Wie heeft er verstand van scooters?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bokker01

Wie heeft er verstand van scooters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 23:07

Hoi hoi,

Ik heb een aantal weken terug mijn scooter laten maken omdat ie nogal raar rook. Voor de reparatie reed de scooter ong. 45/50 km per uur, en nu na de reparatie rijd de scooter max. 65! Dit was helemaal niet de bedoeling aangezien ik na aankoop van mijn scooter 'm speciaal terug heb laten zetten. De garage zegt dat dit komt omdat er een nieuwe brede snaar in zit en dit na ongeveer 1000 km over is en de scooter weer terug is op zijn ''oude'' snelheid (45/50 dus). Nu vraag ik mij af of dit wel kan? En wat er nu gebeurt als ik gepakt word door de politie? Als ze de scooter zouden open maken kunnen ze immers wel zien dat ie niet opgevoerd is... kan dit verhaal wel aan ze uit leggen maar of ze dit zullen geloven. In al die jaren nog niet gepakt door de politie of rollerbank maar toch rijd ik niet fijn rond :( :o

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:10

Eisen dat hij aanpast wordt, jij bent strafbaar als je aangehouden wordt.
Heb hetzelfde gehad. Uitlaat ging kapot binnen garantietermijn, werd een nieuwe uitlaat onder gezet. Scooter ging sneller en sneller. Uiteindelijk 80 km/u. Hij is toen begrensd.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:32

Als je gepakt word door de politie gaan ze niet kijken of ie is opgevoerd. Je rijd gewoon te hard dus dat word een boete en een wok melding. Ik weet uit ervaring dat dat echt een hoop ellende geeft en een hoop geld kost. Hij moet dan terug naar de originele snelheid en ze checken dan meteen of alles goed is toen ie goed gekeurd was om op de Nederlandse weg te mogen rijden. Je moet hem dan ook weer laten herkeuren bij de rdw wat je dus ook zelf moet betalen. Ze keuren bij de rdw dus niet alleen je snelheid maar dus meteen alles. Hou er ook rekening mee dat als jij een ongeluk krijgt of veroorzaakt met een scooter die te hard rijd, je niet verzekerd ben. Dat heeft de politie in ieder geval toen tegen mij gezegd dat ik aangehouden was.

Yannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:58

Dit heb ik ook eens gehad, ik ben toen teruggegaan. De scooterwinkel heeft er toen een varioring in geplaatst toen ging de scooter weer trager. Het is een makkelijke en voordelige oplossing :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:58

Uhm, niemand verplicht je toch vol gas te rijden? Jij bent toch degene die bepaalt hoe hard je rijdt, ongeacht hoe hard je kán? Je wordt niet aangehouden voor te hard rijden als je niet te hard rijdt, dat is nogal simpel.
Waarom zou je niet even afwachten of de reparateur gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:01

Ibbel schreef:
Uhm, niemand verplicht je toch vol gas te rijden? Jij bent toch degene die bepaalt hoe hard je rijdt, ongeacht hoe hard je kán? Je wordt niet aangehouden voor te hard rijden als je niet te hard rijdt, dat is nogal simpel.

Soms heb je een algemene grote contre voor scooters. Dan kun je wel netjes je aan de snelheid houden, maar je moet dan op de rollerbank. Ben je mooi de banketstaaf.

TS, je kan gerust eisen aan de monteur dat hij je scooter terug begrenst op de 45/50km per uur. Zijn ze trouwens ook gewoon verplicht te handhaven dacht ik.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:03

Ibbel schreef:

Of je word staande gezet en er is een grote controle met rollerbank. Dan ben je alsnog de "sjaak" ook al rijd je altijd de toegestane snelheid en niet de snelheid die de scooter kan.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:42

blackstar schreef:
Ibbel schreef:

Of je word staande gezet en er is een grote controle met rollerbank. Dan ben je alsnog de "sjaak" ook al rijd je altijd de toegestane snelheid en niet de snelheid die de scooter kan.

Precies. Toen ik werd aangehouden was het ook niet omdat ze me te hard hadden zien rijden maar omdat er een rollerbank controle was. Ik zou toch echt met de scooter terug gaan naar de reparateur om hem te laten begrenzen

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:44

Ik heb een vermoeden dat de monteur een andere bus en blokje erin gezet heeft.
Ik zou idd eisen dat hij de constructie snelheid weer terug naar 49,9 zet(Dat is standaard).
Bij rondje rollerbank ben je gigantisch de Sjaak, boetes wegens opvoeren en de snelheid en je krijgt er een WOK(wachten op keuring bij t rdw) op.