Incasso gekregen van Webcasso

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Incasso gekregen van Webcasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 22:14

Ik kreeg gister ineens een incasso over 2 maanden energie van Essent uit 2017.
Nu was ik toen nog getrouwd met mijn ex en die heeft er een vreselijke financiële zooi van gemaakt. Het heeft me maanden gekost om alles op te ruimen. Om eerlijk te zijn weet ik dus niet zeker of dit nu wel of niet betaald is. Ik dácht dat ik bij was, maar nogmaals, de financiële zooi was enorm.

Maar nu ineens dus deze incasso van webcasso. En dat terwijl ik al die tijd niks geen aanmaningen of iets van Essent heb gehad.
Nu las ik dat webcasso wel oude onbetaalde rekeningen opkoopt. En ik lees meer rare dingen over dit bedrijf.

Wat kan ik doen? Contact opnemen?
Is het niet zo dat een rekening na 2 jaar niet meer betaald hoeft te worden? Moet ik dat melden aan hun? Of moet ik eerst contact opnemen met Essent?

Dammie

Re: Incasso gekregen van Webcasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:17

Check eerst met Essent of deze rekening echt van hun komt.
En als dat zo is, vraag dan waarom ze je niet eerst gewoon benaderd hebben, maar direct een incassobureau ingeschakeld hebben.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:19

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 23:01

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:10

Ik zie het inderdaad, vanuit mijn optiek was het een dienst maar het valt inderdaad onder goederen.

Dan is het afhankelijk van de uiterste betaaldatum plus de 2 jaar. Lijkt erop dat dit verstreken is, zou dan Essent even bellen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:01

Het ligt er ook aan of de verjaring is gestuit.
Als ze tussendoor een herinnering hebben gestuurd gaat de 2 jaar weer opnieuw lopen.
Als je bv begin 2018 nog een factuur/herinnering hebt gehad, dan is het pas begin 2020 verjaard.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:36

Bel eerst Essent maar, zeker weten dat die rekening bestaat EN dat jij die inderdaad moet betalen en niet je ex. Is daar wat over afgesproken bij de scheiding en hoe zit dit dus juridisch, want bij familie, etc. geld halen wordt wel meer onterecht geprobeerd.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 09:13

Brainless schreef:
Het ligt er ook aan of de verjaring is gestuit.
Als ze tussendoor een herinnering hebben gestuurd gaat de 2 jaar weer opnieuw lopen.
Als je bv begin 2018 nog een factuur/herinnering hebt gehad, dan is het pas begin 2020 verjaard.

Ik heb geen herinnering gehad, mijn ex is begin 2018 weggegaan en vanaf die tijd heb ik alles zelf bijgehouden en betaald.
Maar ik snap niet dat als Essent nog geld van mij krijgt, ze dit doorgeven aan Webcasso en eerst niet zelf een aanmaning sturen.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:17

Ze dienen zo in zo altijd van te voren een betalingsherinnering te sturen waarin ze je verzoeken binnen 14 dagen te betalen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 09:19

Destiny22 schreef:
Ze dienen zo in zo altijd van te voren een betalingsherinnering te sturen waarin ze je verzoeken binnen 14 dagen te betalen.

Dat kunnen ze best gedaan hebben in oktober 2017... Maar mijn ex was erg goed in het verstoppen van rekeningen... Maar niet meer in 2018, toen is hij vertrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:21

Ik zou essent even bellen, alles voorleggen en uitleggen en de vraag stellen of je moet betalen en wie er moet betalen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 09:24

Marije_1997 schreef:
Ik zou essent even bellen, alles voorleggen en uitleggen en de vraag stellen of je moet betalen en wie er moet betalen.

Ik vermoed dat zij de oude rekening door hebben verkocht aan Webcasso.
Het zal hun niet uitmaken wie er betaald, als er maar betaald wordt, zo blijft webcasso hun ook geld opleveren.
Maar belletje kan geen kwaad.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:41

Een vordering verjaart na 5 jaar en stuiting is al als Essent of een incasso een brief stuurt die niet aankomt.
Het beste is gewoon even bellen en vragen voor welke factuur het is..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:46

Gewoon het dossier opvragen. Kunnen of willen ze het niet, dan kan je vragen om het recht op vergetelheid.

Een incassobureau kan feitelijk niks als je niet betaald. Ja, het doorspelen naar een deurwaarder, maar dan moeten ze alle bewijzen hebben.

Dus laat ze eerst maar even alle brieven en herinneringen aan je doorsturen, dan kan je het uitzoeken.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:48

Ik zou dit zelf ook eerst voorleggen bij Essent zelf, hun kunnen dan aangeven of er eventueel daadwerkelijk herinneringen zijn verstuurd en waarom niet eerder naar jou.
Waarschijnlijk is het zo dat ze bij jouw ex niets kunnen krijgen dat ze naar jou gaan..... Daarom zit er zo'n lange tijd tussen. Succes!