Wat ga jij doen met 30 miljoen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Wat ga jij doen met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 15:41

Elk jaar koop ik traditioneel 1 of 2 oudejaarsloten. Heerlijk dromen over wat ik allemaal ga doen met de hoofdprijs :D
Om op 6 januari gewoon weer braaf aan het werk te gaan en met mazzel 10,- gewonnen te hebben :+

Wat zouden jullie doen met die 30 miljoen?
(En ja, ik weet dat de winkans kleiner is dan nu naar buiten lopen en doodgereden te worden etc, maar ik koop een lot om te dromen :D )

Whale

Re: Wat ga jij doen met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:42

Voor de rest van mijn leven reizen, moet denk ik wel lukken met 30 miljoen.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:47

Ben niet de jongste meer, maar zou een paar miljoen houden, een paar aan mijn kinderen en kleinkinderen geven, laten we zeggen samen 10 miljoen.
De overige 20 zou ik schenken aan doelen die zich inzetten voor kansarme kinderen en kinderen van vluchtelingen.
Hoe ouder ik word, des te schrijnender ga ik dit vinden.
Met mijn miljoentjes zou ik een lief klein huisje kopen en wat gaan reizen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:48

Met 30 miljoen: Een eigen ontworpen huisje bouwen natuurlijk met stallen en wat leuke paarden *\%/*
Natuurlijk in mooie omgeving waar het goed buiten rijden is.
Maar met enkele duizenden euro’s zou ik ook al super blij zijn want dan zou eigen paard weer mogelijk zijn ipv jaartje te moeten sparen. Mis het zo ontzettend, vorige maand mijn jonkie moeten laten gaan.

Eleionomae

Ik zou verhuizen naar een vrijstaande woning met een lekker grote tuin, een studie potje maken voor mijn zoon, een deel vastzetten voor m'n pensioen en een huisje op Ameland kopen voor mezelf en familie en vrienden :)

Granoek

Boerderijtje zonder lening, trekauto, elk paard een zadel en de rest verdelen over familie en spaarrekening :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:51

Omdat de belasting heel veel inpikt, is het zaak om een deel onzichtbaar te maken, dus dat gaat naar een bank op een tropisch eiland ofzo, en verder zet ik een zaak op met personeel, om Garranos buiten Portugal te promoten, zodat ik het met uitsterven bedreigde ras misschien een boost kan geven, en natuurlijk gaat er veel naar redden van nog meer paarden, dat ik nu op heel kleine schaal doe.
Een huis in Zuid West Engeland of Nederland erbij om zomers te verblijven en hier in Portugal een beter huis voor de winter.
Misschien een bed, breakfast en Lusitano gasthuis.
En uiteraard wat meer reizen, maar dat hoeft van mij niet ver. Ik heb altijd een reis willen maken om staatsstoeterijen in Europa te bezoeken voor zover die nog bestaan. Als het al verder is, dan naar Brazilië om wat paarden te kopen.
In elk geval is het allemaal erg paardgericht.
Verder links en rechts nog wat vrienden en kennissen financieel helpen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:53

Verbouwen of wat nieuws bouwen en een keer uitgebreid shoppen met een stedentrip. Verder niks nodig.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:53

Stoppen met mijn huidige opleiding en een HBO-studie volgen. En een auto kopen _O- Verder investeren in een boerderij en als ik toch geld heb, kan er ook wel een paard of twee bij. :))

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:59

Ik koop een appartement voor mijn zus en ook voor mijn ouders. Betaal onze nieuwe winkel zelf ipv de Rabobank. Ik laat op onze rijvereniging alles slopen en zet er nieuwe hallen en alles neer. Ik koop voor mezelf een leernaaimachine en een hele berg mooi leer en gereedschappen. En dan heb ik nog 24 miljoen over denk ik :$

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:00

Ik zou reizen tot ik mijn droomplek heb gevonden en dan daar gaan wonen en nog losse reizen maken, veel dieren nemen maar ook iemand die ze verzorgt zodat ik via de lusten heb en niet de lasten. :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:00

Ik koop nooit loten, dus winnen zal ik niet.

Maar ik zou eerst mijn lening aflossen en een aantal miljoen aan mijn ouders en zusje schenken.

Dan een autotje kopen en een last minut naar Rovanimi boeken met de trein.

Verder lekker genieten van lekker eten en gewoon op vakantie kunnen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:01

Ipsilonka schreef:
Ik koop een appartement voor mijn zus en ook voor mijn ouders. Betaal onze nieuwe winkel zelf ipv de Rabobank. Ik laat op onze rijvereniging alles slopen en zet er nieuwe hallen en alles neer. Ik koop voor mezelf een leernaaimachine en een hele berg mooi leer en gereedschappen. En dan heb ik nog 24 miljoen over denk ik :$

Ik vindt dat als behoorlijk veel klinken voor 6 miljoen euro :')

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:03

Ik zou het huis kopen wat nu schuin tegenover mijn werk (manege) te koop staat. Deze lekker verbouwen naar mijn eigen smaak. Mijn lease pony kopen. De lap grond die erbij zit veranderen naar een PP en dan komt mijn paard en mijn pony bij elkaar te staan.

