor een 4, een 5 en een 7 gehad. Ben echt heel blij met m’n XR! :D

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:14

Voor die 75,- meer zou ik zeker voor de XR gaan. Ga je veel meer plezier van hebben.
Je merkt dat het een veel sneller en moderner toestel is.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:18

Ik ben van 6S recent naar een refurbished 8 gegaan. Voornamelijk omdat ik de home-button wou behouden, en eigenlijk alleen maar meer opslagruimte en weer goed functionerende camera wou. Formaat is verder gelijk (moest alleen wel een nieuw hoesje omheen).
Wil je dus echt iets nieuws, dan zou ik niet voor de 8 gaan. Maar wil je een beetje in budget blijven, dan zou ik kijken naar een refurbished 8 ;)

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 23:30

RianneH schreef:
Ik ben van 6S recent naar een refurbished 8 gegaan. Voornamelijk omdat ik de home-button wou behouden, en eigenlijk alleen maar meer opslagruimte en weer goed functionerende camera wou. Formaat is verder gelijk (moest alleen wel een nieuw hoesje omheen).
Wil je dus echt iets nieuws, dan zou ik niet voor de 8 gaan. Maar wil je een beetje in budget blijven, dan zou ik kijken naar een refurbished 8 ;)

Inderdaad.. Ja ik wil opzich niet meer dan 700 uitgeven, daaronder vind ik nog 'oke'. Het is veel geld en ontzettend zuur, want eigenlijk was dit geld gespaard voor m'n rijbewijs. Maar goed, daar zit geen haast achter en een telefoon waar ik dus 2 a 3 jaar mee door kan vind ik nu meer prioriteit. Wil dus zeker zijn dat, mocht ik voor de XR gaan, ik een goede telefoon heb.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:32

Ik heb de 8plus en ben daar erg tevreden over. Ook over de camera :) portretstand enz.

Miray

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:59

Hoe gehecht ben je aan de thuisknop? Mijn moeder heeft een iPhone 8. Ze is er dik tevreden over. Zo tevreden zelfs dat mocht hij stuk gaan, ze weer voor een 8 gaat. Mijn xs daarentegen vind ze verschrikkelijk. Voornamelijk door het missen van de thuisknop werkt hij net even iets anders. Het is net wat je zelf fijn vindt.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:04

Voor dat klein verschil zou ik idd ook XR pakken.
Batterij gaat ook lekker mee vind ik.

Enigste voordeel aan de 8 is dat je de hoesjes van de 6 kan gebruiken :=

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:09

Ik ben van de SE naar de XS gegaan, kwa grote was dat zeker wel wennen, ik heb namelijk niet echt grote handen :')
Ik vind vooral fijn dat ik nu ook mooie foto’s kan maken. Ben er ontzettend blij mee

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:28

Afbeelding

Hier zie je dat de meeste iPhones toch wel zo'n 5 tot 6 jaar updates krijgen, en ook daarna kun je ze natuurlijk nog gewoon gebruiken, alleen werken sommige apps dan niet meer.

Volgens mij zijn de nieuwere iPhones allemaal prima, toch? Een aantal zijn waterdicht, voor als je hem nog eens in de wc wil laten vallen :))
Ik zou gewoon zoeken naar het nieuwste model binnen jouw budget.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:35

Ik heb inmiddels de 11 en mijn eerste zonder thuisknop. Ik mis hem geen moment en vind het zelfs lastig als ik mijn oude 7plus even gebruik omdat die een NL-sim heeft, wat soms goedkoper is dan bellen met mijn Spaanse nummer.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 10:42

8nnemiek schreef:
[ Afbeelding ]

Hier zie je dat de meeste iPhones toch wel zo'n 5 tot 6 jaar updates krijgen, en ook daarna kun je ze natuurlijk nog gewoon gebruiken, alleen werken sommige apps dan niet meer.

Volgens mij zijn de nieuwere iPhones allemaal prima, toch? Een aantal zijn waterdicht, voor als je hem nog eens in de wc wil laten vallen :))
Ik zou gewoon zoeken naar het nieuwste model binnen jouw budget.

Dit is handig! Super, bedankt! Ik denk dat het een XR word.. :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:52

Ik heb de 11 pro max. Wat een waanzinnige telefoon is dat. Met name de extra camerafuncties zoals groothoeklens en nightvision zijn echt handig.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:16

Ik ben van een SE naar een 11 Pro gegaan. Qua formaat en gewicht wel even wennen. Verder heel erg tevreden over het toestel.
Maakt supermooie foto’s, batterij gaat met gemak 2 dagen mee. Moest er wel heel even aan wennen dat er geen thuisknop meer op zat maar die mis ik inmiddels totaal niet meer.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:32

Ik heb zelf de iPhone XR en ben er heel tevreden mee! Had hiervoor een 6S. Persoonlijk is het scherm voor mij wel aan de grote kant, ik kan hem niet echt met 1 hand bedienen, maar dat komt ook door de hoes die ik er omheen heb zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:35

Ik ben voor de X gegaan ipv de XR omdat de camera van de X daadwerkelijk beter is dan die van de XR (specs en testfoto's bekeken).

Wat doen de X en de XS (zelfde camera) qua kosten tweedehands nu? anders zou ik daar ook eens naar kijken.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 12:42

Hanafubuki schreef:
Ik ben voor de X gegaan ipv de XR omdat de camera van de X daadwerkelijk beter is dan die van de XR (specs en testfoto's bekeken).

Wat doen de X en de XS (zelfde camera) qua kosten tweedehands nu? anders zou ik daar ook eens naar kijken.

Via de winkel waar ik de telefoon wil aanschaffen is een iPhone X rond de 600 - 650 euro. Uitzondering is 1 toestel waarvan de face-id niet meer werkt.

Ik zit toch ook maar te kijken naar een iPhone 8, ivm de kosten. Kan mijn ouders nog niet overtuigen dat die 625 euro het echt waard is, ondanks dat ik het zelf betaal :+

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:47

Ik heb de XR en ben er super tevreden mee.
Groot scherm maar niet té groot, snel en een prima camera.