Drukken jullie wel eens foto's af?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Corneeltje

Drukken jullie wel eens foto's af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-19 15:40

Hoi allemaal!

Ik wil voor m'n oma wat foto's afdrukken, omdat ze niet erg handig is met elektronica maar wel graag foto's wil kunnen laten zien. Het betreft wat foto's gemaakt met mijn iphone 7.

Ik vernam van een vriendin dat de kwaliteit in afdrukservices erg kan verschillen. Nu zag ik dat Kruidvat en Hema een afdrukservice hebben, maar dat er ook een heleboel websites zijn. Ik wil eigenlijk wel mooie heldere foto's, dus ik ben heel benieuwd: waar drukken jullie je foto's af? Tevreden met het resultaat? En met welk apparaat zijn de foto's genomen? Alle info is welkom!

Anoniem

Re: Drukken jullie wel eens foto's af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 15:41

Laatste keer via pixum. Kruidvat is ook prima.

Die foto's heb ik met m'n spiegelreflex gemaakt. Dus dat is wel andere kwaliteit als een telefoon. Maar vond ze wel heel mooi aangekomen :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 15:42

Via een app, Lalalab.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 15:43

Profotonet. :j

Vroeger deed ik ook altijd Hema maar ik wil nu wel kwaliteit dus betaal liever wat meer.
Of ik laat ze bij de fotograaf drukken. Druk voornamelijk A4 en die zijn wel €6 bij de fotograaf maar de kwaliteit is gewoon goed. Zeker op een wat groter formaat.

Gewoon 10x15 zou ook prima nog bij de Hema kunnen, het is maar net wat je wil uitgeven.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 15:46

Profotonet inderdaad, dan krijg je kwaliteit.

Corneeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-19 15:51

Profotonet had ik inderdaad ook gezien, is die goede kwaliteit ook te zien in foto's genomen met een telefoon? Ik snap dat als je telefoon camera slechte kwaliteit is de foto's niet beter worden door een goede drukker, maar ik heb één keer wat foto's laten afdrukken bij kruidvat en had wel het idee dat het scherper kon.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:12

Op 10 bij 15 formaat druk ik ze zelf af met mijn printer. Groter was de laatste keer op forex van bestecanvas.
Wat ik belangrijk vind is dat een afdrukservice niet opeens jouw witbalans gaat aanpassen. Als ik Argb als kleurruimte gebruik, dan verwacht ik dat zij dat ook gebruiken.

Een telefoon maakt tegenwoordig zeker goede afdrukken voor 10 bij 15 formaat. En ook 13 bij 18 zou gewoon nog scherp moeten kunnen. Het is natuurlijk geen camera kwaliteit, maar ze zijn op zich zeker wel goed genoeg om af te drukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 19:56

Ik doe het altijd via albelli. Foto's genomen door iedereens telefoon haha. Zijn foto's met vrienden etc die ik dan in lijstjes doe dus weet zo even niet welke telefoons iedereen heeft. :+

Wat wil je er zelf eigenlijk mee? In lijsten doen of groter laten afdrukken? Heb ooit een foto uit 1990, tegen de zon in (je kan de kwaliteit vast voor je zien), laten afdrukken op groot plexiglas bij een fotograaf. Die meneer heeft de foto wel in kwaliteit verbeterd. Vraag me niet hoe maar hij ging ook echt met een soort lampje/vergrootglas naar de pixels kijken enzo om te zien in hoeverre hij het kon verbeteren. Het was alsnog geen enorm goede foto uiteraard maar hij was alsnog erg mooi op dat formaat. :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 19:59

Ik print vanaf mijn telefoon meestal met freeprints. Leuke app. Gratis fotos per maand. Betaal je alleen verzendkosten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 20:29

YellowCorn schreef:
Profotonet had ik inderdaad ook gezien, is die goede kwaliteit ook te zien in foto's genomen met een telefoon? Ik snap dat als je telefoon camera slechte kwaliteit is de foto's niet beter worden door een goede drukker, maar ik heb één keer wat foto's laten afdrukken bij kruidvat en had wel het idee dat het scherper kon.

Ja, de kwaliteit van het fotopapier en de inkt is gewoon veel beter.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 20:43

Ik ben altijd heel happy met bestecanvas, maar dat gaat dan wel om o.a canvas producten en niet alleen een foto. Dat doe ik gewoon bij de kruidvat als het moet.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 21:09

Saaams schreef:
Ik print vanaf mijn telefoon meestal met freeprints. Leuke app. Gratis fotos per maand. Betaal je alleen verzendkosten

Dit. En de kwaliteit is ook echt mooi, beter dan die van de Hema imo en 45 foto's per maand voor 1.99 verzendkosten is ook nog eens een stuk goedkoper.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 21:18

Ik doe al jaren via de hema, verder geen problemen mee gehad en kwaliteit is meer dan voldoende :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 21:20

Meestal maak ik fotoboeken bij Kruidvat. Soms druk ik er ook foto’s af. Ik vind de kwaliteit meer dan behoorlijk.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 21:24

Profotonet absoluut! Ook voor telefoon foto’s! Altijd erg tevreden, en een ontzettend goede service. Ooit eens een foto ontvangen die er niet lekker uit kwam en mocht gratis een nieuwe af laten drukken

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:11

Hema! Laatst de 10x10 laten printen met foto's vanaf m'n telefoon. Echt goede kwaliteit en altijd mooie kleuren. Was echt blij verrast met die 10x10 mooi dik papier ook. Ook de foto's van m'n spiegelreflexcamera laat ik daar printen

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:50

Ik laat zeker foto's afdrukken!
Want uiteindelijk, als je ze digitaal laat staan, raak je ze toch een keer kwijt.
Ik maak zelf fotoboeken of ik maak ze online, maar zeker met regelmaat.
Ook de foto's van mn mobiel gaan prima.

Ik blijf bij hema terug komen, kruidvat vind ik zeker met de fotoboeken minder.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:59

Ik ben wel fan van Smartphoto. Dat was eerder webprint.
Hier ben ik erg tevreden over, ook recent nog foto's besteld.

Corneeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 00:09

Bedankt voor de tips! Heb het uiteindelijk gedaan bij een plaatselijke fotografiewinkel (utrechtse heuvelrug). Heb voor een iets groter formaatje dan normaal gekozen, wat niets afdeed van de kwaliteit én ze werden direct afgedrukt. 10/10 would recommend.