Incasso Flitsmeister BeMobile Parking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Incasso Flitsmeister BeMobile Parking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 08:16

Ik zie ineens dat er ruim €45 bij me is geïncasseerd die ik totaal niet thuis kan brengen..

Afbeelding

Ik heb al een beetje gegoogled en kom bij Flitsmeister uit bij de welbekende app die flitsers verklapt - heb ik niet op mijn telefoon staan en gebruik ik niet.

BeMobile - heeft iets met parkeren te maken ?
Ik heb voor zover ik weet ook geen parkeerapp op mijn telefoon.

Wie herkent dit? Of heeft een tip wie ik hierover kan benaderen?

Heb de incasso al teruggeboekt :)

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 08:51

Als ik het goed zie is het van de nieuwe parkeerdienst van flitsmeister. In samenwerking met be-mobile.

Ik zou er persoonlijk even een belletje aan wagen om te kijken of iemand niet toevallig een verkeerd rekening nummer hebben ingevoerd oid.

Anoniem

Re: Incasso Flitsmeister BeMobile Parking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 09:14

Ik zou er wel even achteraan, staat doolopende incasso.

Zoals hier boven, even hun bellen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 09:21

RoosDeG schreef:
Als ik het goed zie is het van de nieuwe parkeerdienst van flitsmeister. In samenwerking met be-mobile.

Ik zou er persoonlijk even een belletje aan wagen om te kijken of iemand niet toevallig een verkeerd rekening nummer hebben ingevoerd oid.

Dank voor je reactie, dan bedoel je dit denk ik?
https://www.flitsmeister.nl/parkeren
Ik heb die app niet dus ik was daarop vastgelopen maar verkeerd rekeningnummer zou natuurlijk kunnen! Maandag gelijk maar even bellen :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 09:21

Marije_1997 schreef:
Ik zou er wel even achteraan, staat doolopende incasso.

Zoals hier boven, even hun bellen.

Ga er zeker achteraan inderdaad

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:02

Corelli schreef:
RoosDeG schreef:

Dank voor je reactie, dan bedoel je dit denk ik?
https://www.flitsmeister.nl/parkeren
Ik heb die app niet dus ik was daarop vastgelopen maar verkeerd rekeningnummer zou natuurlijk kunnen! Maandag gelijk maar even bellen :)

Ja die bedoel ik inderdaad!
Nou hopelijk word het snel opgelost!

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 16:28

Ben je nog wat wijzer geworden?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 16:35

Om te voorkomen dat ze volgende maand nog een keer incasseren kan je via internetbankeren hun rekeningnr. blokkeren. De rabo site heeft daar een speciale pagina voor waar je tabjes kan aan of uitzetten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 16:44

Al gebeld ? Ben heel benieuwd .

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:17

eva1969 schreef:
Om te voorkomen dat ze volgende maand nog een keer incasseren kan je via internetbankeren hun rekeningnr. blokkeren. De rabo site heeft daar een speciale pagina voor waar je tabjes kan aan of uitzetten.

Klopt niet. Een doorlopende opdracht kan je stopzetten. Een domiciliering kan je slechts tijdelijk storneren voor een beperkte tijd. Stopzetten kan enkel het bedrijf.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:39

Je kan een automatische incasso wel laten terugboeken.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:26

Gewoon terugboeken. Als het een eerlijke afschrijving is krijg je daar vanzelf bericht over van het desbetreffende bedrijf.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:30

Soms boeken ze ook meteen weer terug, ts kan het beste contact opnemen om het meteen definitief te regelen.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:33

bigone schreef:
Soms boeken ze ook meteen weer terug, ts kan het beste contact opnemen om het meteen definitief te regelen.

Dan moet je wel weten met wie je contact moet opnemen en als je niet weet waar het van is, lijkt mij dat lastig.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:05

Zoe_97 schreef:
eva1969 schreef:

Klopt niet. Een doorlopende opdracht kan je stopzetten. Een domiciliering kan je slechts tijdelijk storneren voor een beperkte tijd. Stopzetten kan enkel het bedrijf.

Bij bepaalde incassos kan dat kennelijk wel, heb het laatst nog aan de hand gehad. Ik had onbewust dmv het niet uitvinken van een hokje bij het bestellen van een boek een lidmaatschap op videos afgesloten. Daar werd maandelijks een bedrag voor afgeschreven. Ik heb het terug geboekt en daarna op aanraden van de bankmedewerker dus die tabjes op rood gezet zodat dat rekeningnr niet meer kon incasseren. Maar misschien is dit iets anders, dat kan.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 06:33

Ik heb de incasso meteen gestorneerd en heb, via Facebook (bellen kan je ze niet), contact gehad met Flitsmeister. Het ging inderdaad om de parkingapp zoals al getipt werd.

Zij hebben mij aangeraden om de incasso te storneren en hebben daarna mijn rekeningnummer in hun bestand geblokkeerd zodat deze niet meer gebruikt kan worden voor incasso. Iemand anders heeft dus mijn rekeningnummer aan een account gekoppeld. Of dat een kwestie is van per ongeluk 1 nummertje verkeerd of opzettelijk frauderen krijg ik niet helder, maar ik ben tevreden met deze oplossing :)

Allemaal bedankt voor het meedenken!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 06:34

cp112 schreef:
Je kan een automatische incasso wel laten terugboeken.

Dit kan inderdaad gewoon en ging prima :)