Wat zijn jouw (niet paardachtige) wenssen voor komend jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Wat zijn jouw (niet paardachtige) wenssen voor komend jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 12:20

Wat zou je graag op niet paardgerelateerd gebied dit jaar willen bereiken?
Ga je zo verder als het zo gaat of wil je je leven drastisch veranderen? Of daartussen natuurlijk iets.
Of heb jij juist je doel in 2019 gehaald en kun je daar nu volop van gaan genieten.
Ik ben benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Fleury op 02-01-20 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:23

Ik wil binnen nu en 2021 zelf een huis kopen en we willen weer wat mooie (verre) reizen gaan maken :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:28

2019 was echt ellende voor mij dus probeer er dit jaar wel iets beters van te maken.
Ik ga naar een psycholoog om hopelijk m'n probleem, wat alles beïnvloedt, op te lossen.
Ik hoop dat als dat is opgelost ik een baan kan vinden in de dierenartsenpraktijk.(3jaar geleden afgestudeerd, nog niet in gewerkt)
En ik hoop een reisje te maken naar Namibië of Zuid Amerika.
Oh en ik wil weer gaan fitnessen en beginnen met kick-boksen

Nala

Re: Wat zijn jouw (niet paardachtige) wenssen voor komend jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:00

Ik wil gaan beginnen met calisthenics! Eens zien wat daarvan komt _O-

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:07

Mijn doelen zijn verhuizen en mijn bedrijf laten groeien :)

Ik heb vorig jaar de overstap van bij beroep naar volledig zelfstandige gemaakt. Was erg pittig dus nu flink aan de bak!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:11

Zuiniger boodschappen doen, meer lezen, meer naar buiten en dus bewegen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:12

Dat ik mijn hersenletsel (oeps wel paard gerelateerd) een plekje kan geven zonder allesbepalend te zijn.
Dat ik een gunstige uitspraak krijg van het UWV over arbeidsongeschiktheid en van daaruit weer verder kan. Plannen genoeg maar daar heb ik wel steun van het UWV voor nodig.

En natuurlijk een valk, droomveulen 37,5% kans op. Maar met een ander kleurtje ben ik ook blij.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:14

Dat wij allemaal (inclusief familie en huisdieren) gezond door 2020 komen :)

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:35

Werk vinden wat helemaal bij mij past en verder gaan met de filmprojecten :)

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:56

Slagen voor mijn opleiding en een baan vinden . En mijn auto rijbewijs eindelijk kunnen halen na heel veel gezeur het afgelopen jaar bij het CBR. En meer conditie krijgen :D en een jaar zonder gezondheids problemen :o

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:18

Eigenlijk hoop ik dat mijn leven dit jaar eens gewoon verder gaat op de ingeslagen weg. Ik heb sinds november een baan waar ik heel goed lijk te passen op 35-45 minuten autorijden. Daarnaast ben ik 7 december verhuisd naar mijn TuinHuis (Tiny House op erf van mijn ouders). De hond stabiliseert qua gedrag heel mooi en ook de rest van de dieren is op dit moment mooi stabiel.

Dat geeft ruimte voor andere veranderingen. Ik ben sinds een tijdje bezig met het 3 wins systeem (hoewel ik het 3 eieren noem, aangezien ik een groot fan van SoChicken ben en het met zijn systeem wat raakvlakken heeft).

Het 3 wins-systeem maak je 3 doelen (eieren) per tijdseenheid. De tijdseenheden zijn 4 jaar (deze wordt vaak weggelaten, maar vind ik wel erg nuttig), 1 jaar, kwartaal, maand, week, dag. Waarbij je begint met de eieren voor 4 jaar te leggen, je ultieme doelen, en daarna ga je steeds wat kleiner en concreter.

Mijn dinoeieren (4-jaar):
- Correct gewicht (nu zeer veel overgewicht)
- Studieschuld afbetaald
- Tuin volledig op orde (400m2 tuin die tot vorig jaar verwaarloosd was)

Mijn struisvogeleieren voor dit jaar:
- 18kg eraf
- Buffer terug op orde na aanschaf nieuwe auto (inschatting kosten 12.000 euro. Specifiek type bedrijfswagen)
- Alle bramen uit de tuin verwijderen en aan de hegzijde ook aan de andere kant van het hek.

En zo heb ik ook nog emoe-eieren voor het kwartaal, ganzeneieren voor de maand, kippeneieren voor de week en kwarteleieren voor een dag. Losse kleine taakjes zijn paaseieren.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:26

- Het huis afmaken
- bachelor diploma behalen
- bedrijfje van grond krijgen
- 9.000 sparen
- acadamic writing course volgen

En belangrijkste... liever vooe mijzelf zijn en beter voor mijzelf zorgen

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:26

Mijn doelen voor 2020 zijn:

Mijn bedrijf (Hip en Bio) laten groeien tot een succesvolle webshop
Een gezond dochtertje op de wereld zetten en snel weer herstellen

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:37

Mizora schreef:
Eigenlijk hoop ik dat mijn leven dit jaar eens gewoon verder gaat op de ingeslagen weg. Ik heb sinds november een baan waar ik heel goed lijk te passen op 35-45 minuten autorijden. Daarnaast ben ik 7 december verhuisd naar mijn TuinHuis (Tiny House op erf van mijn ouders). De hond stabiliseert qua gedrag heel mooi en ook de rest van de dieren is op dit moment mooi stabiel.

