Douchekop, simpel en eenvoudig, bestaat dat nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Douchekop, simpel en eenvoudig, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 11:39

Ik wil graag een andere douchekop (handdouche). De verhuurder heeft een Grohe douchekop opgehangen met 3 standen, rain, jet en een naamloze stand er tussenin.
Welke stand ik ook kies, ik kan de douchestraal tussen mijn schouderbladen opvangen en met de rain stand krijg ik de shampoo niet uit mijn haar. Er gaat 5,7 liter water per minuut doorheen en ik heb een cv ketel uit 2016 (AWB ThermoElegance).

Ik wil dus graag een douchekop die voldoende water geeft om er helemaal onder te kunnen staan en tegelijk voldoende krachtig is om om de breedste stand de shampoo uit te kunnen spoelen.

Iemand enig idee welke douchekop aan mijn wensen voldoet?
Laatst bijgewerkt door fjordnina op 29-12-19 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sussie85

Re: Douchekop, simpel en eenvoudig, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:45

In de meeste grohe douchekoppen zit een waterbespaarstukje in de kop. Deze kun je er tussenuit halen meestal en dan komt er veel meer water doorheen. Misschien eerst proberen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:49

Sussie85 schreef:
In de meeste grohe douchekoppen zit een waterbespaarstukje in de kop. Deze kun je er tussenuit halen meestal en dan komt er veel meer water doorheen. Misschien eerst proberen?

Als dit niet lukt kan ik https://www.gamma.nl/assortiment/grohe- ... /p/B454613 aanraden. Vanwege weinig druk op de water in mijn appartement, is deze simpele juist diegene waarmee je fatsoenlijk kunt douchen. En regelmatig ontkalken helpt daaraan ook mee.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 12:00

Sussie85; Dat waterbespaarstukje, is dat een soort vergiet in mini-vorm? Zo ja, dan heb ik hem er al uit gehaald en helpt het niet. Ik zag ook dat mijn douchekop geen 7 liter geeft, maar 5,7l.

Magda_90: Ik denk dat ik die douchekop heb, alleen dan met een wit vlak ipv zwart.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:01

Maar deze heeft geen standen erop? Die van jouw wel toch?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:03

klopt fjordnina dat is inderdaad het waterbespaarstukje dat ik bedoel. Jammer dat het niet voldoende geholpen heeft.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:05

Heeft je huisbaas ook de doucheslang vervangen toen hij de douchekop plaatste en was de douchekop zelf ook helemaal nieuw?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 12:17

magda_90 schreef:
Maar deze heeft geen standen erop? Die van jouw wel toch?

Ja inderdaad, de mijne wel. Dat had ik niet gezien, dan is dat nog een mogelijkheid.

@ Pipodipo: Ik denk het wel, ook die ziet er nog erg nieuw uit, net als de douchekop.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:38

Die ‘vergiet’ is niet het water bespaar stukje meestal, dat is om zand en kalkstukjes op te vangen zodat de spuitgaatjes niet verstoppen. Waterbespaar dingetjes zijn meestal kunststof rondjes met een heel klein gaatje in het midden.

Is een regendouche geen idee, met een losse douchekop voor het uitspoelen van je haar?
Dat werkt erg fijn.
Gewoon zoiets: *link*
Die sluit je op de gewone kraan aan.
Als je in de muur mag/kan schroeven uiteraard..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:03

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 13:05

Ik heb net een nieuwe douchekop besteld, een Croma van Hansgrohe. Kijken of die aan de wensen voldoet.

Dank jullie wel voor alle input!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:20

er kan ook vuil zitten in het filtertje tussen de leiding in de muur en je kraan. Kan ook zomaar zijn dat er 10 of 12 mm leidingen gebruikt zijn tijdens de bouw. Daar gaat niet veel water doorheen, zeker als er ook nog eens een flinke afstand afgelegd moet worden vanaf de ketel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:39

Hier helaas ook een klein straaltje en heb mijn ketel al vervangen en mijn thermostaatkraan. Nu een douchekop die niet waterbesparend is maar het blijft een klein straaltje. Ik vermoed inderdaad dunne leidingen, het kan niks anders meer zijn dan dat. En daar kan ik helaas niks meer aan veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:44

Mijn ervaring met douchekoppen van Grohe is hetzelfde als wat jij nu ervaart. banketstaaf pisstraaltjes.

