Het is "kerstvakantie", dus lekker tijd om over dingen na te denken en me druk te maken om dingen waar ik me misschien helemaal niet zo druk over hoef te maken..
Ik hoop voornamelijk tips te krijgen over hoe ik dingen aan kan gaan pakken aankomend jaar, gelieve meningen over beslissingen die ik in het verleden heb gemaakt achterwegen laten
.Ook bied ik vast mijn excuses voor het lange verhaal, maar denk dat het van belang is om juiste tips te krijgen voor onze persoonlijke situatie
.Ik ben 30jaar en woon nu ruim 3 jaar samen met mijn Engelse vriend van 24 in Engeland. Ik heb hem leren kennen in Australie en we hebben samen ook in Nieuw Zeeland gereisd. Ik woon dus al weer 5jaar niet meer in Nederland.
Momenteel ben ik zwanger (uitgereken op 5 maart), wat niet gepland, maar zeker wel gewenst is
!Ik (wij) wil(len) al lange tijd terug naar Nederland verhuizen, maar dit is tot op heden, ivm financiele en andere praktische redenen, nog niet gelukt.
Ik ben op mijn 20e afgestudeerd als dierenartsassistente, heb de opleidingen fysiotherapie en SPH geprobeerd, maar dit was allemaal niet wat ik echt wilde doen. Jaren in supermarkten gewerkt tot ik ging reizen.
Nadat we in Engeland zijn gesetteld ben ik hondentrimmer geworden, wat ik nu full-time doe, waar ik van geniet, maar wat helaas écht geen vetpot is..
Mijn vriend is momenteel bijna een jaar werkzaam als software developer, wat gelukkig een baan is met zeer goeie toekomst perspectieven, maar ivm een lening afbetalen (lening die hij had afgesloten om hiervoor een dure cursus te doen), kan ook hij niet echt sparen..
Nu mijn 9maanden durende zwangerschapsverlof er in februari aan zit te komen (dat lange verlof is dan wel weer een voordeel hier in Engeland!), Hopen wij in die tijd dingen te kunnen regelen om terug naar Nederland te verhuizen, zodat ik daar weer terug aan het werk zal gaan kunnen.
Maar dan komen natuurlijk alle praktische zaken...
Het vinden van een woning..
Ik kom uit de omgeving van Nijmegen en hier hoop ik ook weer naar toe te kunnen verhuizen (heb hier natuurlijk vrienden (met kleine kinderen/babies), familie met neefjes en nichtje, dus dit lijkt me de beste omgeving voor ons en ons aankomende zoontje). We kunnen in principe tijdelijk bij mijn ouders wonen, en zelfs vrienden hebben aangeboden dat wij tijdelijk bij hun terecht kunnen! Maar met een pasgeboren baby is dit natuurlijk niet ideaal voor lange tijd..
De huizenmarkt is lastig. Ik sta al wel vanaf mijn 18e ingeschreven bij entree (de sociale woningbouwvereniging), maar zelfs met deze inschrijftijd eindigde ik afgelopen zomer nog ruim over 100 toen ik reageerde op een eensgezinwoning in Lent.
Zou het mogelijk zijn een huis te huren via bv een makelaar (buiten onze eigen financien om natuurlijk) zonder vast contract (kans dat mijn vriend of ik dit direct krijgt is niet heel groot verwacht ik), met evt iemand die garant zou kunnen staan?
En dan het vinden van een baan...
Tuurlijk ken ik indeed en andere vacature sites.. Maarja, ik heb niet echt een opleiding gedaan.. wel veel ervaring in detailhandel, horeca en klantenservice!
Helaas heb ik nog geen vacatures voor hondentrimmers gevonden (iets wat ik evt wel voor mezelf (mobiel) op wil zetten, maar lijkt me niet het beste idee om hier direct mee te beginnen, financieel gezien).
Zou het liefst part-time willen werken, ivm de zorg voor mijn kindje.
Ik sta zeker open voor werkend-leren in héél veel sociale richtingen (heb bv al gedacht aan opticien, apothekersassistent, andere ideeen zijn welkom), maar is dit part-time mogelijk? Waar is nou echt veel baangarantie (met het liefst een redelijk salaris)?
Qua baan voor mijn vriend ben ik niet zo heel erg bang. Hij heeft veel potentieel, is gedreven en wilt full-time werken. Het enige wat voor hem momenteel een valkuil is, is de taal. Maar ook dit wilt hij natuurlijk graag leren.
Nouja, zoals gezegd.. Dit was een lang verhaal, maar dit is onze situatie.. Ik ben al lange tijd uit Nederland weg en heb sowieso daar nooit een écht volwassen leven geleid..
Tips en trics hoe ik aankomend jaar deze verhuizing aan kan gaan pakken met een laag startbudget en een pasgeboren baby zijn dus héél erg welkom!!!
, mijn vriend vindt het ook niets trouwens.. En denk persoonlijk niet dat het er beter op wordt na brexit.