Schoonmoeders... Blijft ze dan bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nessinator

Schoonmoeders... Blijft ze dan bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 12:40

Die ene mooiste dag in je leven (tenminste totdat je kinderen krijgt)...
Het begon al bij de voorbereiding: [LZP] Verliefdheid niet wederzijds
Dat is gelukkig met een sisser afgelopen (en een door hem verbroken vriendschap, maar ik kies ervoor dat te interpreteren als "nu komen zijn ware bedoelingen boven").

Toen kregen we dit: (uit het "waar heb jij je vandaag aan geërgerd #3" topic)
nessinator schreef:
Ik erger me aan de stiefmoeder van mijn man. 2 maanden geleden zijn wij getrouwd en zij heeft het op de bruiloft (zo blijkt nu) helemaal niet naar haar zin gehad, en geeft ons daar de schuld van (van de vele dingen die haar niet bevielen hadden wij maar op 1 ding een klein beetje invloed, en niet op de dag zelf). Ik heb zoveel tijd, energie, stress, zweet en tranen in die bruiloft gestopt. Het was echt mijn 'meesterwerk' (we hebben zo goed als alles zelf gedaan). En als mijn allerbeste best nog niet goed genoeg is voor haar dan kan ik beter stoppen met proberen.

Dat was voor mij verder voldoende, ik heb het verder kunnen laten gaan, het is ten slotte mijn mans familie en die krijg je er gratis bij.
Nu komt kerst dichterbij, dat op de traditionele manier gevierd zou worden, met het zeer dringende verzoek van mijn schoonvader om niet over de bruiloft op wat voor manier dan ook te beginnen. Ik heb mijn man in 6 jaar nog niet eens geïrriteerd gezien, laat staan boos, maar dat is dus met deze mededeling veranderd. Mijn man heeft er van zijn kant alles aan gedaan om de vrede te bewaren, maar blijkbaar mocht dat niet baten. Dat zijn stiefmoeder blijft eisen dat het onze schuld is dat zij onze bruiloft zo vervelend vond, en dat wij diep door het stof moeten omdat wij haar kleinkinderen (beide onder 6 jaar oud) niet bij onze ceremonie wilden hebben (ze waren prima welkom bij de receptie), zonder ook maar een greintje inzicht in ons standpunt, in hoe wij die dag beleefd hebben, in hoe zij met terugwerkende kracht alsnog die dag voor ons aan het verpesten is. Mijn man heeft zijn vader een stuk uit zijn hart geschreven, hoe hij deze hele ellende ervaart, en vooral dat het nou eens klaar moet zijn met het vingertje naar ons wijzen zonder ook maar een klein beetje verplaatsing in ons.
Zijn vader snapt zijn standpunt en staat daar achter, maar bij de stiefmoeder is er dus echt geen uitzicht op ook maar het kleinst beetje begrip. Sterker nog, de facebookverslaafde vrouw die elke seconde reageert heeft mij (man heeft zelf geen fb) gewoon geblokkeerd.
Mijn hart huilt voor mijn man die op deze manier zijn vader niet meer te zien krijgt, mijn oren stomen als ik denk aan zoveel kortzichtigheid. Kerst is in ieder geval nooit meer hetzelfde.

Wat wil ik met dit topic? Mijn hart luchten, misschien een beetje steun, en voor de mensen die reddit kennen: AITA?

rien10

Re: Schoonmoeders... Blijft ze dan bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 12:41

Precies. Stop met proberen. Dat zij het niet naar haar zin heeft, ligt bij haar. Niet bij jou.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 12:51

Je bent getrouwd met je man, niet met zijn stiefmoeder. Dat zij de bruiloft niet leuk vond, is heel erg jammer maar totaal irrelevant. Het was jullie bruiloft en het is alleen belangrijk dat het voor jullie wel was zoals je had gewild. Ze heeft misschien een beetje aandacht tekort en dat wil ze nu op jou botvieren kennelijk. Keer je er vanaf en richt je op de leuke dingen, ja lekker kerst vieren zoals jij het wil en niet meer aan haar denken.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 12:54

Wow, je stiefschoonmoeder neemt het jou en je man kwalijk dat zij het niet naar haar zin heeft gehad op jullie huwelijksdag?
Die is wel erg van het paadje.

