Hypotheek en datum in dienst.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Hypotheek en datum in dienst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 07:06

Hoi!
Ik vraag me af of hypotheekverstrekkers de datum van in diensttreding meenemen in hun overweging.
Stel je komt direct in vaste dienst, zonder proeftijd. Moet je dan nog minimaal 3 maanden ofzo hebben gewerkt daar of maakt dat niet uit?
Werkgever levert trouwens gewoon werkgeversverklaring aan en loonstrookje van eerste salaris wordt mee gestuurd met de aanvraag.

Iemand verstand van?

Anoniem

Re: Hypotheek en datum in dienst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 07:27

Vaak willen ze toch minimaal wel 3 recente salarisstroken zien.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 08:13

Charizard schreef:
Vaak willen ze toch minimaal wel 3 recente salarisstroken zien.

Dat kan dus, als bij werken voor een vorige werkgever salaris binnen kwam.

Ik zou het gewoon proberen ts. Ga je het alleen aanvliegen of met een partner? En heb je al een huis op het oog? Anders ben je namelijk ook zó 3 mnd verder, en dan heb je de stroken wel ..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 08:17

Volgens mij bij vast contract hoeven ze niet eens die 3 salarisstroken. Dan is gewoon je contract met daarop je inkomsten genoeg..

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 08:21

De aanvraag gaat sowieso de deur uit, we kopen samen een huis. Is al gekocht ovb van financiering.
Mijn man had een eigen bedrijf en is nu in vaste dienst gegaan bij een van zijn klanten. Dus direct vast dienstverband zonder proeftijd, ze kennen elkaar (dus ook zakelijk) goed en dus ook zekerheid maar dat moet de bank ook snappen :D
Ik heb overigens ook een vast contract en werk al 3 jaar bij mijn huidige werkgever, dat is sowieso geen issue.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 08:23

Pluttersput schreef:
Volgens mij bij vast contract hoeven ze niet eens die 3 salarisstroken. Dan is gewoon je contract met daarop je inkomsten genoeg..

Daar hoeven je inkomsten niet op te staan

Het inkomen en het vaste contract of de intentieverklaring (geen idee of dat nu nog kan, dat kon nog wel toen ik mn hypotheek afsloot) moet worden aangeleverd om een stukje werkzekerheid te kunnen garanderen
Daarnaast moet je financiële gegevens aanleveren mbt je inkomen, maar dat kan ook prima inkomen van een andere baas zijn als dat niet super veel verschilt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 10:46

Dat gaat je waarschijnlijk geen problemen opleveren. Maar de bank kan je dat natuurlijk het beste vertellen .

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 10:57

We kopen het huis met onze beide salarissen (omdat we weten dat er straks meer inkomsten komen).
Ik met vast contract, werkgeversverklaring en loonstrook aanleveren en ik werk daar dus 3 jaar.
Mijn man vast contract, werkgeversverklaring en loonstrook maar werkt er dus net sinds deze maand.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:01

Toevallig net een nieuwe hypotheek. Werkgeversverklaring en laatste loonstrook was bij ons voldoende :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:56

loez schreef:
Toevallig net een nieuwe hypotheek. Werkgeversverklaring en laatste loonstrook was bij ons voldoende :)

Hier hetzelfde!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:06

Zolang je maar uit je proeftijd bent en minimaal een salarisstrook hebt is het prima. Bij ons ook op die manier gegaan. Vast contract of tijdelijk met intentieverklaring/werkgeversverklaring.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 12:32

Ok, dat klinkt wel positief.
Er staat ook in de verklaring dat hij geen proeftijd heeft, maar dus ook een datum in diensttreding (01-12-2019)
Naja, de aanvraag gaat als het goed is volgende week de deur uit en dan doe ik wel wat schietgebedjes :')

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:22

Bij de bank waar ik werk vragen we dan een kopie arbeidsovereenkomst op, gezien de korte periode in dienst en direct een vaste aanstelling.

Wat wel kan, maar dat kan per bank verschillen dat ze de laatste jaarrekening en aangifte willen zien om te kijken of er geen schulden in de zaak zitten.

In principe hoeft recent in dienst geen belemmering te zijn voor de aanvraag.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 18:38

Ze kunnen inderdaad een arbeidsovereenkomst opvragen. Let er ook bij op dat sommige banken bij <6 maanden in dienst 70% van het inkomen meenemen. Andere banken nemen wel gewoon het hele inkomen mee bij vast contract + geen proeftijd (of proeftijd voorbij).

Maar dit soort vragen kun je het beste bij je adviseur stellen, en niet op Bokt :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:39

Pluttersput schreef:

Mijn werkgever moest een verklaring invullen met daarop onder meer mijn jaarinkomen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:42

Ik heb een werkgeversverklaring ingeleverd en de 12 laatste loonstroken, maar die loonstroken waren ook vooral omdat ik heel veel onregelmatigheidstoeslag krijg (ongeveer 1/4 van mijn salaris is ORT) en ze dat na wilden rekenen.