Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 17:35

Kan iemand mij hier vanaf praten?

Ik wil een eReader. Er gaat niks boven een papieren boek, maar lees ook al een tijd op mijn telefoon omdat het bv. `s avonds in bed veel makkelijker leest, en omdat het handzamer meeneemt op vakantie. Men zegt dat een ereader fijner leest, ik zou het zelf vooral fijn vinden om minder blauw licht richting mijn hoofd te krijgen.
Ik lees alleen met vlagen heel veel en dan weer minder. Momenteel een boek of 4 per week, maar soms met periodes ook maar 1. Ik ben dus bang dat dit zoiets wordt dat ik dan een paar keer gebruik en daarna vergeet dat ie in de kast ligt. Dat vind ik dan weer zonde.

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:45

Sorry, maar hier ga ik je niet vanaf praten.... Helemaal niet omdat je zegt dat je nu boeken op je telefoon leest. Een e-reader leest zo veel fijner en is zoveel beter voor je ogen. Zeker 's avonds laat, doordat je geen blauw licht hebt. Ik lees ook bij vlagen veel en weinig, maar hij beland bij mij niet in de kast. Daar is ie gewoon te handig en fijn voor.

belle_boef

Berichten: 10751
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:45

Al dat licht savonds is slecht voor je slaap. Dus houd het bij een boekje op de bank en niet op bed.

Hhilde

Berichten: 7482
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:37

Ik ga ook niet helpen :'), maar dan ligt ‘ie een tijdje in de kast en dan pak je ‘m weer als het weer passend is. Ook een abonnement kun je makkelijk aan/uit zetten en als je de boeken koopt is dat al helemaal geen probleem. Een ereader is echt ideaal.

Telpeva

Berichten: 14787
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:58

Je kan ook je vriend/kat/hond/hamster extra knuffels en quality time geven als je voor het slapen niet naar schermen wilt kijken, dat doet ook meer voor je band als jezelf afzonderen met een boek.

Zei de muts die in bed ligt te bokken

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 23:27

Telpeva schreef:
Je kan ook je vriend/kat/hond/hamster extra knuffels en quality time geven als je voor het slapen niet naar schermen wilt kijken, dat doet ook meer voor je band als jezelf afzonderen met een boek.

Zei de muts die in bed ligt te bokken

Hahaha ik doe dat nu gecombineerd :D Dat in bed Bokken is overigens ook ietwat herkenbaar. Volgens mij vriend 'dat met die blauwe pagina's'.

Ik krijg verder bijna alleen maar bevestiging dat ik zo'n ding moet kopen hier _O- Zelfs per pb!

Cowboy55
Berichten: 8515
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:19

Sokje_6 schreef:
Kan iemand mij hier vanaf praten?

Ik wil een eReader. Er gaat niks boven een papieren boek, maar lees ook al een tijd op mijn telefoon omdat het bv. `s avonds in bed veel makkelijker leest, en omdat het handzamer meeneemt op vakantie. Men zegt dat een ereader fijner leest, ik zou het zelf vooral fijn vinden om minder blauw licht richting mijn hoofd te krijgen.
Ik lees alleen met vlagen heel veel en dan weer minder. Momenteel een boek of 4 per week, maar soms met periodes ook maar 1. Ik ben dus bang dat dit zoiets wordt dat ik dan een paar keer gebruik en daarna vergeet dat ie in de kast ligt. Dat vind ik dan weer zonde.


Een E-reader. Ja, handig. Vooral als je graag in (het zwem-) bad leest.
Als je een gewoon boek in bad uit je handen laat vallen kost dat 1 boek.
Laat je E-reader in het water vallen en je bent meteen je hele bibliotheek kwijt. Lekker groot denken.

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:36

Sokje_6 schreef:
Kan iemand mij hier vanaf praten?

Ik wil een eReader. Er gaat niks boven een papieren boek, maar lees ook al een tijd op mijn telefoon omdat het bv. `s avonds in bed veel makkelijker leest, en omdat het handzamer meeneemt op vakantie. Men zegt dat een ereader fijner leest, ik zou het zelf vooral fijn vinden om minder blauw licht richting mijn hoofd te krijgen.
Ik lees alleen met vlagen heel veel en dan weer minder. Momenteel een boek of 4 per week, maar soms met periodes ook maar 1. Ik ben dus bang dat dit zoiets wordt dat ik dan een paar keer gebruik en daarna vergeet dat ie in de kast ligt. Dat vind ik dan weer zonde.


Ga naar de bieb! Beter voor het milieu, geen elektra verbruiken en socialer ook.

Trouwens, wat ga je doen als 'ie stuk gaat of je laat hem vallen? Boeken kan je letterlijk en figuurlijk laten rondslingeren.

Hhilde

Berichten: 7482
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:46

Cowboy55 schreef:
Een E-reader. Ja, handig. Vooral als je graag in (het zwem-) bad leest.
Als je een gewoon boek in bad uit je handen laat vallen kost dat 1 boek.
Laat je E-reader in het water vallen en je bent meteen je hele bibliotheek kwijt. Lekker groot denken.