Wel heel verdrietig voor jou en je man dat je stiefschoonmoeder zo'n grote invloed heeft op je schoonvader. Het klinkt alsof hij graag de relatie met jullie goed wil houden c.q. wil redden wat er te redden valt maar nogal onder de plak zit bij zijn vrouw.

Wat kerst betreft zou ik het simpel houden en lekker thuis blijven met je man en samen iets gezelligs doen. Daarnaast kunnen jullie eens afspreken met je schoonvader om samen iets te ondernemen, zonder dat je stiefschoonmoeder daarbij een (grote) rol speelt. Vervelend voor je schoonvader dat zijn vrouw hem in een lastig parket brengt.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 12:56

Wat een vervelende situatie zeg. Gaan jullie daar nu niet meer heen met de kerstdagen? Of is dat nog niet besloten?
Ik zou het in ieder geval begrijpen als jullie niet zouden gaan op deze manier.

Sterkte! Ik hoop dat jij en je man alsnog fijne kerstdagen hebben.

Luceos
Developer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 12:58

Ondanks dat het prettig is als gasten van je bruiloft het naar je zin hebben, is uiteindelijk toch het allerbelangrijkste dat jullie, het bruidspaar, een onvergetelijke tijd hebben? Als iemand dat niet in ziet, is het niet jouw probleem. Dat zij zich kosten wat het kost wil uitspreken over haar ervaringen is het toppunt van egoïsme, trek het je niet aan.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:13

Ik wil je een vraag stellen, voordat je de mening van je stiefschoonmoeder wist ;
Heb je de mooiste dag van je leven gehad? ja? laat het gaan, het is niet jullie schuld en zet je er overheen want je kunt er niks aan veranderen. Enige wat je kunt doen is zorgen dat je man contact met zijn vader blijft houden, stimuleer dat... Sterkte

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 13:22

Dank jullie wel voor jullie steunende woorden <3

@rien10, dank je wel :)

Maflinger_S schreef:
Wow, je stiefschoonmoeder neemt het jou en je man kwalijk dat zij het niet naar haar zin heeft gehad op jullie huwelijksdag?
Die is wel erg van het paadje.

Wel heel verdrietig voor jou en je man dat je stiefschoonmoeder zo'n grote invloed heeft op je schoonvader. Het klinkt alsof hij graag de relatie met jullie goed wil houden c.q. wil redden wat er te redden valt maar nogal onder de plak zit bij zijn vrouw.

Wat kerst betreft zou ik het simpel houden en lekker thuis blijven met je man en samen iets gezelligs doen. Daarnaast kunnen jullie eens afspreken met je schoonvader om samen iets te ondernemen, zonder dat je stiefschoonmoeder daarbij een (grote) rol speelt. Vervelend voor je schoonvader dat zijn vrouw hem in een lastig parket brengt.

Mijn schoonvader wil inderdaad niets liever dan 1 groot gelukkig gezin, maar zijn vrouw is inderdaad erg dominant.

Temeraire schreef:
Wat een vervelende situatie zeg. Gaan jullie daar nu niet meer heen met de kerstdagen? Of is dat nog niet besloten?
Ik zou het in ieder geval begrijpen als jullie niet zouden gaan op deze manier.

Sterkte! Ik hoop dat jij en je man alsnog fijne kerstdagen hebben.

We gaan dit jaar dus naar mijn ouders (die eigenlijk nooit wat met kerst doen) in plaats van naar mijn schoonvader.

