Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

, maar daarin ondertussen ook daar weer terug naar de basis:plezier met mijn dieren moet voorop staan. Bevalt weer goed. Popstra schreef:Vraag je wel genoeg voor het zadelmak maken en het africhten??
Ik betaal bij een (reining) trainer gemiddeld zo een 350 a 400 per maand. Dat is zonder de kosten van het stallen, hoefsmid, DA e.d ( ik heb geen idee wat de prijzen in de spring of dressuur sport hiervoor zijn)
Ik reken gemiddeld met alle evt bij komende kosten mee dat ik 1000€ / maand kwijt ben aan het laten trainen van mijn paarden.
Als een trainer kwaliteit levert vind ik dat ook een heel normale prijs. Een trainer neemt ook een risico met het trainen van jou paard.
Ik denk dat je als je helemaal alleen werkt niet meer dan 8 tot 10 paarden moet doen en wellicht iemand moet vragen om te assisteren in groomen en zadelen zodat je zelf je echt kan richten op het rijden van de paarden.
beatje schreef:Het ligt er natuurlijk ook aan of je stallen moet huren of ze aan huis hebt. Ik denk dat berekenen van wat je vraagt geen slechte manier is zodat je met minder paarden toch het zelfde verdient.En eens kijken wat er van je eigen paarden weg kan als je er te veel hebt.