Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sas_Mon schreef:Er zijn naar mijn weten in NL nog niet zo heel lang zonneparken dus de kans dat je langetermijnervaringen gaat horen hier lijkt me minimaal. Maar ik hoop dat je mazzel hebt en iemand treft die je antwoord kan geven. Probeer anders een duits forum. Die hebben er in ieder geval veel meer dan wij.
nessinator schreef:Onder de zonnepanelen zelf groeit in ieder geval na verloop van tijd niks meer, door gebrek aan zonlicht.
Over waardedaling kan ik niks zeggen, maar ik verwacht dat dit wel meevalt omdat je in tegenstelling tot windmolens niet direct last hebt van zonnepanelen.
soesie schreef:Dinopino schreef:In duitsland mogen zonneparken helemaal niet meer. De zonnepanelen moeten op een dak zitten. Hier worden schuren gebouwd met een waarde over een miljoen om er alle zonnepanelen op kwijt te kunnen.
Waarom mogen in Duitsland geen zonneparken meer?
Dinopino schreef:Je hebt er toestemming voor nodig. Heeft iets te maken dat je bouwgrond een andere functie geeft. Ik vind het persoonlijk ook grote onzin om dit op de grond te doen. Zo krijgen we steeds minder ruimte om voedsel te verbouwen. Hier in de buurt is nog een park, maar alles wat nieuw gebouwd wordt zit op daken.