Luceos schreef:
Ondanks dat het prettig is als gasten van je bruiloft het naar je zin hebben, is uiteindelijk toch het allerbelangrijkste dat jullie, het bruidspaar, een onvergetelijke tijd hebben? Als iemand dat niet in ziet, is het niet jouw probleem. Dat zij zich kosten wat het kost wil uitspreken over haar ervaringen is het toppunt van egoïsme, trek het je niet aan.

Precies. Maar door deze situatie heb ik voor mezelf de afgelopen tijd wel regelmatig moeten herhalen dat wij een heerlijke dag hebben gehad.

Joanne1987 schreef:
Ik wil je een vraag stellen, voordat je de mening van je stiefschoonmoeder wist ;
Heb je de mooiste dag van je leven gehad? ja? laat het gaan, het is niet jullie schuld en zet je er overheen want je kunt er niks aan veranderen. Enige wat je kunt doen is zorgen dat je man contact met zijn vader blijft houden, stimuleer dat... Sterkte

Jazeker, wij hebben op de dag zelf echt genoten. Dat is ook wat het voor mij makkelijker dan normaal maakt om haar mening (maar niet haar gedrag) naast me neer te leggen.
Laatst bijgewerkt door nessinator op 23-12-19 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:44

Stop met proberen inderdaad. Je zult het nooit goed gaan doen voor haar en ze is 'maar' stiefmoeder (ben ik zelf ook, maar dat terzijde), dus ik neem aan dat de mening van haar wel belangrijk is, maar niet zooo belangrijk..
Wat maakt ze het jullie moeilijk/onmogelijk.

Erg frustrerend om te moeten zien wat het met de relatie doet tussen je man en zijn vader.
Kan je man niet alleen contact hebben met zijn vader, zonder stiefmoeder? Is misschien ook niet de beste oplossing, maar geen contact is ook zo zonde en eigenlijk niet eens een optie :(

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 13:52

_Nancy schreef:
Stop met proberen inderdaad. Je zult het nooit goed gaan doen voor haar en ze is 'maar' stiefmoeder (ben ik zelf ook, maar dat terzijde), dus ik neem aan dat de mening van haar wel belangrijk is, maar niet zooo belangrijk..

Erg frustrerend om te moeten zien wat het met de relatie doet tussen je man en zijn vader.
Kan je man niet alleen contact hebben met zijn vader, zonder stiefmoeder? Is misschien ook niet de beste oplossing, maar geen contact is ook zo zonde en eigenlijk niet eens een optie :(

Eigenlijk is dat verrassend makkelijk: zij is continu de hort op en mijn schoonvader is rolstoelgebonden dus die zit vaker thuis. Helemaal geen contact tussen mijn man en zijn vader is inderdaad uitgesloten, en er is ook zeker wel contact via whatsapp. Gelukkig heb ik nog een zwager die het een en ander kan faciliteren.
Overigens is het feit dat ze stief is en niet biologisch voor mij niet relevant, maar maakt het nu wel makkelijker om te zeggen: "Tabee! zoek het maar uit". (dat wil zeggen: als zij er op die manier een punt van maakt dan doen wij dat ook, en ik weet hoe kinderachtig dat klinkt...)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:56

Je schoonmoeder is een vervelend zeikwijf, en zou er misschien van opknappen als iemand dat een keer tegen haar zegt.

Je man moet dat mens totaal negeren en gewoon alleen met zijn vader optrekken. Nee dat is niet leuk, maar goed, daar maakt ze het zelf naar. Als ze door iedereen met de nek aangekeken wordt krijgt ze het misschien door.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:59

Ik vraag me dan wel af wat er nou zo verschrikkelijk was aan die bruiloft :')

Maar los daarvan: laat het idd gaan. Zolang het contact tussen je man en zijn vader er niet slechter op wordt, zou ik haar lekker in haar sop laten gaarkoken.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 14:06

Hihihi....lekker herkenbaar! Mijn tip? Stop met ook maar een poging te wagen het haar naar de zin te maken. Het gaat je nooit lukken. Niet over de bruiloft mogen praten? Há! Het was jullie bruiloft niet de hare, praat erover zoveel je wilt. Gaat ze klagen? Maak haar heel duidelijk dat het JULLIE bruiloft was niet de hare en dat je het gezeur erover spuugzat bent! Ja daar komt geheid ruzie van! So be it. Stel je grenzen, zéér duidelijk! Anders heb je geen leven. Beter nu een knallende ruzie dat een levenlang geteiter.

