Wij gooien ze vaak gewoon allemaal bij elkaar in een pan en dan eten we er gewoon groente en rijst erbij. Met de restjes van de fondue maakt m'n moeder meestal soep.
Mijn zusje had 1e kerstdag veel over en gisteren toen ik daar was hebben ze alles in een pan opgebakken. Net zo lekker
_San87_
Geplaatst: 27-12-19 14:16
Alles in één pan en bakken maar. Mjam .
Stiekem nog lekkerder dan gourmetten zelf .
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 27-12-19 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 27-12-19 14:16
Als je heel veel over hebt nog een keer gourmetten? En anders ik weet niet wat je precies allemaal over hebt maar misschien van alles samen wokken met een lekker woksausje ofzo?
Groente en vlees in de pan mikken en bakken. Evt nog iets van rijst erbij en klaar. Bij salades is het afhankelijk van wat er over is. Stokbrood gaat de volgende dag kort in de oven met ham en kaas bijv.
Ligt eraan hoeveel het is en hoe lang het nog houdbaar is. Garnalen etc bakken we gelijk op en zetten dat na het afkoelen in de koelkast. De rest wordt of een dag later bij elkaar opgebakken of gelijk al en afgekoeld. Is het relatief weinig dan gaat het naar de honden, al dan niet eerst opgebakken en aangevuld met restjes groenten en stokbrood.
Wij gourmetten soms gewoon twee keer en de rest bakken we de dag erna op voor lunch of avondeten met wat groente en rijst. Gooien eigenlijk zelden wat weg.
Mijn zusje had gisteren hun resten van 1e kerstdag al meegenomen waardoor we van wat er over bleef nog makkelijk een keer konden eten met bijna iedereen.
Meestal doen we Gourmetten bij m'n ouders, en dan zijn we wel een paar uurtjes zoet.
Vooral met kip(filet) moet je erg voorzichtig zijn; we hadden gisteren nog redelijk wat kipfilet rauw, gemarineerd en ongemarineerd over; soms bakken we dat nadien gelijk even op in een pan, om het vervolgens in een pan overgebleven saté-saus te gooien voor de volgende dag (lekker met brood of rijst). Gisteren hadden we daar geen zin in. Het heeft toch wel zo'n 3 uur buiten de koelkast gestaan op tafel, met 8 personen en 2 gourmetstellen wordt het dan toch best warm in huis. Dat moet je niet willen bewaren. Is (sorry, niet mijn keuze, maar ik had er ook weinig belang bij) uiteindelijk wel weggegooid.
Wel heb ik voor vandaag wat overgebleven gemarineerde varkenshaas medaillons rauw meegenomen. Eet ik graag rosé gebakken
Afgebakken stokbrood is volgende dag echt niet lekker meer, maar daar zou je evt. nog crostini's van kunnen maken met wat olijfolie, knoflook e.d. kort in de oven, lekker knapperig.
Gesneden plakjes champignons en andere groentes zijn lekker om volgende dag op te bakken en te verwerken in omelet. Zo "los" blijft er van de klein gesneden champignons bij het bakken niet veel over.
Zalm op de huid is allemaal opgegaan. Rauwe gepelde diepvriesgarnalen die ontdooid zijn was nog een ruime 1 persoons portie van over, die heb ik vanmiddag opgebakken met wat knoflook; kan ook met wat pasta/spaghetti, noedels of gekruide gebakken rijst.