Post HBO bedrijfskunde, welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Post HBO bedrijfskunde, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 22:50

Hallo Bokkers

Om me verder te ontwikkelen wil ik graag een bedrijfskundige opleiding volgen.

Ik werk en heb een gezin, dus het wordt deeltijd. Mijn jongste zoon wordt in februari 4, dus dan gaat hij naar school. Ik rij een paard van iemand anders (niet zo fanatiek) en heb een enter (juni 2018). Het liefst zou ik klaar zijn voordat hij 3- 3,5 is.

Nu zit ik alleen wat in dubio. Waar moet ik het gaan volgen? Ik woon in friesland, dus hoe noordelijker hoe beter.

Ik heb gegoogled en kom op de volgende opties:
NHLStenden: 2 avonden per week. Dit vind ik te veel belasting. Ik kan mijn sporten dan wel opzeggen.

Hanze: elke vrijdag middag. Goeie opleiding, is een beetje pre-master. Mocht ik dat ooit willen. Maar is wel elke week. 1,5 jaar

NTI/isbw etc is 9 bijeenkomsten een hele dag. Dit spreekt me aan. Het is 9x opladen en een hele dag met de kop ervoor. Maar ik twijfel heel erg over de kwaliteit. Leuk dat ik het papiertje dan heb, maar leer ik daar echt wat van?

Wat zijn jullie ervaringen met Post HBO en bijvoorbeeld een ISBW?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:33

Ik heb geen ervaring met bedrijfskunde, maar ik heb een universitaire cursus gedaan waarbij ik van die blokdagen had.

Uit eigen ervaring, zo een cursus waarbij je een aantal keer een hele dag je kop ervoor moet zetten is enorm zwaar, dat moet je niet onderschatten. Wij hadden dan van half 9 tot een uur of 4 (wisselend tussen 3 en 5) college. Meestal 4 verschillende onderdelen. Genoeg pauzes tussendoor hoor, was ook niet enkel hoor maar ook werkcollege's, oefeningen enz. Maar nog was ik vaak de laatste uren niet meer gefocust en kwam ik doodmoe thuis aan.
Toegegeven was de cursus mij ook wel net wat te moeilijk in z'n geheel.

Werk je er nog naast? Ben je ook van plan dit te blijven doen (en ook zelfde aantal uren als nu?)

Gnome

Re: Post HBO bedrijfskunde, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:38

Ik volg de hbo bachelor bedrijfskunde via de NCOI. Gaat in het eerste jaar zo'n 30 uur studielast in zitten per week. Het tweede jaar is aanzienlijk rustiger.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:39

Een ex-collega van mij studeert deeltijd via ISBW en is daar wel tevreden over. Vindt de belasting aan zich meevallen (parttime werk en 2 kinderen). Kan over de kwaliteit niets zeggen.
Misschien via OpenUniversiteit? Die hebben geloof ik ook een bedrijfskunde richting, dat is E-learning en een aantal contactmomenten.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 23:46

Tanx.

Goeie aanvulling is dat ik eerst hbo AD in voltijd heb gedaan en de hbo bachelor HR in deeltijd. Dit was eens in de 2 weken een hele dag. Dat vond ik perfect. Maar toen nog geen kinderen, das ff wat anders. Geen moeite mee verder. 1x in de 2 weken school en elke week 4 uurtjes huiswerk of zo.

Ik neig het meeste naar die van Hanze, omdat het voor mijn gevoel beter aangeschreven staat.

Voor een e-learning/ zelfstudie heb ik te weinig discipline :o

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:22

Ik denk dat als je nu al aanloopt tegen bijvoorbeeld twee avonden in de week naar de NHL te gaan dat een deeltijd studie je gaat tegenvallen. (indien je optie 1 kiest)
Je bent er toch echt wel meerdere avonden mee bezig en in de weekenden.
Maar wellicht heb je daarmee voldoende ervaring vanuit je vorige deeltijd Bachelor, dat weet ik natuurlijk niet. :D

Ik zou ook kijken gaan welke opleiding het beste staat aangeschreven.
Een opleiding van 9 bijeenkomsten of een opleiding van 1,5 jaar daar zit een enorm verschil in.
Kijk goed ook naar ervaringen van andere deeltijdstudenten over de opleidingen.