Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Foaly schreef:De AVG is niet bedoeld voor het al of niet dragen van een naambadge. De AVG is bedoeld om bedrijven zorgvuldig om te laten gaan met gegevens die ze van mensen hebben (denk bijvoorbeeld aan de naam- en adresgegevens van de leden van een voetbalclub, maar ook alle data die een website zoals Bokt of nu.nl over je verzamelt zonder dat je daar erg in hebt).
Als je bezwaar hebt tegen het dragen van een badge met voor- en achternaam (waar ik in kan komen), zul je dit dus gewoon met je werkgever moeten bespreken. Er is alleen (voor zover ik weet) geen wetgeving die je hierbij kan helpen.
Prrrr schreef:Wanneer medewerkers ook in een register moeten zijn opgenomen, is het een gerechtvaardigd belang van de patiënten om ook te weten door wie ze behandeld worden. Zou zomaar kunnen dat dat een in de AVG uitgezonderd belang is. Ik weet niet of dat in jouw specifieke geval aan de orde is, maar dat is wel iets om rekening mee te houden.
Marjo schreef:Wij hebben ook verplichte naambadges op het werk. Geen idee hoe het zit met de AvG, maar als jij dat vervelend vind kun je dat niet aankaarten? Eventueel alleen je voornaam erop zetten?
Ik heb overigens juist M. Barten erop staan en niet mijn voornaam, want wij hebben van die klanten die je dan bij je voornaam aanspreken en dat kan ik niet waarderen