Hoi bokkers, Ik heb steeds vaker dat ik iets mee maak en dat ik me dan erna bedenk hu dit heb ik al eerder mee gemaakt. Ik vind dit zo vreemd want sommige dingen kan ik niet eerder mee gemaakt hebben. En het is ook niet 1x oer jaar ofzo maar heb het nu bijna elke week wel een keer. Nu vroeg ik me af hebben jullie dit ook wel eens en weet iemand wat dit dan is?
Ghostattack
Geplaatst: 28-12-19 20:25
Déjà vu
Bunn
Geplaatst: 28-12-19 20:26
Dat is een déjà vu: je bewustzijn loopt dan achter op de plek in de hersenen waar het 'beeld' wordt opgeslagen.
Nog nooit van gehoord, van die term, wat grappig dat daar een naam voor is. Ik heb dat ook weleens, dan ben ik ergens mee bezig en ineens dat bekendheidsgevoel, alsof je dat eerder hebt meegemaakt, precies hetzelfde stukje. Heel apart
petra8
Geplaatst: 31-12-19 11:45
Bunn schreef:
Dat is een déjà vu: je bewustzijn loopt dan achter op de plek in de hersenen waar het 'beeld' wordt opgeslagen.
Wat een mooie uitleg, zo heb ik het nooit bekeken.....
Ik heb het weleens met een droom. Enige tijd later gebeurd er dan iets, en dan denk ik: he dit komt me bekend voor. En ik weet dan precies wat er gaat gebeuren. Als ik er te lang over nadenk dan vind ik het soms een beetje eng worden.