Mijn ereader is waterproof {:}

Cowboy55
Berichten: 8515
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:49

Hhilde schreef:
Cowboy55 schreef:
Een E-reader. Ja, handig. Vooral als je graag in (het zwem-) bad leest.
Als je een gewoon boek in bad uit je handen laat vallen kost dat 1 boek.
Laat je E-reader in het water vallen en je bent meteen je hele bibliotheek kwijt. Lekker groot denken.

Mijn ereader is waterproof {:}


Hij zit in een vuilniszak? :D

Telpeva

Berichten: 14787
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:57

Een ereader fikt ook zo slecht in de houtkachel, met de huidige energieprijzen is dat denk ik toch wel een ding

Roosch

Berichten: 36687
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 15:00

Telpeva schreef:
Een ereader fikt ook zo slecht in de houtkachel, met de huidige energieprijzen is dat denk ik toch wel een ding

Tegen een wiebelende tafelpoot ook niet heel handig denk ik.

Telpeva

Berichten: 14787
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 15:39

Muggen dood meppen gaat ook zo lastig met een ereader, daar heb je echt een papieren versie voor nodig. Kei vervelend op vakantie

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 15:40

Telpeva schreef:
Muggen dood meppen gaat ook zo lastig met een ereader, daar heb je echt een papieren versie voor nodig. Kei vervelend op vakantie


Je slaat de nagel mug op zijn kop!

Hhilde

Berichten: 7482
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 15:44

Cowboy55 schreef:
Hij zit in een vuilniszak? :D

Zeker niet, hij is écht waterproof en je kan er dus mee in bad en langs het zwembad :D

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 15:46

Hhilde schreef:
Cowboy55 schreef:
Hij zit in een vuilniszak? :D

Zeker niet, hij is écht waterproof en je kan er dus mee in bad en langs het zwembad :D


Sorry hier, maar dit zou ik niet betrouwen. Geeft dat de geest, electrocuteer je jezelf.

Cowboy55
Berichten: 8515
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 15:55

foxy80 schreef:
Hhilde schreef:

Zeker niet, hij is écht waterproof en je kan er dus mee in bad en langs het zwembad :D


Sorry hier, maar dit zou ik niet betrouwen. Geeft dat de geest, electrocuteer je jezelf.


Zie je wel! Gewoon dodelijk, zo'n e-Reader! _O-

Trouwens: probeer er maar eens een boekenlegger in te proppen.

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 15:59

maar een ezelsoor maken gaat makkelijk.....

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:29

_O- Dit maakt meer los dan ik dacht.

Over de bieb: ja, dat doe ik nu, maar ook niet ideaal.

Cowboy55
Berichten: 8515
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:32

Sokje_6 schreef:
_O- Dit maakt meer los dan ik dacht.

<KNIP>


U vraagt wij draaien zeiden de DJ's vroeger! :D

Valerie93

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 13:55

Vanaf morgen is er bij de Vomar een opblaasbaar ligbad in de aanbieding, nu wil ik het eigenlijk heel graag hebben maar toch twijfel ik.


Help mij!

rien10
Berichten: 14762
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 13:58

Sokje_6 schreef:
Kan iemand mij hier vanaf praten?

Ik wil een eReader. Er gaat niks boven een papieren boek, maar lees ook al een tijd op mijn telefoon omdat het bv. `s avonds in bed veel makkelijker leest, en omdat het handzamer meeneemt op vakantie. Men zegt dat een ereader fijner leest, ik zou het zelf vooral fijn vinden om minder blauw licht richting mijn hoofd te krijgen.
Ik lees alleen met vlagen heel veel en dan weer minder. Momenteel een boek of 4 per week, maar soms met periodes ook maar 1. Ik ben dus bang dat dit zoiets wordt dat ik dan een paar keer gebruik en daarna vergeet dat ie in de kast ligt. Dat vind ik dan weer zonde.

Koop gelijk een E reader. Super investering. Nee, daar praat ik je niet van af. :D

rien10
Berichten: 14762
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 13:58

Valerie93 schreef:
Vanaf morgen is er bij de Vomar een opblaasbaar ligbad in de aanbieding, nu wil ik het eigenlijk heel graag hebben maar toch twijfel ik.


Help mij!

Ja, lekker in de winter, als schaatsbaantje.

rien10
Berichten: 14762
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 13:59

DuoPenotti schreef:
maar een ezelsoor maken gaat makkelijk.....

Dat is een heeeeel duur grapje bij een Ereader.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 14:01

- Het is plastic en daarvan heb je al genoeg in je huishouden
- Geknoei gegarandeerd, net als een hoge water- en gasrekening
- Ga je nou echt een heel bad opblazen om er in te zitten? Max. 5 minuutjes douchen en je hebt zeeën van tijd over om iets anders relaxt te doen. Op de bank met een boekje bijvoorbeeld, blijft je boek mooi droog en schoon ook.
- Opblaasbare dingen zijn bedoeld om op het water te liggen niet andersom