Problemen batterij Iphone

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Problemen batterij Iphone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 22:45

Sinds een tijdje merk ik wanneer de batterij van mijn IPhone SE onder de 30% komt en ik de telefoon opnieuw wil opstarten, deze de stroompiek niet meer aan kan. De telefoon start dan nog wel op, maar valt heel snel weer uit (binnen enkele seconden). Start daarna weer op en heeft nog maar 10% batterij. Deze loopt dan ook binnen enkele minuten leeg.

Ik heb de telefoon al gereset en gekalibreerd. Helaas heeft dit maar enkele dagen effect gehad.

Heeft iemand van jullie een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Alle batterij-besparende opties heb ik al ingesteld.

Yessy

Re: Problemen batterij Iphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:46

Mijn SE valt ook regelmatig uit, vooral als het koud is. Ik ben bang dat een nieuwe batterij de enige optie is, het is immers een vrij oude telefoon.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 22:56

Ik weet dat het niet het nieuwste model is.. maar ik heb de telefoon nog geen anderhalf jaar geleden nieuw gekocht. Dan mag ik toch wel verwachten dat de batterij nog normaal doet.. of verwacht ik dan teveel? :o

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:02

Instellingen > batterij > batterij conditie
Onder de 80% raden ze reparatie aan.
Mijn telefoon ging rond de 70% ook lastig doen en mijn vader heeft de batterij zelf vervangen.
Originele Apple batterij en een YouTube filmpje was voldoende. Koste nog geen €30 en hij doet het weer alsof het een nieuwe is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:04

Hier ook batterij drama bij de SE. Zowel bij mij als mijn man, inderdaad nog helemaal niet zo oud.
Met kou is hij meteen in 2 minuten leeg. Ik zou hem ook niet perse vervangen aangezien er bij de SE ook problemen zijn met de home knop. Dat model lijkt gemaakt voor extra korte levensduur.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:06

De home knop werkt bij mij top, maar de camera is daarentegen vrij brak.. ik hoop dat dit voorjaar eindelijk een nieuwe kleine iPhone uit komt, maar vrees het ergste. Die grote telefoons passen niet in mijn kleine handen, dus dan wordt het toch een ander merk helaas.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:06

Waarschijnlijk is je batterij gewoon op. Ik zou even kijken wat je batterij conditie is en dan een nieuw batterij halen mocht je de telefoon nog lang willen gebruiken.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:16

Ik heb de sE nu bijna 2 jaar en nu begint hij bij kou wat sneller leeg te lopen.
Verder geen klachten.
Heb een goede powerbank gekocht en die altijd mee als ik met de hond loop in het bos. Wat ook werkt bij mij is zorgen dat mijn telefoon minder koud wordt, dus doe ik hem in een washand in mijn binnenzak..

De problemen van TS had ik binnen een jaar met mijn 6 en die is ook met nieuwe batterij nooit meer hetzelfde geworden...

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:18

Hier een heel fijn filmpje om je batterijduur bij apple telefoons echt flink te verbeteren + minder data aan apple te sturen. Win win.

https://youtu.be/vO0QRxgAOP4

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 23:22

Oeh, de kou zou dan ook nog wel eens een rol kunnen spelen.. mijn slaapkamer is altijd erg koud en ook als ik buiten ben en wandel met de hond of zo heb ik de telefoon gewoon in de zak.

De batterij capaciteit is nog 95%..

Desty: ik ga het filmpje eens bekijken.

Iedereen tot nu toe bedankt voor de reacties!