Foto's sd kaart Samsung kwijt, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

J_emma

Foto's sd kaart Samsung kwijt, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 23:20

Ik hoop héél erg dat iemand raad weet.. Bij het overzetten van foto's en video's van mijn mobiel (Galaxy S8) zijn alle bestanden die op mijn sd kaart stonden spoorloos verdwenen. Nergens meer te vinden..
Iemand een idee of en hoe ze nog ergens terug te vinden zijn?

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 21:30

Ik heb ze nog niet terug. Dus mocht een handige Harrie(tte) dit lezen en raad weten, dan hoor ik het graag :-)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 22:02

J_emma schreef:
Ik heb ze nog niet terug. Dus mocht een handige Harrie(tte) dit lezen en raad weten, dan hoor ik het graag :-)

Heb je niet per ongeluk de kaart geformatteerd bij het overzetten? Zoja is er mogelijk nog wel wat terug te krijgen met bepaalde programma’s (weet zo niet uit mn hoofd welke; zou je even moeten googlen). Hangt er wel vanaf of je nu al nieuwe foto’s e.d er op hebt staan. Dan gaat ie wel overschrijven namelijk en is terugkrijgen al lastiger.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 01:30

Dank je wel voor je reactie! Heb al zitten puzzelen op die programma's, maar durf het niet helemaal aan ( voor filmpjes moet je blijkbaar je telefoon rooten, wat dat ook mag zijn, en vage apps toestemming geven voor van alles en nog wat.
Dus ik ga morgen maar langs een telefoonreparatietoko,in de hoop dat ze het daar kunnen oplossen..

Moon_light94

Re: Foto's sd kaart Samsung kwijt, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 01:56

Ik zou zelf denk ik je micro sd in zo’n sd adapter doen en dan via je computer proberen, als je wil terughalen.

Of idd via een winkel, die zijn er vast handiger in :)

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 22:40

Winkel kon er ook niks mee helaas. Dus het lijkt erop dat ze écht verdwenen zijn..

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:11

Probeer de app: diskdigger eens? Hiermee heb ik al meerdere keren verwijderde foto's terug mee gekregen.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:21

Ze zijn verdwenen tijdens het overzetten ? Je hebt dan waarschijnlijk aangeklikt foto`s verwijderen na overdracht? Staan ze niet op een niet direct logische plek op je pc?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:22

Download het programma recuva. Als je een sd-kaart houder hebt kan je die in je computer doen. Misschien kan je dan nog je bestanden terughalen :)

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 00:28

Valerie93 schreef:
Probeer de app: diskdigger eens? Hiermee heb ik al meerdere keren verwijderde foto's terug mee gekregen.

Alleen foto's uit prullenbak daarmee teruggevonden helaas, niet van sd kaart :-)

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 00:29

Grooming_Mom schreef:
Ze zijn verdwenen tijdens het overzetten ? Je hebt dan waarschijnlijk aangeklikt foto`s verwijderen na overdracht? Staan ze niet op een niet direct logische plek op je pc?

Ik heb ook op pc overal gezocht, en er iemand naar laten kijken met meer verstand van zaken. Heeft helaas ook niks opgeleverd..

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 00:33

Ineens nog een paar reacties zie ik net, bedankt voor het meedenken! Helaas ook met de genoemde opties niet gelukt. Heb me er inmiddels maar bij neergelegd en geleerd dat ik veel eerder en vaker back ups moet maken van zaken..
In het kader van omdenken, het scheelt me wel weer een paar duizend foto's in de categorie 'opgeslagen om ze ooit als ik me verveel, wat ik de komende 30 jaar nog niet zie gebeuren, uit te zoeken en in een album te plakken ' :+

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 01:52

Als je SD kaart eenmaal leeg is dan is het terughalen van foto's een hel helaas. Weet er alles van -O-

Tip van wip; Google photo storage. Daar kan alles op en geen geneuzel met sd kaartjes oid.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 09:09

Ja, balen...
Volgende keer automatische backup aanzetten, kan naar Google Foto's, OneDrive of Dropbox.
Kan je nooit meer iets kwijtraken.