Ontneem haar de macht door alles af te kappen, niet meer te reageren, lik op stuk te geven, draai je om en loop weg indien nodig. Jij krijgt haar nooit tevrede! Kost veel energie, is slecht voor je humeur en je relatie. Ja ze zal je vervloeken maar na paar maanden als ze ziet dat het echt geen zin heeft draait ze wel bij. En anders niet...lol. Heb je in iedergeval duidelijk gemaakt hoe je er over denkt.

Hééél veel vastberadenheid toegewenst!

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 14:22

Heel herkenbaar zo'n stiefschoonmoeder, wij hebben er ook jaren last van gehad.

Maar er is hoop, de wonderen zijn de wereld niet uit! Mijn schoonvader heeft op 80 jarige leeftijd eindelijk de ware aard van zijn vrouw gezien en is aan een vechtscheiding begonnen. Alles wat wij al die jaren over ons heen gekregen hebben, krijgt hij nu over zich heen. Maar hij is nu voor het eerst sinds jaren gelukkig en gaat er helemaal voor!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 14:26

NTA!

Maar wat een nare situatie, zou haar inderdaad even links laten liggen.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 14:32

Voor sommige mensen ga je het nooit goed doen... Je daar bij neerleggen is veel makkelijker dan constant de strijd aan te gaan.

Fijne is dat jullie gewoon contact kunnen behouden met zijn vader/jou schoonvader en dat hij begrip heeft voor de situatie. Dus daarvoor heb je haar cru gezien niet nodig. Dus zou andersom ook gewoon besluiten haar netjes te negeren. Daarnaast was het was jullie trouwdag en jullie hebben ervan genoten. Al was het voor haar de meest verschrikkelijke dag van de wereld, so be it.. Daar gaat ze, zoals ik lees, niet overheen stappen en ik zou dat boek dan ook gewoon sluiten. Einde discussie. Het zou zo zonde zijn als dit jullie gevoel van een fijne dag wegneemt. Dat is het totaal niet waard.. Geef je man in de komende dagen een extra dikke knuffel, praat erover waar nodig en probeer de band met je schoonvader goed te houden.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 14:50

TS, sterkte!

Ik ga mee met mijn voorgangers, kies voor je familie en laat je stief-schoonmoeder los en hou alleen contact met je schoonvader... Hopelijk, ooit, ziet ze het licht.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 14:53

Doe het zelfde als ik, neem afstand ervan en snijd alle banden door. Geeft een hoop rust, je kunt zo iemand niet veranderen en zal nooit fouten in gaan zien.... Je gaat het toch nooit goed doen.
Ik kon ook niks goed doen, na 4 jaar is het klaar met incasseren. Ik ben blij dat ik dit gedaan heb en nu geen drama meer heb :))

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 15:04

Pantykous schreef:
Je schoonmoeder is een vervelend zeikwijf, en zou er misschien van opknappen als iemand dat een keer tegen haar zegt.

Je man moet dat mens totaal negeren en gewoon alleen met zijn vader optrekken. Nee dat is niet leuk, maar goed, daar maakt ze het zelf naar. Als ze door iedereen met de nek aangekeken wordt krijgt ze het misschien door.

Helaas krijgt ze uit haar directe omgeving alleen maar heel veel steun, want ze is zo zielig omdat haar manusje-van-alles-man nu in een rolstoel zit. Zal in deze situatie niet anders zijn.

