Ervaringen met een thuisstudie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mooblie

Ervaringen met een thuisstudie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 16:56

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar heb eigenlijk geen algemeen topic kunnen vinden gericht op een thuisstudie, dus bij deze!

Zelf ben ik nog aan het rondkijken bij waar ik de thuisstudie eventueel zou willen doen en daarom ben ik benieuwd naar de ervaringen van anderen. Op dit moment neig ik naar LOI maar ik weet eigenlijk niet waarom :')

Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende aanbieders en later op de arbeidsmarkt?

Anoniem

Re: Ervaringen met een thuisstudie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:08

Ik doe nu naast m'n baan een aansluitende thuisstudie via Loi is alleen niet helemaal wat ik had verwacht hahah

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:29

Wat wil je? HBO/MBO/Uni? Welke studie?

Vaak staan dit soort opleidingen niet erg hoog aangeschreven. Heb destijds zitten kijken naar de open universiteit. Maar volg nu toch weer een voltijd studie. :)

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 17:42

Marije_1997 schreef:
Ik doe nu naast m'n baan een aansluitende thuisstudie via Loi is alleen niet helemaal wat ik had verwacht hahah

Wat maakt het anders dan verwacht?

Het gaat bij mij om de opleiding Doktersassistent. Ik heb ben halverwege mijn opleiding SPH moeten stoppen maar het sociale werk blijft aan me trekken, vandaar de keuze. Ik mijn propedeuse destijds wel gehaald.

Een voltijd studie is voor mij helaas eigenlijk geen optie omdat ik dan niet meer genoeg kan werken om mijn vaste lasten te betalen. Of ik zou daarin wat moeilijke keuzes moeten maken (paard/auto weg)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:56

Mooblie schreef:
Marije_1997 schreef:

Wat maakt het anders dan verwacht?

Het gaat bij mij om de opleiding Doktersassistent. Ik heb ben halverwege mijn opleiding SPH moeten stoppen maar het sociale werk blijft aan me trekken, vandaar de keuze. Ik mijn propedeuse destijds wel gehaald.

Een voltijd studie is voor mij helaas eigenlijk geen optie omdat ik dan niet meer genoeg kan werken om mijn vaste lasten te betalen. Of ik zou daarin wat moeilijke keuzes moeten maken (paard/auto weg)

Ik doe een revit bim modelleren "studie" alleen dit is allemaal basis en die ken ik allemaal al. Is niet erg om alles te herhalen. Ook is de leerstof in het online gebeuren vrij achterhaalt en oud. Ik denk dat het wel alleen geld voor de technische opleidingen. Techniek gaat hard nu dus loi en andere opleidingsinstituten kunnen het niet bijhouden. Verder is het wel een fijne leer omgeving. Vrij duidelijk en vooral makkelijk opgezet. Mijn examen is dan ook gewoon een simpele inleveropgave.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:01

En deeltijd studeren?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:20

Ik doe de thuisstudie Moderne Bedrijfsadministratie naast mijn werk, via het NTI.
Dit diploma is erg veel gevraagd in de sector waar ik werk, durf niet te zeggen of ze kijken waar je deze gevolgd hebt haha (de examens gaan allemaal via dezelfde instantie, waardoor er geen niveauverschillen zijn)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:24

Ik volg op dit moment een 'thuisstudie' in de Zweedse taal, en vind het erg tegenvallen en leer veel minder snel en goed dan wanneer ik nog wel elke dag naar school kon om m'n les te volgen. Vind het lastig motivatie en tijd te vinden naast mijn uni studie en werk dus ik schuif het al heel snel naar de achtergrond. Als het zou kunnen zou ik dus zelf altijd kiezen voor een studie waarbij je echt fysiek naar school kunt gaan.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:06

Ik heb bij de nti een basisopleiding gedaan en daarna aan het werk gegaan in die branche.
Inmiddels via mijn werk mijn studie aan het vervolgen. Nti bevalt uitstekend.