Hoe woonruimte zoeken/vinden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Hoe woonruimte zoeken/vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 18:28

Een vraag namens mijn broertje: hij heeft zijn huis verkocht, zit met een burn-out, en moet met een maand verhuizen. Hij heeft 2 kinderen, nog geen gezag maar ook daar is hij mee bezig.

Hij is dus op zoek naar een woning, in de buurt van Ede/Wageningen.

Wie weet waar te zoeken? Zelf heb ik de site ‘pararius’ gevonden waar hij nu naar kijkt, maar die inschrijfkosten/bemiddelingskosten zijn niet mals. Via de woningbouw heb je niet met een maand een woonruimte is mijn ervaring.

Mocht het niet lukken kan ie wel bij een vriend overbruggen en zijn spullen opslaan, maar liever niet natuurlijk.

Ik heb overigens weleens topics gelezen hier van (jonge) meiden die tips kregen met bijv uit huis gaan en waar te zoeken, maar die kan ik nu niet meer vinden?

Hoop dat iemand een idee heeft?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:29

Ik heb zelf mijn woning gevonden via Jaap.nl en dan elke dag kijken.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:35

Ik ben zelf lid van verschillende Facebook groepen als in huren in ede/veenendaal/etc. En verder is het mazzel hebben. Zie af en toe eens wat voorbij komen maar dat is vaak klein met 1 of 2 slaapkamers. Geen idee ook wat zijn budget is?

Edit; in FB zoeken op "huur ede" komen bij mij verschillende groepen omhoog zetten. Even wat verder naar beneden scrollen kom ik ook iemand tegen die een week geleden haar huis te huur aanbiedt via huurwoningen.nl per 1 feb. Geen idee alleen of de huur misschien te hoog is (950pm)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:51

Op elke woningsite en social media groep voor woningen continu blijven kijken en overal zo snel mogelijk op reageren. Verder aan alles en iedereen laten weten dat hij een woning zoekt, via via krijg je toch vaak makkelijker en sneller wat voor elkaar. Woningmarkt is echt dramatisch op dit moment, weet idd ook niet wat zijn budget en verdere eisen zijn?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:09

kijk ook op marktplaats.daar word ook vaak woonruimte aangeboden

BigOne

Re: Hoe woonruimte zoeken/vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:11

Tijdelijk vakantiehuisje zal misschien lukken maar regulier?? Word moeilijk.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 19:17

Thanks! Fb is idd een goede, jaap.nl kende ik ook niet.

Budget is lastig: hij stopt met zijn bedrijf en gaat vanuit hier werk zoeken. Dat zal niet zo’n probleem zijn aangezien hij erg handig is. Maar het laatste half jaar heeft ie dus niet/amper gewerkt dus wat op papier (IB-60?) staat klopt ook niet.

Maar hij heeft nu even genoeg om particulier te zoeken.

Ohja, Mp heb ik ook weleens gekeken, nu ook niet aan gedacht!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 21:57

Blacky94 schreef:
Ik ben zelf lid van verschillende Facebook groepen als in huren in ede/veenendaal/etc. En verder is het mazzel hebben. Zie af en toe eens wat voorbij komen maar dat is vaak klein met 1 of 2 slaapkamers. Geen idee ook wat zijn budget is?

Edit; in FB zoeken op "huur ede" komen bij mij verschillende groepen omhoog zetten. Even wat verder naar beneden scrollen kom ik ook iemand tegen die een week geleden haar huis te huur aanbiedt via huurwoningen.nl per 1 feb. Geen idee alleen of de huur misschien te hoog is (950pm)

Ah Thanks! Ik zat net bij een hele andere groep te kijken, tot ik ineens deze zag! Heb hem gelijk getagd: schrok eerst vd hoeveelheid reacties maar dat was meer door bekenden ipv geïnteresseerden..