Pareltjes schreef:
Hihihi....lekker herkenbaar! Mijn tip? Stop met ook maar een poging te wagen het haar naar de zin te maken. Het gaat je nooit lukken. Niet over de bruiloft mogen praten? Há! Het was jullie bruiloft niet de hare, praat erover zoveel je wilt. Gaat ze klagen? Maak haar heel duidelijk dat het JULLIE bruiloft was niet de hare en dat je het gezeur erover spuugzat bent! Ja daar komt geheid ruzie van! So be it. Stel je grenzen, zéér duidelijk! Anders heb je geen leven. Beter nu een knallende ruzie dat een levenlang geteiter.

Ontneem haar de macht door alles af te kappen, niet meer te reageren, lik op stuk te geven, draai je om en loop weg indien nodig. Jij krijgt haar nooit tevrede! Kost veel energie, is slecht voor je humeur en je relatie. Ja ze zal je vervloeken maar na paar maanden als ze ziet dat het echt geen zin heeft draait ze wel bij. En anders niet...lol. Heb je in iedergeval duidelijk gemaakt hoe je er over denkt.

Hééél veel vastberadenheid toegewenst!

Dat is precies de bedoeling! Dank je wel :)

petra8 schreef:
Heel herkenbaar zo'n stiefschoonmoeder, wij hebben er ook jaren last van gehad.

Maar er is hoop, de wonderen zijn de wereld niet uit! Mijn schoonvader heeft op 80 jarige leeftijd eindelijk de ware aard van zijn vrouw gezien en is aan een vechtscheiding begonnen. Alles wat wij al die jaren over ons heen gekregen hebben, krijgt hij nu over zich heen. Maar hij is nu voor het eerst sinds jaren gelukkig en gaat er helemaal voor!

Ben er bang voor: schoonvader is rolstoelgebonden en dus redelijk afhankelijk van stiefmoeder... Ze is moeilijk maar normaal niet zo onredelijk. Ze komt makkelijk in conflict: hierdoor heeft schoonvader dus ook al meer dan een jaar geen contact meer met zijn broers en zus. Maar contact met zijn zoon verbieden... Dat kan wel eens een stap te ver zijn.

MarcoBorsato schreef:
NTA!

Maar wat een nare situatie, zou haar inderdaad even links laten liggen.

Gelukkig :D

Amanda_T schreef:
Voor sommige mensen ga je het nooit goed doen... Je daar bij neerleggen is veel makkelijker dan constant de strijd aan te gaan.

Fijne is dat jullie gewoon contact kunnen behouden met zijn vader/jou schoonvader en dat hij begrip heeft voor de situatie. Dus daarvoor heb je haar cru gezien niet nodig. Dus zou andersom ook gewoon besluiten haar netjes te negeren. Daarnaast was het was jullie trouwdag en jullie hebben ervan genoten. Al was het voor haar de meest verschrikkelijke dag van de wereld, so be it.. Daar gaat ze, zoals ik lees, niet overheen stappen en ik zou dat boek dan ook gewoon sluiten. Einde discussie. Het zou zo zonde zijn als dit jullie gevoel van een fijne dag wegneemt. Dat is het totaal niet waard.. Geef je man in de komende dagen een extra dikke knuffel, praat erover waar nodig en probeer de band met je schoonvader goed te houden.

Gaan we doen :(:)

x_Jeanine_x schreef:
TS, sterkte!

Ik ga mee met mijn voorgangers, kies voor je familie en laat je stief-schoonmoeder los en hou alleen contact met je schoonvader... Hopelijk, ooit, ziet ze het licht.

ik betwijfel het, maar we kunnen altijd hopen :D

__Robijn__ schreef:
Doe het zelfde als ik, neem afstand ervan en snijd alle banden door. Geeft een hoop rust, je kunt zo iemand niet veranderen en zal nooit fouten in gaan zien.... Je gaat het toch nooit goed doen.
Ik kon ook niks goed doen, na 4 jaar is het klaar met incasseren. Ik ben blij dat ik dit gedaan heb en nu geen drama meer heb :))

Precies dit... De banden heeft ze zelf al doorgesneden. Ik ga ze niet uit mezelf herstellen.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:44