Dat geeft ruimte voor andere veranderingen. Ik ben sinds een tijdje bezig met het 3 wins systeem (hoewel ik het 3 eieren noem, aangezien ik een groot fan van SoChicken ben en het met zijn systeem wat raakvlakken heeft).

Het 3 wins-systeem maak je 3 doelen (eieren) per tijdseenheid. De tijdseenheden zijn 4 jaar (deze wordt vaak weggelaten, maar vind ik wel erg nuttig), 1 jaar, kwartaal, maand, week, dag. Waarbij je begint met de eieren voor 4 jaar te leggen, je ultieme doelen, en daarna ga je steeds wat kleiner en concreter.

- Studieschuld afbetaald

- 18kg eraf
- Buffer terug op orde na aanschaf nieuwe auto (inschatting kosten 12.000 euro. Specifiek type bedrijfswagen)
- Alle bramen uit de tuin verwijderen en aan de hegzijde ook aan de andere kant van het hek.

En zo heb ik ook nog emoe-eieren voor het kwartaal, ganzeneieren voor de maand, kippeneieren voor de week en kwarteleieren voor een dag. Losse kleine taakjes zijn paaseieren.

Wat een leuke theorie met die eieren! Is daar meer over te vinden? Je maakt het zo heel smart!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:55

Het is een combinatie van meerdere systemen, ik heb de kwartalen ook ergens vandaan maar die kan ik niet meer vinden. De 4 jaar was oorspronkelijk 5 jaar, maar dan vond ik de sprong wel erg groot worden.

Dit is het 3 wins-systeem zoals aan de basis ligt.
http://dontcodetired.com/blog/post/Thre ... at-Matters

En dit is de SoChicken cursus die gebaseerd is op zijn Eierdoostheorie (de dagtaken, weektaken en paaseitjes). https://broednest.sochicken.nl/uitstelgedrag

De cursus waar ik hem ooit bij heb gekregen is vervangen door deze. Ik had hem in 2014 al gekocht, sindsdien heeft hij en dus zijn site een gigantische groei en professionaliseringsslag gemaakt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:35

Gezond blijven
    Blijven sporten met mijn teefje
    Het contact behouden met mijn ex en tevens goede vriendin

En mss wat kilo's kwijtraken, maar dat is ondanks dat ik veel te zwaar ben geen prioriteit omdat ik mijn mentale gezondheid belangrijker vind. :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:13

Dat ik, mijn familie en vrienden gezond blijven.
Ik hoop mijn diploma te behalen en een baan te vinden.
Ik zou graag weer een paar kilo afvallen.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:21

Om na mijn scheiding het leven weer vol op te pakken met een glimlach samen met mijn kinderen. Mijn huis te behouden, mijn paard te behouden, kunnen sparen en hopelijk een nieuwe liefde! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:40

Mijn doelen voor komende jaren zijn afstuderen en in november een maand flink op vakantie gaan.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:38

Mizora schreef:

- Studieschuld afbetaald

- 18kg eraf

Wat een mooi systeem. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat je ook op zo'n manier doelen kan stellen.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:51

3 eieren systeem
Het 3 wins-systeem maak je 3 doelen (eieren) per tijdseenheid. De tijdseenheden zijn 4 jaar, 1 jaar, kwartaal, maand, week, dag. Waarbij je begint met de eieren voor 4 jaar te leggen, je ultieme doelen, en daarna ga je steeds wat kleiner en concreter.

Mijn dinoeieren ( 4 jaar) :
VWO diploma halen
Op mijzelf wonen
Rijbewijs gehaald hebben

Mijn struisvogeleieren (1 jaar 2020)
Overgaan naar 6 VWO
Studie geregeld
Theorie examen halen

Mijn emoe-eieren ( kwartaal tot 1 April)
Voldoende staan op alle vakken
Een bijbaan hebben
Een geordende kamer hebben

Mijn doelen voor 2020. Mizora ik vind dat je echt een heel fijn systeem hebt gedeelt en ik heb het dus ook gebruikt om mijn doelen duidelijk te maken voor 2020.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:52

Materialistisch: een eigen woonplek.
Geestelijk: de wijsheid vinden om te accepteren & los te laten wat ik niet kan veranderen, leren iets liever voor mijzelf te zijn en wat assertiever te worden.
:)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:01

Ik hoop binnen 1 jaar mijn master af te ronden. Verder zijn mijn vriend en ik van plan op zoek te gaan naar een huisje. Daarnaast wil ik weer in shape raken.
Tenslotte hoop ik ook dit jaar weer allerlei mooie plekken te mogen ontdekken en veel tijd met vrienden en familie door te brengen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:15

Veel hardloopdoelen dit jaar.

Eind januari de 33km safaritrailrun voltooien.
Marathon Enschede lopen in april.
In september het disney run weekend lopen (36km).
Nieuwe mensen leren kennen om gezellig mee te trailrunnen.

Verder zou ik graag nog wat extra sparen om een nieuwe (tweedehands) auto te kopen.