Ik wil een blog gaan maken op WordPress en heb dit nog niet eerder gedaan. Vandaar dat ik op zoek ben naar tutorials of andere manieren waar het stap voor stap wordt uitgelegd.
Ik heb op YouTube gekeken maar daar zit nogal wat verschil in tijd... Kwartier of een uur bijvoorbeeld. En omdat er vast wel meer mensen dit hebben gedaan, vraag ik het hier. Zou een beetje zonde zijn om een filmpje van een uur te kijken terwijl je d'r niks aan hebt.
Het hoeven overigens geen filmpjes te zijn. Een blog oid mag ook.
Misschien heb je hier iets aan? Is een blog aangevuld met video's. Ik heb wel aardig wat kennis van wordpress als je specifieke vragen hebt https://www.hostinger.com/tutorials/wordpress/
Ik ben destijds gewoon begonnen.. Er kan niet heel veel mis gaan, veel wijst zich vanzelf, en als je ergens vast loopt kun je heel makkelijk op dat ene probleem googlen of via youtube zoeken. Heb je wordpress via een eigen host? De installatie is per host verschillend, dus daar zal youtube wat minder informatie over hebben.
Op heel veel hosts kan de installatie automatisch gedaan worden vanuit de beheerpagina (waar je ook mailboxen kunt beheren.) Ook dat spreekt erg voor zich.
Maar nu dus een Wordpress-installatie en dan wordt het echt lastig... wat voor theme? (Ik zou zo graag willen dat ik echt goed kon designen en het zelf doen. Maar ik heb voor het geheel meestal geen inspiratie.)
Omdat je dan zeker weet dat je onder het Nederlands recht valt. (Dan denk ik enerzijds aan de rechten die je hebt en die dan iets makkelijker op te eisen zijn, en anderzijds dat andere landen andere wetten kunnen hebben over wat toegestane content is.)
Ik zit al jaren bij IXL hosting, en ben er erg tevreden over. Ik weet niet of ze nog steeds de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben, maar destijds wel.
Joy_Mennings
Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-20 22:26
Heeft er iemand ervaring met wordpress hosting van mijndomein.nl Is €75 voor een jaar als het goed is. Daar zit dan 20gb opslag bij. Zou dit genoeg zijn? Komen waarschijnlijk wel veel foto's op te staan.
Edit: Nog even wat gezocht en dit zijn de opties waar ik op kom: * mijndomein.nl €75 per jaar (nu afgeprijst) 20gb opslag * one.com €1,99 per maand, 50gb opslag / €2,99 per maand, 100gb opslag (uitgebreidere pakketten kunnen ook) * bluehost.com €2,68 per maand 50gb opslag (uitbreiden kan ook)