Spraytan. Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lins_Vetra

Spraytan. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 17:46

Hallo allemaal!

Ik geef licht, zo wit ben ik momenteel. :D

M’n huid is een beetje grauw, ook in m’n gezicht waardoor ik moe oog. Make up trekt de boel niet meer recht zeg maar haha

Tot een paar jaar terug ging ik in de winter naar de zonnebank, maar dat doe ik niet meer, dus ik dacht aan een spraytan! Mijn associatie daarbij is een oranje huid met vlekken, danwel een nep kleurtje (mede met dank aan Ross van Friends :Y) )

Maar ik heb ook hele mooie foto’s van tegenwoordig gezien op internet.

Hebben jullie ervaringen?

Voorgaande jaren ging ik op zonvakantie in de winter, maar helaas, die heb ik 2 maanden geleden al gehad.

Alvast bedankt!

Ballard_L

Re: Spraytan. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:47

Op de één of andere manier lijkt het me niet echt gezond. Er wordt toch een laagje op je huid gespoten. Dan zou ik eerder weer voor de zonnebank gaan.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:56

Want de zonnebank is wel gezond? :')

Als je echt iets mooi wil, zou ik het laten doen. Het is me zelf namelijk nog nooit gelukt om vlekken ter vermijden op mijn benen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:05

Ik volg even.. Ik overweeg 't ook.. Ik geef ook bijna licht, zo wit ben ik.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:08

Ik heb al een aantal keer spraytan gedaan en het bevalt mij erg goed. Degene waar ik ga zegt dat het zeker niet schadelijk is voor de huid, wat zonnebank wel is.
Het enige nadeel aan spray tan is dat het maar 1 tot 2 weken ongeveer blijft zitten, maar voor speciale gelegenheden en/of vakanties vind ik het erg prettig. :)
En als de juiste kleur gekozen is, ziet het er zeker niet nep uit.

gita1501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:18

Ik heb hetzelfde probleem en gebruik daarvoor al een tijdje deze tanning spray:
( https://www.johnbeerens.com/marc-inbane ... lsQAvD_BwE )

Ik gebruik het voornamelijk voor mijn gezicht en armen, omdat ik in de winter toch eigenlijk altijd een lange broek of panty aanheb. Voor mij werkt het goed en makkelijk (ik breng het aan met de bijbehorende handschoen). Het heeft weinig tot geen intrektijd nodig en het valt goed te doseren. Ook geeft het op mijn huid niet zo'n 'neppe' oranje kleur. Het enige nadeel is dat het 'maar' twee dagen écht mooi blijft zitten, daarna is het zo goed als vervaagd. Ook is het vrij prijzig.. Aan de andere kant doe ik wel lang met 1 verpakking.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! :D

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:27

Anoniem schreef:
Ik heb al een aantal keer spraytan gedaan en het bevalt mij erg goed. Degene waar ik ga zegt dat het zeker niet schadelijk is voor de huid, wat zonnebank wel is.
Het enige nadeel aan spray tan is dat het maar 1 tot 2 weken ongeveer blijft zitten, maar voor speciale gelegenheden en/of vakanties vind ik het erg prettig. :)
En als de juiste kleur gekozen is, ziet het er zeker niet nep uit.

Precies dit allemaal. Niet nep, blijft maar 1 - 2 weken zitten, maar het is wel echt heel handig :)
Ik had het ook paar keer gedaan voor gelegenheid zoals een bruiloft.

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:32

Xxkirrstenn schreef:

Ik gebruik het voornamelijk voor mijn gezicht en armen, omdat ik in de winter toch eigenlijk altijd een lange broek of panty aanheb. Voor mij werkt het goed en makkelijk (ik breng het aan met de bijbehorende handschoen). Het heeft weinig tot geen intrektijd nodig en het valt goed te doseren. Ook geeft het op mijn huid niet zo'n 'neppe' oranje kleur. Het enige nadeel is dat het 'maar' twee dagen écht mooi blijft zitten, daarna is het zo goed als vervaagd. Ook is het vrij prijzig.. Aan de andere kant doe ik wel lang met 1 verpakking.