Ik heb een cheap-ass van de praxis gekocht, jaaaaaaaren geleden en die is top, soort hogedruk-reiniger voor het lichaam :D

Verder gewoon mijn thermostaatkraan van Grohe, prima ding, en mijn douchestang, maar geen douchekop van Grohe meer in dit huis.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:46

Ben heel benieuwd hoe die Croma douchekop bevalt. Welke variant heb je genomen? Die met 4 stralen?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:47

Ik gebruik van zo'n grohe de massagestand. Dat is de meest krachtige optie die erop zit. Je moet wel zorgen dat je je mengkraan niet op waterbesparend zet, want anders is de druk veel te laag.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 10:42

Dunne leidingen is een mogelijkheid, het is een huis uit 1960. De ketel zit op zolder, de douche een verdieping lager. De kranen op de begane grond geven ruim water en met voldoende druk. Ik hoop dat het puur aan de douchekop ligt en anders moet ik inderdaad maar eens verder kijken naar verstopte leidingen of de dikte van de leiding uit gaan puzzelen.

@ Suzanne: Ik ook. ik heb inderdaad de variant met 4 stralen gekozen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:10

Hier ben ik om ingetrapt om grohe te kopen met 3 standen. Komt alleen maar pis straaltje uit. Gelukkig had ik ergens nog een oude Grohe liggen zonder standen en daar komt wel een geweldige straal uit :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:20

Ik heb ook kleine leidingen (dat weet ik omdat koppelstukjes in de juiste maat vinden best lastig was, alles te groot in de bouwmarkt :+ )
En heb de simpelste douchekop van - uhmm de Praxis/Gamma/Karwei, waar ik toen was - gekocht. Gewoon, zo'n kleine ouderwetse douchekop. Ben er super blij mee. Veel beter dan die moderne bredere varianten, nu komt er tenminste wat kracht uit.

Extra voordeel; is ook de meteen de goedkoopste douchekop, wel zo fijn als je wilt testen ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:48

Als het puur komt door de lage waterdruk dan is deze douchekop wel echt een aanrader: *link*
Ik heb deze op onze boot, waar de waterdruk echt enorm laag is, maar deze douchekop heeft heel erg kleine gaatjes waardoor het voelt alsof er toch heel veel water doorheen komt en de straal spuit lekker hard bij weinig druk.
Als het geen haast heeft kun je hem het beste via AliExpress/Ebay kopen, dat scheelt veel geld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:57

8nnemiek schreef:
Als het puur komt door de lage waterdruk dan is deze douchekop wel echt een aanrader: *link*
Ik heb deze op onze boot, waar de waterdruk echt enorm laag is, maar deze douchekop heeft heel erg kleine gaatjes waardoor het voelt alsof er toch heel veel water doorheen komt en de straal spuit lekker hard bij weinig druk.
Als het geen haast heeft kun je hem het beste via AliExpress/Ebay kopen, dat scheelt veel geld.

Maar deze is waterbesparend? Dan zou je toch zeggen dat deze minder water doorlaat?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:24

Hij bouwt heel veel druk op binnen in de douchekop. Daardoor laat hij bij een hoge druk minder water door dan een normale douchekop.. Maar als de waterdruk al laag is dan laat hij net zoveel water door als een normale kop, alleen door de kleine gaatjes geeft ie wel een hardere straal dan een normale douchekop.
Ik heb hem thuis ook getest, maar daar vind ik em niet fijn, dan is de straal te hard. Maar met weinig druk op de leiding is ie ideaal!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:09

Tja, zowel mijn ouders als ik hebben deze:
https://nl.aliexpress.com/item/33024222803.html

2 dollar, en heeft een MEGA krachtige straal.

EDIT: Ik zie dat ie hier boven ook aangeboden wordt door Bol.com, alleen betaal je dan dus een stukje meer. ;-)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:24

Waar zijn die balletjes voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:24

Britta31 schreef:
Waar zijn die balletjes voor?

Ik neem aan dat hiermee de druk wordt opgevoerd, en het water dus meer moeite moet doen om door de douchekop heen te komen, met als gevolg; een stevige straal.