Schulden af betalen (wie wilt dat niet)

Lekker op vakantie met de dieren (en anders vrij en verzorgd op de manege)

Stoppen met staldienst en alleen nog maar lesgeven.

En voor de rest? Een deel sparen, een deel investeren. En een deel om lekker van te leven zonder zorgen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:05

Wij hebben 2 halve loten. 2x kans op 15 miljoen, dat vinden we ook wel genoeg :+.

Ik ga een nieuwe auto kopen, de hypotheek volledig afbetalen. We wonen hier enorm naar ons zin, dus we gaan zeler niet verhuizen. Stoppen met werken en dan alleen nog op invalbasis aan de slag gaan (anders ga ik me vervelen). Een goede reis maken naar Nieuw-Zeeland en Australië.en een rondreis door Amerika. De rest zet ik op een spaarrekekening, ik zal een deel aan mijn broertje geven (met zijn enorme studieschuld) en dat wa shet denk ik... :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:09

Eerst een super deluxe verpleeghuis zoeken voor mijn moeder en vader waar ze samen naar toe kunnen of een fulltime verpleegster voor thuis.En een leuke sportauto voor mijzelf.Ook natuurlijk gezin en familie niet vergeten en het goede doel.O ja, iemand inhuren die de stal komt mesten.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 28-12-19 16:21, in het totaal 2 keer bewerkt

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:09

Pfoe, wat zou ik doen.
Ik zou een huisje kopen met een stukje land en stallen er bij, een andere auto voor mijn vriend, mijn ouders afbetalen en een extraatje meegeven zodat ze een huis in Portugal kunnen kopen, schoonfamilie wat mee geven en nog wel wat aan een goed doel schenken. Daarnaast koop ik twee of drie huizen die ik in de verhuur gooi. Helemaal stoppen met werken wil ik niet, maar zal wel gaan kijken naar 2 dagen in de week en dan kijken of ik er nog wat leuks voor mezelf bij kan doen. Wat geweldig zou dat zijn. *blijft dromen*.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:11

Ik wil mijn studiegeld betalen, huis kopen, auto kopen.

Dan eerst studie afmaken, want dat is hartstikke leuk.
Misschien wat minder gaan werken op mijn bijbaantje, maar dat vind ik ook leuk.

Ik ben al tevreden met 3 miljoen denk ik zo :+

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:12

Niet zo moeilijk.

Een mooi huisje kopen met genoeg grond hier in de buurt voor de paarden.
een andere auto kopen.
op een mooie vakantie gaan en ouders meenemen.

en daarnaast een paar huizen kopen voor de verhuur ( investeren in vastgoed )

En daarnaast natuurlijk een schenking doen aan mijn ouders en zus . en een rekening maken voor mijn nichtje en neefje voor hun studie :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:12

Op reis, een huis kopen en familie&vrienden verrassen/helpen.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:13

Die 30 miljoen ga ik niet snel opkrijgen, maar ik zou voor drie goede vrienden een mooi groot huis kopen. Daarnaast zou ik zorgen dat één van mijn beste vrienden die terminaal ziek is nog even kan doen wat hij wil zo lang hij nog 'geen last' heeft. Een mooie wereldreis met z'n gezin ofzo. :) En als er een dokter in de wereld is die zegt dat hij 'm alsnog kan helpen dan betaal ik dat.

Ik zou denk ik blijven werken, al is het maar parttime.

YoniB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:15

Mijn vriend en ik vinden het ook zo leuk om hier over te dromen. :)
Wij zouden een plek kopen vlakbij het bos om een huis op te (laten) bouwen. Paar ha grond erbij, paddock paradise idee maken, en lekker beginnen met een kleinschalig paardenbedrijfje. Dit is echt onze droom, maar ja, geld he.. dus kom maar op met die jackpot. Ook zou ik een deel geven aan mensen die het hard te halen hebben. Daar zijn er echt nog veel te veel van.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:17

Een boerderij kopen en verbouwen, volledig aanpassen zodat alles hondproof en hondvriendelijk is!

Vakantieappartement of drie tot vijf erbij waar mensen met een ongelimiteerd aantal honden op vakantie kunnen komen.

Een Volkswagen transporter volledig op maat voor de hondjes en een Hymer camper.

Vrienden en familie krijgen ook allemaal 1 miljoen. :j

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:17

Huis met grond kopen voor mijn moeder en mezelf, 1 paard erbij. Lening afbetalen en trimsalon aan huis bouwen :)
Dan lekker doorwerken ect.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:18

Huisje buitenaf kopen. Meer dan 1 paard bij de pension stal zetten waar we nu staan, leuke pony voor onze dochter kopen. Vrijwilligerswerk gaan doen in plaats van een betaalde baan en daarnaast lekker veel tijd tussen de paarden doorbrengen. En lekker vaak op vakantie gaan :j

Geld opzij zetten voor dochter om te studeren. En een noodpotje voor familieleden, als ze bijv iets aan hun huis moeten aanpassen maar daar anders geld voor zouden moeten lenen.