Deze kan ik ook aanraden :)

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:38

Ik heb t 1 keer gedaan, ik ben zo wit dat de lichtste kleur echt al heel donker was. Begon ook gigantisch snel te vlekken enzo. Nooit meer.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:56

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:00

2x geprobeerd, maar beide keren was zweten niet handig.. Witte kleding werd smerig en mij paardrijcap kon je op mijn hoofd zien.. Zolang ik niet zweette was het prima..

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:05

CarpeDiem_ schreef:
Xxkirrstenn schreef:

Deze kan ik ook aanraden :)

Ik ook !

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:06

Ben ook zo wit dat ik licht geef en dagelijks de vraag kreeg “Ben je ziek, je bent zo bleek?”.
Uiteindelijk alles op een rijtje gezet zoals kosten voor zonnebank, aanschaf zonnebank, zelfbruiner, sprayden etc.
Uiteindelijk gekozen om zelf een starterspakket aan te schaffen voor 200 euro.
Hiermee kan ik thuis spraytannen. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die mij elke 1 á 2 weken in sprayt (vind hij leuk want het lijkt op het spuiten van een auto met dat apparaat :+ :+ )
Ik ben nog nooit oranje geworden en het afgeven is hier maar 20 minuutjes. Daarna is het ingetrokken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:56

LoeOrange schreef:
Ben ook zo wit dat ik licht geef en dagelijks de vraag kreeg “Ben je ziek, je bent zo bleek?”.
Uiteindelijk alles op een rijtje gezet zoals kosten voor zonnebank, aanschaf zonnebank, zelfbruiner, sprayden etc.
Hiermee kan ik thuis spraytannen. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die mij elke 1 á 2 weken in sprayt (vind hij leuk want het lijkt op het spuiten van een auto met dat apparaat :+ :+ )
Ik ben nog nooit oranje geworden en het afgeven is hier maar 20 minuutjes. Daarna is het ingetrokken.

En sindsdien heb je je gebruikssnaam :')

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:19

Storm schreef:
LoeOrange schreef:

:') :') :')

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:24

Ik heb een paar keer spray tan gedaan bij een salon met Eco tan. Is niet chemisch, ruikt heerlijk en zag er bij mij heel natuurlijk uit (en ik ben behoorlijk bleek van mezelf). Het bleef ongeveer een week heel duidelijk zitten en vervaagde daarna. Geloof dat er ook producten voor thuis zijn. Ook heb ik goede ervaringen met de zelfbruinende lotion van Rituals

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:31

Ballard_L schreef:
Op de één of andere manier lijkt het me niet echt gezond. Er wordt toch een laagje op je huid gespoten. Dan zou ik eerder weer voor de zonnebank gaan.

De spray tan is een of ander natuurlijk stofje dus dat valt mee.
Ik heb er een keertje een gehad. We gingen vrij vroeg op vakantie. Ik vond het wel mooi, het geeft je ook het gevoel dat je er met een gezonder kleurtje bijloopt, echt was het echt heet bij mij die dag, dus alle zweten zal er geen goed aan hebben gedaan. Kleine week heeft ie gezeten, eigenlijk moest ik bijwerken met zo n bodylotion, naar ik vergeet dat soort dingen.
Ik zou het zo weer doen. Let wel als je nu tintje bleekscheet bent, dan ben je daarna tintje 'terug van een week spaanse strandvakantie', dat valt mensen wel op

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:48

Boek het wel zelf en laat het niet doen :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:52

Ik ga een keer in de maand _/-\o_ ideaal!

Ik ben echt wit en met de moroccan spray tan blijf ik 3 weken mooi gekleurd.

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:28

Storm schreef:
LoeOrange schreef:

Scherp! _O- _O-