Wauw, het is alsof ik mijn eigen post lees... Ik stuur je binnenkort een pb :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 16:40

nessinator schreef:
_Nancy schreef:

Eigenlijk is dat verrassend makkelijk: zij is continu de hort op en mijn schoonvader is rolstoelgebonden dus die zit vaker thuis. Helemaal geen contact tussen mijn man en zijn vader is inderdaad uitgesloten, en er is ook zeker wel contact via whatsapp. Gelukkig heb ik nog een zwager die het een en ander kan faciliteren.
Overigens is het feit dat ze stief is en niet biologisch voor mij niet relevant, maar maakt het nu wel makkelijker om te zeggen: "Tabee! zoek het maar uit". (dat wil zeggen: als zij er op die manier een punt van maakt dan doen wij dat ook, en ik weet hoe kinderachtig dat klinkt...)

Okee, maar als ik het zo lees.. Dan hebben jullie er verder niet heel veel mee te maken?
Met grotere gebeurtenissen, zoals een huwelijk, zul je haar zien. Maar verder is ze dus veel weg. Dat zijn dan ook momenten voor jullie/je man om langs te gaan toch?

Dat je haar ziet met grotere gebeurtenissen, daar kom je denk ik ook niet onderuit, laat het alleen je eigen dag niet zo beïnvloeden.
Verder lekker laten gaarkoken.. :evaw:

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 16:50

_Nancy schreef:
nessinator schreef:

Okee, maar als ik het zo lees.. Dan hebben jullie er verder niet heel veel mee te maken?
Met grotere gebeurtenissen, zoals een huwelijk, zul je haar zien. Maar verder is ze dus veel weg. Dat zijn dan ook momenten voor jullie/je man om langs te gaan toch?

Dat je haar ziet met grotere gebeurtenissen, daar kom je denk ik ook niet onderuit, laat het alleen je eigen dag niet zo beïnvloeden.
Verder lekker laten gaarkoken.. :evaw:

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat er best makkelijk omheen te werken is: Als ze kan is ze weg, maar natuurlijk is ze ook daar weer zielig over want geen rijbewijs (schoonvader had er wel een en was dus haar taxi). Dus de momenten om langs te komen dat zij er niet is zijn niet zeldzaam.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 19:04

Dat samen met de eindeloze vertragingen in het OV en jullie hebben plenty of time!

Ze klinkt als een verwend persoon met een hoop zelf medelijden. Kennelijk heeft ze geleerd dat drammen en zielig doen haar iets opleveren. Denk dat het tijd wordt dat je schoonmoeder volwassen wordt. Hopenlijk behandelt ze je schoonvader beter dan dat ze jullie doet. Zo niet dan vind ik dat toch wel een rode vlag...

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 22:34

Pareltjes schreef:
Dat samen met de eindeloze vertragingen in het OV en jullie hebben plenty of time!

Ze klinkt als een verwend persoon met een hoop zelf medelijden. Kennelijk heeft ze geleerd dat drammen en zielig doen haar iets opleveren. Denk dat het tijd wordt dat je schoonmoeder volwassen wordt. Hopenlijk behandelt ze je schoonvader beter dan dat ze jullie doet. Zo niet dan vind ik dat toch wel een rode vlag...

En daarnaast een moederbeer die alleen maar oog heeft voor haar en haar nageslacht's belangen. Ze is al met pensioen, en helaas worden sommige mensen nooit volwassen...
Voor zover ik weet is ze heel zorgzaam naar mijn schoonvader. Hij en haar dochter zijn de enigen die haar een beetje tot de orde kunnen roepen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 22:39

Ik zeg altijd "Ik heb een stukje grond gekocht voor mijn schoonmoeder, ze wil er alleen nog niet in.." -O- Eerlijk gestolen die zin, maar wel bijgebleven.

Wij doen ons die moeite ook niet meer. Ze kan dood neervallen, zo'n mensen moet je niet in je leven willen. Die doen niet meer dan je emotioneel kapot maken. :wave: