Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Pluttersput schreef:Wij hadden een prius. Tweedehands gekocht en nog een paar jaar heel tevreden in rond gereden. Mooie ruime auto. Dat is wel een dingetje namelijk, een yaris is toch wel een stuk kleiner. Dus het hangt er ook vanaf wat je precies in een auto zoekt.
Wij waren er in elk geval blij mee. Nu teruggevallen op een yaris omdat die goedkoper in de wegenbelasting zit, en we hebben een tweede auto voor het grote werk. Overigens is de yaris niet hybride
Verder vind ik de vergelijking lastig te maken. De Prius is toch echt wel een hele slag groter en duurder. Keet schreef:Regenpier schreef:Daar moet ik je even corrigeren pluttersput, de Yaris is wel degelijk leverbaar in een hybride variant!
.
Denk dat haar Yaris niet hybride isniet dat hij er niet in de hybride variant is.
Ik zou gaan voor een Yaris hybridepuur en alleen op het uiterlijk

Ik heb mijn "Teddy" nu al sinds 2008 en hij gaat nog steeds als een speer. Mijn vriendin heeft een Corolla en we rijden veel liever in die van mij. Hij zit fijner en ook iets hoger. Haar vader kan bijvoorbeeld bijna niet in en uit haar auto komen, dus dat is wel iets om aan te denken als je vaak oude mensen in de auto hebt (al zijn beide auto's nog steeds een stuk lager als bijv. een SUV).
Wij hebben die van mij daar niet voor gekocht, maar het is zo handig dat ik nooit meer iets anders wil.
Natuurlijk maakt hij wel geluid als je optrekt, maar als ik vrienden van me in de auto heb zeggen ze altijd dat ze het raar vinden dat je hem bijna niet hoort, dus ik denk dat dat luidruchtige optrekken wel meevalt in vergelijking met andere autos haha. Tatyana schreef:Ik heb de corolla station als hybride en deze rijdt net zo zuinig als mijn vorige auto (Suzuki Celerio benzine, 1 op 22 gemiddeld). Dus hybride doet echt wel wat.